Na zelené vlně

24. června 2010, 12:40 - Karel Zaoral
24. června 2010, 12:40

Povinný ekomodel má v portfoliu už i Opel

Insignia vstoupila na trh coby dlouho očekávaný model. Pro Opel je to klíčové auto, velmi důležité pro budoucnost automobilky. Verze kombi s dieselovým motorem bude pravděpodobně těžištěm prodejů, přičemž dieselová paleta nabízí i velmi zajímavý, extrémně úsporný motor označovaný jako Ecoflex. Vnější vzhled se nese v duchu oblých tvarů a aerodynamické vizáže. Vůz tak opticky vypadá menší a vzhled tím získal i na sportovním charakteru, který umocňují velká kola. Design je trochu v duchu současných mercedesů s výjimkou hranaté nové třídy E a stárnout bude jen pomalu, protože celkové proporce vozu jsou velmi dobře vyvážené. Taktéž kvalitně vizuálně sladěné prostředí interiéru působí svěže a moderně. Použité materiály jsou kvalitní a až na imitaci dřeva, kterou by bylo lépe nahradit hliníkem nebo jiným moderním materiálem, vnitřek vozu odpovídá současným trendům. Sedačky s širokými možnostmi nastavení jsou pohodlné a ani několik stovek kilometrů na jeden zátah nepřiměje obratle řidiče ke stávce. Insignia přináší do střední třídy pár zajímavých novinek jako například automatická dálková světla, která se sama zapínají a vypínají podle potřeby. Ve srovnání s konkurencí je prostor pro řidiče nadprůměrný, navíc dobře vyřešený středový panel nedělá řidiči na noze modřiny. Srdcem Insignie Ecoflex je naftový dvoulitr o výkonu 160 koní se systémem CleanTech. Ten reguluje spalovací proces prostřednictvím elektroniky tak, že přizpůsobuje vstřikování nafty aktuálním hodnotám z čidel, jež měří podmínky spalování. Systém tak zabezpečuje, že motor vždy pracuje s optimální účinností. Výbava Ecoflex však zahrnuje i další modifikace. Velká pozornost byla věnována aerodynamice vozu. Vzhledem k zaslepení horní mřížky chladiče se prý úprava Ecoflex nedoporučuje, pokud plánujete tahat za insignií těžší přívěs – zvlášť do teplých krajin. Dalších úspor Opel dosáhnul úpravou převodovky, respektive prodloužením stálého převodu. Při rozjezdech, přestože jedničku a dvojku inženýři Opelu navrhli kratší, je třeba řadit při vyšších otáčkách, jinak hrozí „chcípnutí“. Tento jev však není až tak výrazný jako například u konkurenční Audi A4 TDIe. Pozitivní je, že při prodlužování převodů nedošlo k prodloužení doby akcelerace na sto kilometrů v hodině, která zůstala stejná jako u běžného provedení vozu s danou motorizací. V případě potřeby okamžitého výkonu tak ekologická úprava nijak nelimituje možnosti vozu. Posledním pomocníkem v boji Insignie se spotřebou jsou pneumatiky Michelin s nízkým valivým odporem. Jízdní vlastnosti zůstaly ecoflexem prakticky nedotčeny. Udávané průměrné spotřebě 4,2 litru nafty na 100 kilometrů při jízdě mimo město se jako obvykle nechce moc věřit, v tomhle smyslu jsou automobilky jedna jako druhá. Tam, kde píší pět, je třeba vidět sedm. S výjimkou Insignie Ecoflex, jež během zhruba 1500 kilometrů redakčního testu dosáhla kombinované spotřeby 5,1 litru nafty na sto kilometrů, což je o deci méně, než uvádí výrobce. Vzhledem k tomu, že úprava Ecoflex stojí jen deset tisíc, má tohle auto na rozdíl od konkurenčních zelených teorií reálnou šanci stát se běžnou a vítanou praxí.

***

klady Design Motor Provozní náklady

zápory Příliš dlouhá jednička

tabulka: Opel Insignia Sports Tourer Ecoflex Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec Objem: 1956 ccm Převodovka: šestistupňová automatická Výkon: 118 kW Zrychlení: 9,5 s (0–100 km/h)
Nejvyšší rychlost: 218 km/h Spotřeba (l/100 km): 5,1 l kombinovaná Cena 680 200 Kč základní v dané motorizaci

Mohlo by vás zajímat

Finance
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Auta
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Seat Arona je přizvednutá Ibiza. Má být levnější než Juke
Technologie
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Legendární John Romero prodává Dooma II. Na diskety se vám i podepíše
WhatsApp začíná podporovat posílání jakýchkoli typů souborů do velikosti až 128 MB
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít