Na slevových serverech nakupuje již polovina Čechů

02. srpna 2011, 12:40 - Profit, TZ
02. srpna 2011, 12:40

Podle lokálního průzkumu zaměřeného na nakupování Čechů na slevových serverech, který pro společnost KPMG Česká republika realizovala výzkumná agentura Ipsos Tambor, využívá 49 procent dospělé populace nabídek slevových serverů k nákupům.

 

Foto: Profimedia.cz

Prostřednictvím slevových portálů si Češi nejčastěji pořizují vouchery do restaurací a kaváren (33 procent alespoň občas), na kosmetiku a služby zaměřené na zdraví, hubnutí a krásu (28 procent), dále na služby nabízející sportovní aktivity (23 procent) a zážitky, jako jsou let balónem, jízda v rychlém autě nebo masáže (11 procent). Počátkem léta také stoupal prodej voucherů na cestování a pobyty u moře (25 procent).

Většina respondentů nakupuje na slevových serverech příležitostně, pravidelných zákazníků, kteří slevové servery využívají denně, je výrazně méně. V České republice v současnosti funguje okolo 200 slevových portálů.

„Slevové servery jsou atraktivní zvláště pro mladou generaci, která tvoří jejich největší skupinu zákazníků,“ říká Marie Konečná, Partnerka společnosti KPMG Česká republika, a doplňuje: „Průzkum nicméně potvrdil, že i když zákazníky slevových serverů tvoří lidé téměř všech věkových kategorií, bez ohledu na vzdělání a bydliště, mezi obyvateli větších měst a mezi lidmi s vyšším vzděláním je obliba slevových serverů přeci jen vyšší. Od jara obecně 2010 registrujeme enormní nárůst slevových portálů. Pomalu se blížíme stavu, kdy nabídka překračuje poptávku. Vývoj v tomto segmentu bude jistě ještě zajímavý.“

K nejběžnějším zákazníkům slevových portálů se řadí lidé ve věku 18 až 24 let se středoškolským nebo vysokoškolským vzděláním. Z hlediska měsíčních příjmů se pak řadí spíše k průměru.

Jídlo, masáž se slevou? Dnes už i golfový kurz

První slevové servery v České republice (Slevomat.cz, Zapakatel.cz, Vykupto.cz) začaly vznikat v první polovině roku 2010. Atraktivní podnikatelský koncept záhy přilákal další subjekty, takže nyní již u nás fungují stovky podobně zaměřených webů, a tvoří tak jeden z nejdynamičtěji se rozvíjejících segmentů trhu. Ze začátku se jejich nabídky soustředily převážně na jídlo v restauracích a masáže, dnes se však k těmto tradičním komoditám přidalo i specializovanější zboží – jde například o vouchery na značkové zboží, dětské oblečení, víno, knihy, nebo vstup na golfové hřiště, případně kurz s trenérem.

Slevové servery fungují na jednoduchém principu

Systém hromadných slev využívá principu snížení cen poskytovateli služeb poté, co si nabízený produkt zakoupí předem určený počet zákazníků. Nakupující získají výrazné slevy a podnikatelé zaplní volné kapacity v rámci svých služeb nebo zboží.

Strategie založená na skupinové slevě se objevila poprvé v roce 2005 v USA. Inspirací pro české slevové servery byla americká společnost Groupon, která vznikla v listopadu 2008 a která denně nabízí tisícovku slev 83 milionům odběratelů e-mailových newsletterů ve 43 zemích světa. Pro srovnání – přední tuzemský hráč Slevomat.cz podle svých webových stránek rozesílá e-mailové newslettery 350 tisícům uživatelů v České republice.

„Od začátku druhého čtvrtletí tohoto roku dochází ke konsolidaci celého trhu. Šanci na dlouhodobý úspěch budou mít pouze slevové servery, které nabídnou zákazníkům více služeb. Například garanci spokojenosti, okamžitou zákaznickou podporu, věrnostní program nebo třeba uživatelské recenze,“ říká Tomáš Čupr, zakladatel serveru Slevomat.cz.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít