Nabídka leasingu je stále lepší

21. března 2005, 00:00 - JAN NOVÁČEK
21. března 2005, 00:00

LEASING Zvýšení daně z přidané hodnoty a pokles prodejů automobilů zasadily leasingovému trhu ránu. Statistiky vykázaly poprvé od roku 1991 pokles. Propad ale nebyl díky novým nabídkám leasingových společností nakonec tak výrazný, jak odborníci očekávali. Celkový objem leasingu movitých věcí loni klesl o 2,75 procenta.

LEASING

Zvýšení daně z přidané hodnoty a pokles prodejů automobilů zasadily leasingovému trhu ránu.

Statistiky vykázaly poprvé od roku 1991 pokles.

Propad ale nebyl díky novým nabídkám leasingových společností nakonec tak výrazný, jak odborníci očekávali.

Celkový objem leasingu movitých věcí loni klesl o 2,75 procenta. Příčinou je zvýšení daně z přidané hodnoty na finanční leasing z pěti na 19 procent a také pokles prodeje nových automobilů o více než 11 procent. Auta přitom tvoří téměř polovinu věcí, které si lidé pořizují právě na leasing.

Reakce na nové podmínky ze strany leasingových společností byla jednoznačná. Přišly se splátkovým prodejem, který je nyní už z hlediska daní výhodnější a především s celou řadou „akčních nabídek“. Ještě na konci roku se mnohé firmy snažily oživit zájem novými produkty, k nimž patří třeba CAC Výhodný Autocredit. Jejich marketingovým cílem bylo poukázat na skutečnost, že leasingovky nabízejí stále dobrou možnost snížení daně.

Letos by už podle expertů měl leasing dohnat loňskou ztrátu. Snaha snížit manko prodejů automobilů je cítit zejména u „značkových“ společností. Ty totiž často nabízejí nulové navýšení u svých vozů, a to jak, osobních, tak i nákladních. ŠkoFIN například přišel s novou nabídkou na vozy Volkswagen, které je možné nakoupit na splátky a odečíst si tak daň z přidané hodnoty. Audi pro změnu ŠkoFIN leasuje bez navýšení.

S podobnou nabídkou auta na splátky přitom přišel již dříve další z velkých hráčů na trhu - CAC. Ten nyní nově nabízí navíc i zvýhodněný úvěr pro financování zůstatkové hodnoty při ukončování leasingu vozů. „Klienti často při uzavírání leasingu nechtějí vyšší měsíční splátky a raději souhlasí s vyšší zůstatkovou hodnotou. Pokud se však jejich finanční situace v průběhu let nezlepší, může být zůstatková hodnota výrazným zásahem do rozpočtu,“ vysvětluje Vladimír Kněz z CAC.

Hitem se v poslední době stávají i motocykly. Nulové navýšení se u CAC vztahuje také na motocykly Kawasaki. Každému „motorkáři“ navíc přidá tato leasingovka k uzavřené smlouvě ještě libovolné atraktivní doplňky až do hodnoty 20 tisíc korun.

V kategorii nákladních automobilů se snaží společně s ČSOB prosadit Tatra speciální akcí. Tyto vozy však má v nabídce opět několik leasingovek.

V České republice je nyní 78 leasingových společností, které loni uzavřely celkově obchody ve výši 99,5 miliardy korun. Mezi nejsilnější trojku, která dohromady tvoří třetinu všech obchodů, patří CAC Leasing, ČSOB Leasing a ŠkoFIN. Výrazně se zvýšil podíl operativního leasingu, který už nyní činí osm procent všech obchodů, zatímco v roce 2003 to nebylo ani pět procent.

O autorovi| autor je spolupracovník redakce

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče