Na Západě se neprodává

25. dubna 2008, 16:26 - Karel Zaoral
25. dubna 2008, 16:26

Koncern GM vytáhl do boje o střední třídu

Pozice Česka jako poslední výspy „Divokého Východu“ má své výhody. Většina modelů, která už například na Ukrajině není dostupná kvůli příliš východní poloze, je k sehnání, a naopak coby Východňané máme tu výhodu, že se k nám dostanou i auta, která západní polovina Evropy v autosalonech neuvidí. To je typický případ Opelu Astra v provedení sedan, který je určený pro východ Evropy. A minimálně v tomto případě západ o hodně přichází.
Z vnějšku je astra velmi zajímavé auto. Rozměrově dost klame tělem a navozuje dojem daleko dražšího vozu, než ve skutečnosti je. Velký podíl na tom má jeho délka, která dosahuje téměř čtyř a půl metru. Astra sedan je tak pouze o tři centimetry kratší než jeho podstatně dražší sestra vectra. Kufr sedanu o průměrném objemu 490 litrů má dobře vyřešený široký přístupový otvor, bohužel s poněkud vyšší nakládací hranou. A kufru se také týká největší výtka, snad jediný nedostatek vozu, a to jeho otevírání. Do kufru se totiž dostanete pouze pomocí otevíracího tlačítka na středové konzole, nejde otevřít ani dálkovým ovladačem, ani klíčkem. To je poněkud nepochopitelné a hlavně nepraktické. Naopak příjemné jsou už na pohled velké zadní dveře, díky nimž se na zadní sedadla nastupuje s velkým komfortem.
Interiér vozu je příjemně účelný, ovšem nikoliv strohý, jak tomu u německé produkce často bývá. Trochu chybí nějaký systém sdruženého ovládání po vzoru například BMW nebo Audi, na druhé straně v astře nepanuje tlačítkové peklo jako třeba u vozů Volvo.
Ovšem to hlavní, co dělá astru ideálním kandidátem pro každodenní zábavné svezení, je motor a podvozek. Atmosférická osmnáctistovka Ecotec velmi ochotně nabíhá do otáček, táhne vůz dopředu s dostatečným elánem a přitom je velmi úsporná. Motor se projevuje příjemným zvukem, výrazně slyšitelným až v horní třetině dostupných otáček. V převážně městském režimu jízdy činí průměrná spotřeba rovných osm litrů benzinu na sto kilometrů, a to je vzhledem k objemu, výkonu a velikosti vozu velmi dobrá hodnota. Stejně tak chválu, a možná ještě větší, zaslouží podvozek. Ten by s naprostým přehledem snesl ještě nejméně o padesát koní více, než mu je osmnáctistovka schopná dodat. S výjimkou příčných nerovností, od nichž se ozývají opravdu nepříjemné zvuky, vede vůz naprosto přesnou stabilní a jistou dráhou. Sedačky s dobrým bočním vedením, sympatický zvukový projev motoru, jeho zátah a naprostá preciznost podvozku umožňují prožít na silnici opravdu zajímavé okamžiky Cena automobilu odpovídá plně jeho užitným vlastnostem a image, které poskytuje majiteli. Vůz lze pořídit od 460 tisíc korun, ovšem za množství prvků relativně standardní výbavy se připlácí. Testovaná osmnáctistovka v plné výbavě přijde na necelých šest set tisíc. Rozdíl mezi hatchbackem a sedanem je pouhých pár tisíc korun, pro hatchback by hovořilo lepší využití zavazadlového prostoru a jeho větší objem, pro sedan zase elegance, lepší chování na silnici a opravdu skvělý design.

Klady:
jízdní vlastnosti
komfort prostorný interiér velmi dobrý motor nízká spotřeba

Zápory:
odemykání kufru pouze zevnitř vozu

Tabulka:
Opel Astra sedan
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1796 ccm
Maximální výkon: 103 kW Převodovka: manuální pětistupňová manuální
Nejvyšší rychlost: 210 km/h
Zrychlení: 10,1 s Průměrná spotřeba: 10 /5,9 / 7,4
Cena: 598 900 Kč - testovaný vůz

Mohlo by vás zajímat

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

Hry pro příležitostné hráče