Na špatné brzdy se dá zvyknout!

29. září 2003, 00:00 - Dvoustranu připravil KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
29. září 2003, 00:00

ŠPATNÉ BRZDY LZE POZNAT SNADNO PODLE PÁR JEDNODUCHÝCH ZÁSAD. JENOMŽE OCHABOVÁNÍ NEJDŮLEŽITĚJŠÍ SCHOPNOSTI VOZU NEPŘICHÁZÍ NARÁZ, VARUJE ZÁVODNÍK EMIL TRINER.

POHLED ZÁVODNÍKA

* Že nejezdím s dobrými brzdami, poznám asi celkem snadno, ne?

Takovým spolehlivým důkazem o ochabování brzd je třeba mírně propadlý nebo „změklý“ pedál. Dobrým vodítkem je taky zjištění, že šlapu víc a víc silou a ono to brzdí pořád stejně.

* Co s tím?

To se asi ptáte žertem. Samozřejmě, že už dávno mělo to auto být v servisu na kontrole nebo výměně obložení! Každý řidič v tomhle ohledu rozhoduje o svém životě. Doslova!

* Co nejvíc při sjetém brzdovém obložení hrozí?

Že se hodně rychle destičky zahřejí a začnou ztrácet rapidně na brzdném účinku. A pozor, to je riziko především na dálnicích!

* Copak na běžných silnicích auto tolik nebrzdí?

Brzdí, ale v nižších rychlostech. Tam se obložení zahřívá obvykle déle a brzdy se tudíž jeví jako ještě celkem dostačující. Na dálnici ve vysoké rychlosti při intenzivním sešlápnutí pedálu může brzdný efekt být minimální a pohroma je tu!

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče