Na kráse záleží

28. ledna 2010, 14:12 - Karel Zaoral
28. ledna 2010, 14:12

Skvělé jízdní vlastnosti jdou na úkor těch užitných

Předchozí generace Hondy Accord ve verzi Tourer, jak japonská automobilka označuje karoserii typu kombi, byly maskované stěhovací vozy. Současný model tak trochu rezignoval na svou historii a kombík více než co jiného připomíná přístup třeba Alfy Romeo, která litry navíc dala za oběť vynikajícímu designu a ještě lepším jízdním vlastnostem.
Z vizuálního hlediska se accord automobilce opravdu podařil. Konkurenční Alfa Romeo 159 SW je na tom po stránce vnějšího vzhledu ještě lépe, pak však následuje daleký odstup od ostatní konkurence. Líbivý vzhled ale znamená, že je nutné se spokojit s pouhými čtyřmi stovkami litrů objemu zavazadlového prostoru, což je hodnota, kterou dokážou překonat i sedany o třídu menší velikosti. Ani po sklopení zadních sedadel se accord nemůže s průměrnými vozy své třídy moc měřit. Stejně tak v prostoru zadních sedadel, kde v případě, že řidič či spolujezdec narostli do neobvyklých rozměrů, mohou mít cestující problémy s umístěním kolen.
Zcela jiný příběh se však odehrává v přední části vozu. Jestliže Audi dnes platí za etalon kvality v provedení interiérů, Honda Accord německou značku minimálně dotahuje. Kromě prvotřídních použitých materiálů a perfektního dílenského zpracování vynáší vůz na úplnou špičku také skvěle ergonomicky navržené pracoviště řidiče. Tedy nízký posaz za volantem s malým a silným věncem, perfektní boční vedení sedadel, jejichž možnosti seřízení jsou nezvykle široké, a v neposlední řadě dobře ergonomicky rozmístěné ovladače. Opět se nabízí srovnání s Alfou Romeou 159. Tam, kde Italka používá srdce, Japonec volí rozum. Výsledek je však překvapivě podobný.
První dojmy z jízdy potvrzují hodně vysoké ambice, které už byly patrné z testu accordu v karosářské verzi sedan. Tohle auto jde trochu proti proudu, který obecně říká, že kombíky mají horší jízdní vlastnosti než jejich mateřské sedany. Má to svou logiku, u kombi je jiné rozložení hmotnosti, vyšší těžiště, většinou delší převis vzadu atd. Accord má však objektivně lepší časy na obvyklé testovací trase, jeho agilita se sedanu s přehledem vyrovná a i s relativně těžším turbodieselem vpředu má dostatečnou chuť zatáčet. Řízení je přesné, přestože opravdová zpětná vazba je hodně potlačená posilovačem. Na kombi vynikající nastavení a vyvážení podvozku zvládne i sportovní chutě svého řidiče, přestože to není primární účel vozu. A při poklidné jízdě nabídne jinak akční podvozek i dostatek komfortu. Na našich rozbitých cestách je accord jako doma, jakkoli toto rčení pokulhává za realitou perfektních japonských vozovek. Pouze příčné nerovnosti mu nesedí a má na nich tendenci odskakovat. Spolu s nadprůměrně povedeným odhlučněním je accord hodně podařené auto s vynikajícími jízdními vlastnostmi a relativně nízkými provozními náklady. Spotřeba vozu je totiž na poskytovaný výkon nízká. Motor o objemu 2,2 litru nabízí sice nijak oslnivých 150 koní, ale vyvažuje to spotřebou nafty kolem šesti litrů na sto kilometrů.

klady
Sedadla s širokými seřizovacími rozsahy
Interiér
Přesné řízení
Krátké a přesné řazení
Zpracování a materiály v interiéru
Výborné jízdní vlastnosti
Úsporný motor plnící normu Euro 5

zápory
Extrémně malý kufr
Méně místa pro kolena vzadu

Tabulka:
Honda Accord Tourer Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem (ccm): 2199 Převodovka: automatická šestistupňová
Nejvyšší výkon: 110 kW Nejvyšší rychlost (km/h): 207 Zrychlení 0–100 km/h (s): 10 Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7,4/4,9/5,8 Cena: 999 999 (testovaný vůz)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Otázky a odpovědi: Jak vybrat pneumatiky na auto?
Google prý po dvou letech uvede další vlastní počítač
Stvořen k přetaktování. HP představilo svůj nejlepší notebook pro hráče
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít