Na špatné brzdy se dá zvyknout!

29. září 2003, 00:00 - Dvoustranu připravil KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
29. září 2003, 00:00

ŠPATNÉ BRZDY LZE POZNAT SNADNO PODLE PÁR JEDNODUCHÝCH ZÁSAD. JENOMŽE OCHABOVÁNÍ NEJDŮLEŽITĚJŠÍ SCHOPNOSTI VOZU NEPŘICHÁZÍ NARÁZ, VARUJE ZÁVODNÍK EMIL TRINER.

POHLED ZÁVODNÍKA

* Že nejezdím s dobrými brzdami, poznám asi celkem snadno, ne?

Takovým spolehlivým důkazem o ochabování brzd je třeba mírně propadlý nebo „změklý“ pedál. Dobrým vodítkem je taky zjištění, že šlapu víc a víc silou a ono to brzdí pořád stejně.

* Co s tím?

To se asi ptáte žertem. Samozřejmě, že už dávno mělo to auto být v servisu na kontrole nebo výměně obložení! Každý řidič v tomhle ohledu rozhoduje o svém životě. Doslova!

* Co nejvíc při sjetém brzdovém obložení hrozí?

Že se hodně rychle destičky zahřejí a začnou ztrácet rapidně na brzdném účinku. A pozor, to je riziko především na dálnicích!

* Copak na běžných silnicích auto tolik nebrzdí?

Brzdí, ale v nižších rychlostech. Tam se obložení zahřívá obvykle déle a brzdy se tudíž jeví jako ještě celkem dostačující. Na dálnici ve vysoké rychlosti při intenzivním sešlápnutí pedálu může brzdný efekt být minimální a pohroma je tu!

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče