Na řadě jsou Hyundai i30 a velká Kia

03. listopadu 2008, 08:30 - Erich Handl
03. listopadu 2008, 08:30

Do konce letošního roku má z Nošovic vyjet přibližně 18 tisíc aut střední třídy s označením i30.

Továrna je ovšem postavena na souběžnou produkci až pěti typů. Druhým v pořadí zřejmě bude velkoprostorová Kia.

V příštím roce by se měly v Nošovicích vyrábět dva typy aut. „Jde o 120 tisíc vozidel Hyundai i30 a 80 tisíc modelů Kia,“ říká mluvčí firmy Petr Vaněk.

Hlavním výrobním programem továrny bude právě Hyundai i30, který už nyní konkuruje Škodě Octavia. Koncern jej totiž už od loňského léta dováží z korejského Ulsanu, a to jak krátkou verzi, tak kombík s označením cw. Minulý rok se tento vůz začal prodávat se startovní cenou 345 tisíc korun. Základ má solidní výbavu a možnost odpočtu DPH. Vzhledem připomíná sesterský model Kia cee’d, který se vyrábí ve slovenské Žilině. Dveře zakulacené karoserie se otevírají do velkého úhlu, řidič má poměrně vysoký posed s dobrým výhledem kolem vozu. Místa v kabině je díky velkému rozvoru hodně, ale kufr krátké verze nic moc, má jen 340 litrů, tedy o 50 méně než sesterský cee’d a je o plných 170 litrů pod octavií. Po sklopení zadních sedáků lze nicméně vytvořit rovnou plochu pro převážení nákladu.

Interiér připomíná vnitřek Kia cee’d, hlavně palubní deska s masivním středním panelem. Užitečné je množství odkládacích schránek, ta před spolujezdcem je dokonce klimatizovaná. Jak jsme byli při loňském redakčním testu Profitu spokojeni s výkonem? Pod kapotou jsme měli benzinový dvoulitr CVVT s výkonem 105 kilowattů. Je to pružný agregát, který není třeba při rozjezdech vytáčet, je výborně utlumený a na sto kilometrů v hodině dostane auto zhruba za deset sekund. Jízda s naším i30 byla pohodlná, auto drží stopu a navzdory korejsky měkkému odpružení se nijak nekýve. Pětistupňová převodovka byla přesná. Jediným zjištěným záporem agregátu byla spotřeba při testu. Výrobce ji udává na 7,1 litru benzínu na sto kilometrů, my jsme jezdili v kombinovaném provozu za 7,8 litru.

Hyundai i30 jsme vyhodnotili jako pohodlný rodinný vůz, který má hodně místa v kabině, ale bohužel dost malý kufr. Sází na solidní výbavu, standardně nabízí šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, systémy ABS a EBD a centrální zamykání.

Druhým nošovickým vozem bude zřejmě rodinné MPV, tedy něco mezi kombíkem a dodávkou. Ponese označení Kia a měl by disponovat třemi řadami sedadel s celkem sedmi místy s možností variabilní úpravy. „Důvodem tohoto rozhodnutí je posílení prodeje značky Kia v Evropě,“ řekl nedávno mluvčí Hyundai Motor Manufacturing Czech Petr Vaněk s tím, že se tyto plány ještě do spuštění výroby můžou změnit.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče