Nabídky na míru

30. listopadu 2007, 11:17 - Ondřej Hergesell
30. listopadu 2007, 11:17

ABC.cz

Nejstarší české internetové tržiště, ABC Českého Hospodářství, začíná registrovat nový trend v B2B (business-to-business) obchodování – nabídky ušité odběratelům na míru. Ty podle Predraga Dukiče, spolumajitele internetového tržiště, souvisí s typem poptávaného zboží a nutností rychle řešit výpadek dodávek produktů, na němž často závisí i celá výroba. „Zadavatel zakázky většinou určí konkrétní požadavky, takže firmy mají možnost připravit komplexní nabídku,“ říká Dukič. Počet takovýchto „konkrétně připravených“ nabídek prý meziročně stoupl o pětinu.
„Poptávka po konkrétních produktech, jež tvoří více než tři čtvrtiny všech poptávek, převažuje především u výrobců, kteří hledají různé materiály či součástky k výrobě. Vzhledem k tomu, že se u partnerů množí případy, kdy jejich současný dodavatel není schopen zvýšit pravidelné dodávky nebo třeba náhle ukončil činnost, musí firma akutně řešit výpadek materiálu. V takový moment rozhoduje nejen rychlost dodání součástek a cena, ale také schopnost připravit nabídku na míru. V tomto směru nabízí internetové tržiště ideální možnost jak skloubit požadavek na co nejkratší výpadek dodávek a udržení cenové hladiny,“ vysvětluje Dukič. Na ABC je nejvíce poptávaným druhem zboží dřevo a „polotovary“ pro stavebnictví. Následuje obalový materiál a požadavky na ocelové a železné produkty.

TAB:
Dřevo na síti (Nejpoptávanější druhy zboží na internetovém tržišti ABC)
Dřevo (stavební a truhlářské řezivo; kulatina) 12%
Stavební materiál (dveře, okna, vrata, beton…) 11%
Obalový materiál (PVC tašky, sáčky, krabice) 9%
Ocel a želežo (trubky, tyče, kovy) 6%
Zemědělství (obilniny, brambory, suché plody) 4%
Pramen: ABC Českého Hospodářství

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít