Nadace České spořitelny: Aby drogy neznamenaly konec

Dalibor Dostál 14. února 2011, 02:24
14. února 2011, 02:24

Pomoc Nadace České spořitelny je klíčová nejen pro provoz protidrogového centra Sananim.

Foto: Nadace České spořitelny

Když se osmadvacetiletá Hanka dostala do Doléčovacího centra Sananim, byl její rodinný život v troskách. Po osmi letech závislosti na drogách, od které jí pomohl roční pobyt na terapeutické komunitě v Němčicích, se o její šestiletou dcerku starala babička, jíž soud svěřil děvčátko ve dvou letech.

Sociálně byla Hana velmi zdatná, hned si našla zaměstnání a zařídila splácení dluhů. Už v průběhu základní léčby se snažila obnovit kontakt se svou dcerkou, vůči níž trpěla značnými pocity viny,“ vzpomíná na příběh s dobrým koncem ředitel občanského sdružení Sananim Jiří Richter.

Díky pomoci sdružení Sananim se Hanka nejenom zbavila závislosti, ale podařilo se jí i navázat vztahy s matkou a dohodnout se na společném postupu při soudu „Dcera se k ní nastěhovala prvního září, kdy nastoupila do nedaleké, spolupracující základní školy. Ve škole vzorně prospívá, má i mnoho mimoškolních aktivit, Hanka se o ni po stránce ekonomické vzorně stará, mimo jiné i proto, že se velmi dobře uvedla v zaměstnání a platově postupuje,“ dodává Jiří Richter.

Občanské sdružení Sananim je v Česku jedním z nejstarších, bylo založeno v roce 1990, a dnes i jedním z největších nestátních poskytovatelů služeb v oblasti prevence, péče, léčby a resocializace závislých na nealkoholových drogách. V současnosti provozuje jedenáct hlavních zařízení. Jeho programy a provoz zařízení jsou ze 75 procent finančně podporovány státními dotacemi, ostatní prostředky získává od krajů, obcí, soukromých dárců a nadací.

Jednou z nich je i Nadace České spořitelny. „Podpory Nadace České spořitelny si velice vážíme. Oceňujeme zejména skutečnost, že si jako oblast pro svou společenskou zodpovědnost vybrala i problematiku drog, která obvykle stojí mimo zájem velkých donátorů,“ říká Richter.

Působíme na trhu bezmála 200 let. Jsme tak nedílnou součástí české společnosti a přijímáme proto i díl zodpovědnosti za řešení celospolečenských problémů. Zároveň nechceme být jen pasivním donátorem, ale aktivně se podílet na realizaci a rozvoji projektů, které naši partneři z neziskového sektoru organizují, v tom vidíme skutečný smysl a pomoc,“ říká Pavel Kysilka, generální ředitel České spořitelny.

Kromě preventivních programů zaměřených na drogově závislé podporuje Nadace ČS například Domov pro zrakově postižené nebo program „Senioři komunikují“ Nadačního fondu manželů Klausových, který je zaměřený na vzdělávání starších občanů v oblasti moderních nástrojů, jako jsou třeba platební karty nebo mobilní telefony.

Speciál: Finanční nadace

Nadace ČEZ

Nadace ČEZ: Aby na hřištích nehrozily úrazy

Bohdana Horáčková: Téměř každý desátý úraz se dětem stane na hřišti

Nadace OKD

Nadace OKD: Aby děti nezůstaly na ulici

Blanka Novotná: Na Ostravsku je živobytí těžší, proto pomáháme

Nadace J&T

Nadační fond J&T: Útočiště pro ženy ohrožené násilím

Marie Oktábcová: Na nákup drahých zdravotnických přístrojů stát nestačí

Nadace Proměny

Nadace Proměny: Vrací do měst krásné parky

Gabriela Navrátilová: Péče o veřejné prostory je v Česku stále opomíjená

Nadace Vodafone

Nadace Vodafone: Senioři nemusí skončit v ústavu

Inga Kaškelyte: Pro neziskovky chtějí pracovat stovky manažerů

Nadace České spořitelny

Aby drogy neznamenaly konec

ČS: Naše nejstarší charitativní spolupráce trvá již od roku 1988

Nadace Preciosa: Aby české sklo zůstalo krásné

Ivo Schötta: Tvůrčí a výtvarná činnost dětí je nám blízká

Musíte si přečíst

Zisk Deutsche Bank spadl o 98 procent

Česko bude předsedat EU ve druhé polovině roku 2022

Tržby Twitteru vzrostly o dvacet procent, nejméně za…

Clintonová získala nominaci na prezidentku USA…

Nigérii ohrožují ropní Avengers

Putin jako idol. Přečtěte si, jak pána Kremlu velebí…

Eva Liba: Snapchat nepochopí nikdo nad 30 let
Nejrychleji rostoucí sociální síť světa Snapchat sází jen na mladé, pro starší je extrémně nepřístupná. Microsoft ani Google to nedotáhli tak daleko, říká v pořadu Euro TV Eva Liba, social media manager společnosti Coca-Cola.
Zhlédnout další videa