Na nebi bezpečněji?

12. června 2009, 15:35 - Martin Rychlík
12. června 2009, 15:35

Řízení letového provozu

Společnost Honeywell se zapojila do výzkumného programu „jednotného evropského nebe“ SESAR JU (Single European Sky Air Traffic Management Research Joint Undertaking). Mezi technologie, jež jsou vyvíjeny od Francie po Českou republiku, patří: 4D trajektorie pro výběr tras, spolurozhodovací systém SWIM či rozestupový systému ASAS. Celý projekt představuje technologický pilíř iniciativy, pomocí níž chce Evropská komise modernizovat architekturu řízení leteckého provozu. Nové technologie, jež se budou vyvíjet až do roku 2013, mají třikrát zvýšit kapacitu, desetinásobně bezpečnost a snížit náklady na řízení provozu o polovinu při redukci dopadu na životní prostředí. „Vyvíjíme několik technologií, které chceme se členy programu SESAR JU sdílet a o nichž jsme přesvědčeni, že přinesou prospěch všem globálním leteckým provozovatelům,“ říká Paolo Carmassi, prezident obchodní skupiny Honeywell Aerospace pro Evropu, Blízký východ, Afriku a Indii.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče