Na zelené vlně

02. října 2009, 12:42 - Salvador Anglada
02. října 2009, 12:42

Poznámka

Ať se nám to líbí nebo ne, móda nás pronásleduje všude. Často si kupujeme nové oblečení, nábytek, auta a elektroniku jenom proto, abychom drželi krok se světem a byli neustále „in“. Móda výrazně ovlivňuje také svět byznysu a podnikání. Všimli jste si například, jak se kdysi firmami prohnaly vlny open space kanceláří, firemních nadací, outsourcingu podpůrných služeb nebo projektového přístupu? I když spolu tyto věci nesouvisejí, mají jedno společné. Přišly ve velké síle, najednou je všichni začali používat a dnes už je bereme jako samozřejmost.
Šlágrem posledních několika let se stala ekologie. Společenská odpovědnost firem tu sice byla už dříve, ale posedlost po zeleném světě gradovala až v novém tisíciletí. „Green“ jsou dnes i obory, u kterých by to ještě před několika lety čekal málokdo. Namátkou energetika, stavebnictví nebo telekomunikace a IT. Tento trend kupodivu posílila i pomalu odeznívající hospodářská krize. Firmy hledají všechny cesty, jak se z ní dostat ven, a právě možnost prezentovat se v novém a lepším světle je pro ně lákavou investicí do budoucna.
Pokud se mě někdo ptá, zda má smysl se v této oblasti angažovat a zda do ní investovat firemní prostředky, je moje odpověď vždy ano. Nejenom kvůli obchodu a rozvoji podnikání, ale i kvůli sobě. Hodně lidí bere ekologii s rezervou a omezí se na to, že vyhazuje prázdné baterie do zvláštní popelnice. Nejsem příznivcem extrémních ekologů a jejich snah zarazit jakýkoli pokrok, ale když máme možnost podpořit dobrou věc a přitom pomoci vlastnímu podnikání, proč to neudělat? Alespoň třídění odpadu a používání elektronických dokumentů místo tištěného papíru je minimum, které nás nebude stát ani korunu. Stejně tak můžeme být náročnými zákazníky. Chová se náš dodavatel zodpovědně k životnímu prostředí? Věnuje se filantropii, pomáhá potřebným a snaží se měnit náš svět k lepšímu? A zapojuje do těchto aktivit zaměstnance? Pokud ne, můžeme mu alespoň naznačit, že by o tom měl začít přemýšlet. Koneckonců bere si přece naše peníze. A naše odpovědnost za ně nemusí končit tím, že mu je pošleme na účet.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry. Překvapením nebude ani jedna
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Hyundai i30 N: Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna
Technologie
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít