Na Západě se neprodává

25. dubna 2008, 16:26 - Karel Zaoral
25. dubna 2008, 16:26

Koncern GM vytáhl do boje o střední třídu

Pozice Česka jako poslední výspy „Divokého Východu“ má své výhody. Většina modelů, která už například na Ukrajině není dostupná kvůli příliš východní poloze, je k sehnání, a naopak coby Východňané máme tu výhodu, že se k nám dostanou i auta, která západní polovina Evropy v autosalonech neuvidí. To je typický případ Opelu Astra v provedení sedan, který je určený pro východ Evropy. A minimálně v tomto případě západ o hodně přichází.
Z vnějšku je astra velmi zajímavé auto. Rozměrově dost klame tělem a navozuje dojem daleko dražšího vozu, než ve skutečnosti je. Velký podíl na tom má jeho délka, která dosahuje téměř čtyř a půl metru. Astra sedan je tak pouze o tři centimetry kratší než jeho podstatně dražší sestra vectra. Kufr sedanu o průměrném objemu 490 litrů má dobře vyřešený široký přístupový otvor, bohužel s poněkud vyšší nakládací hranou. A kufru se také týká největší výtka, snad jediný nedostatek vozu, a to jeho otevírání. Do kufru se totiž dostanete pouze pomocí otevíracího tlačítka na středové konzole, nejde otevřít ani dálkovým ovladačem, ani klíčkem. To je poněkud nepochopitelné a hlavně nepraktické. Naopak příjemné jsou už na pohled velké zadní dveře, díky nimž se na zadní sedadla nastupuje s velkým komfortem.
Interiér vozu je příjemně účelný, ovšem nikoliv strohý, jak tomu u německé produkce často bývá. Trochu chybí nějaký systém sdruženého ovládání po vzoru například BMW nebo Audi, na druhé straně v astře nepanuje tlačítkové peklo jako třeba u vozů Volvo.
Ovšem to hlavní, co dělá astru ideálním kandidátem pro každodenní zábavné svezení, je motor a podvozek. Atmosférická osmnáctistovka Ecotec velmi ochotně nabíhá do otáček, táhne vůz dopředu s dostatečným elánem a přitom je velmi úsporná. Motor se projevuje příjemným zvukem, výrazně slyšitelným až v horní třetině dostupných otáček. V převážně městském režimu jízdy činí průměrná spotřeba rovných osm litrů benzinu na sto kilometrů, a to je vzhledem k objemu, výkonu a velikosti vozu velmi dobrá hodnota. Stejně tak chválu, a možná ještě větší, zaslouží podvozek. Ten by s naprostým přehledem snesl ještě nejméně o padesát koní více, než mu je osmnáctistovka schopná dodat. S výjimkou příčných nerovností, od nichž se ozývají opravdu nepříjemné zvuky, vede vůz naprosto přesnou stabilní a jistou dráhou. Sedačky s dobrým bočním vedením, sympatický zvukový projev motoru, jeho zátah a naprostá preciznost podvozku umožňují prožít na silnici opravdu zajímavé okamžiky Cena automobilu odpovídá plně jeho užitným vlastnostem a image, které poskytuje majiteli. Vůz lze pořídit od 460 tisíc korun, ovšem za množství prvků relativně standardní výbavy se připlácí. Testovaná osmnáctistovka v plné výbavě přijde na necelých šest set tisíc. Rozdíl mezi hatchbackem a sedanem je pouhých pár tisíc korun, pro hatchback by hovořilo lepší využití zavazadlového prostoru a jeho větší objem, pro sedan zase elegance, lepší chování na silnici a opravdu skvělý design.

Klady:
jízdní vlastnosti
komfort prostorný interiér velmi dobrý motor nízká spotřeba

Zápory:
odemykání kufru pouze zevnitř vozu

Tabulka:
Opel Astra sedan
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1796 ccm
Maximální výkon: 103 kW Převodovka: manuální pětistupňová manuální
Nejvyšší rychlost: 210 km/h
Zrychlení: 10,1 s Průměrná spotřeba: 10 /5,9 / 7,4
Cena: 598 900 Kč - testovaný vůz

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
AMD Ryzen 3 1200 a 1300X – Čtyřjádra za skvělé ceny (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít