Menu Zavřít

Nádavek pro inovace

2. 10. 2009
Autor: Euro.cz

Transfer technologií

BRAND24

Malé a střední podniky z celého Česka měly možnost požádat o unikátní dotaci na nákup služeb inovativního charakteru od brněnských univerzit. Cílem projektu je odbourat bariéry mezi akademickou a komerční sférou a více přiblížit brněnskou vysokoškolskou vědu a výzkum praxi. Dotace bude vyplácena formou inovačních voucherů v hodnotě 150 tisíc korun z pokladny statutárního města Brna. Voucherů je 36 a žádostí o ně se během srpna a září sešlo 198. Po zkontrolování odbornou komisí budou v tomto týdnu žádosti slavnostně vylosovány. Zvítězivší podnikatelé budou moci okamžitě podepsat smlouvu s Jihomoravským inovačním centrem, jež má administraci voucherů na starost, a okamžitě zahájit spolupráci.
Drtivá většina žádostí je zaměřena na řešení konkrétního problému firmy a jeho cílem je posílit konkurenceschopnost žadatele. Největší zájem projevili podnikatelé o spolupráci s Vysokým učením technickým (97 žádostí). Možnosti celkového počtu voucherů však žadatelé překročili i u Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity (54) a Masarykovy univerzity (45). O pomoc Veterinární a farmaceutické univerzity projevily zájem dvě firmy.
Ředitel Jihomoravského inovačního centra Jiří Hudeček shledal, že u více než sedmdesáti procent žadatelů by bez voucherů ke spolupráci s brněnskými univerzitami nikdy nedošlo. Takřka 60 procent žádajících firem s univerzitami v minulosti nikdy nespolupracovalo. Velmi zajímavé bude sledovat, kolik projektů se nakonec zrealizuje na základě většiny žádostí, na něž se při výběru neusměje štěstí. Kontakty mezi firmami a řešitelskými týmy musely před podáním žádosti proběhnout, aby projekt byl realizovatelný. Nebude to už samo o sobě impulsem k tomu, aby se zamýšlená inovace zrealizovala?

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).