Na špatné brzdy se dá zvyknout!

29. září 2003, 00:00 - Dvoustranu připravil KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
29. září 2003, 00:00

ŠPATNÉ BRZDY LZE POZNAT SNADNO PODLE PÁR JEDNODUCHÝCH ZÁSAD. JENOMŽE OCHABOVÁNÍ NEJDŮLEŽITĚJŠÍ SCHOPNOSTI VOZU NEPŘICHÁZÍ NARÁZ, VARUJE ZÁVODNÍK EMIL TRINER.

POHLED ZÁVODNÍKA

* Že nejezdím s dobrými brzdami, poznám asi celkem snadno, ne?

Takovým spolehlivým důkazem o ochabování brzd je třeba mírně propadlý nebo „změklý“ pedál. Dobrým vodítkem je taky zjištění, že šlapu víc a víc silou a ono to brzdí pořád stejně.

* Co s tím?

To se asi ptáte žertem. Samozřejmě, že už dávno mělo to auto být v servisu na kontrole nebo výměně obložení! Každý řidič v tomhle ohledu rozhoduje o svém životě. Doslova!

* Co nejvíc při sjetém brzdovém obložení hrozí?

Že se hodně rychle destičky zahřejí a začnou ztrácet rapidně na brzdném účinku. A pozor, to je riziko především na dálnicích!

* Copak na běžných silnicích auto tolik nebrzdí?

Brzdí, ale v nižších rychlostech. Tam se obložení zahřívá obvykle déle a brzdy se tudíž jeví jako ještě celkem dostačující. Na dálnici ve vysoké rychlosti při intenzivním sešlápnutí pedálu může brzdný efekt být minimální a pohroma je tu!

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít