Na nebi bezpečněji?

12. června 2009, 15:35 - Martin Rychlík
12. června 2009, 15:35

Řízení letového provozu

Společnost Honeywell se zapojila do výzkumného programu „jednotného evropského nebe“ SESAR JU (Single European Sky Air Traffic Management Research Joint Undertaking). Mezi technologie, jež jsou vyvíjeny od Francie po Českou republiku, patří: 4D trajektorie pro výběr tras, spolurozhodovací systém SWIM či rozestupový systému ASAS. Celý projekt představuje technologický pilíř iniciativy, pomocí níž chce Evropská komise modernizovat architekturu řízení leteckého provozu. Nové technologie, jež se budou vyvíjet až do roku 2013, mají třikrát zvýšit kapacitu, desetinásobně bezpečnost a snížit náklady na řízení provozu o polovinu při redukci dopadu na životní prostředí. „Vyvíjíme několik technologií, které chceme se členy programu SESAR JU sdílet a o nichž jsme přesvědčeni, že přinesou prospěch všem globálním leteckým provozovatelům,“ říká Paolo Carmassi, prezident obchodní skupiny Honeywell Aerospace pro Evropu, Blízký východ, Afriku a Indii.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče