Na velkého Rumuna se čeká

23. července 2007, 00:00 - ERICH HANDL
23. července 2007, 00:00

Všem, kteří shánějí velký a levný kombík, nasadila brouka do hlavy rumunská Dacia. Po sedanu Logan, který uvedla na trh před třemi roky, se letos objevil i velký kombík s označením MCV. A za neuvěřitelnou cenu – začíná na 235 900 korunách včetně daně.

Všem, kteří shánějí velký a levný kombík, nasadila brouka do hlavy rumunská Dacia. Po sedanu Logan, který uvedla na trh před třemi roky, se letos objevil i velký kombík s označením MCV. A za neuvěřitelnou cenu – začíná na 235 900 korunách včetně daně.

VYZKOUŠELI JSME – DACIA LOGAN MCV

Nejlevnější auta s prodlouženou zádí stojí jen výjimečně něco málo přes 300 tisíc korun. Například Renault Mégane vyšel v nedávné akci na 309 000 korun, ale to byla speciální sleva. Zájemci o velký kombík si musí připravit spíše částku o sto tisíc korun vyšší. Může být Logan MCV levnou alternativou k dražším konkurentům? Velikostí se jim vyrovná a většinu dokonce překoná. Jeho konstruktéři vzali předchozí sedan a prodloužili rozvor náprav a současně s tím zvětšili výšku vozu. Vzniklo relativně dlouhé a vysoké auto s prodlouženou zádí, kterou zakončují asymetrické křídlové dveře. Všichni cestující v něm mají dostatek místa pro nohy a obrovský kufr pojme 700 litrů nákladu. Nebo další řadu sedadel, protože Logan MCV nabízí i sedmimístnou verzi. Na kufry pak zbude za sklápěcí lavicí 200 litrů prostoru. Sedadla druhé řady jsou s výjimkou základního provedení dělená. Pro nastupování na zadní sedadla nebo zvětšení prostoru pro náklad je lze snadno sklopit dopředu. || Jaké byly naše dojmy z jízdy? Pod kapotou jsme měli benzinový agregát Renault 1,6 s výkonem 64 kilowattů. Nebyl to žádný silák, ale na své úkoly stačil. Loganu dokázal dát rychlost až 167 kilometrů v hodině, takže vůz není diskvalifikován na dálnici. Kombík sedí na asfaltu dobře, v rychlostech nad 140 kilometrů už ale řidič necítí jistotu k úhybným manévrům. Prodloužení karoserie sedanu způsobilo ztrátu tuhosti, podvozek je v prudkých zatáčkách jako z gumy. Vysoký stroj se také hodně naklání. Pro rozjetí musí řidič Loganu hodně šlapat na plyn. To vše se ale dá levnému užitkovému autu odpustit, není to vůz na závody, má převážet hodně nákladu. Je tedy Logan MCV dobrou alternativou ke stávajícím kombíkům? Odpověď není jednoznačná, protože do srovnání je třeba zahrnout více faktorů. Zájemce o rumunský vůz musí v interiéru počítat s levnými materiály, například obložení střechy připomíná více levný koberec než kvalitní čalounění. Sedadla jsou relativně měkká, nemají ale žádné boční vedení. Dalším negativem je volant bez možnosti nastavování polohy. Z místa řidiče je také špatný výhled dozadu. I s tím vším se lze za čtvrt milionu korun smířit. Skutečná negativa auta jsou jinde. Nejlevnější varianta kombíku je vybavena slabým benzinovým motorem 1,4 (75 koní). Tato verze nemá sedmimístnou verzi a naopak má velmi malou výbavu. Ta není příliš bohatá ani u silnějších verzí. Logan MCV z našeho testu vyšel jako solidně vypadající velký kombík s francouzským motorem a tříletou zárukou, který láká hlavně na velký prostor. S komfortem a bezpečností je to horší, stejně tak cena u silnějších verzí je vyšší. Ale zájem o auto je zřejmě veliký. „Na Logana se v současnosti čeká tři měsíce, kdo si jej objedná v červenci, může s dodáním počítat až v říjnu,“ řekli Profitu v pražském dealerství Autoavant. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Logan MCV je homologován ve verzi N1, za přepážku a zatmavení oken se připlácí 15 tisíc korun. K tomu je třeba připočítat je‰tu put tisíc korun za montáž. Velký kombík se bude hodit jako levný montážní vůz řemeslníkům, sedmimístnou verzi zase ocení taxikáři. Problematická je ale skutečnost, že verze N1 je kvůli přepážce homologována jen jako pětimístná, alovuk si musí vybrat, jestli chce odpočet, nebo třetí řadu sedadel.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Intel prý chystá už i dvoujádrové Kaby Lake-X, extrémní Core i3 pro platformu X299
Nvidia nabízí levnější Shield TV. V balení však nemá gamepad
Jedna z nejlepších hororových her je teď zdarma. Stáhněte si Outlast
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít