Na konferenci nebo jako taxík

12. května 2008, 00:00 - Erich Handl
12. května 2008, 00:00

Francouzský Peugeot představil před šesti lety velkoprostorový vůz s označením 807. Model prošel letos faceliftem, který přináší řadu novinek. Disponuje i podnikatelskou verzí N1, Profit jej minulý týden otestoval.

Vyzkoušeli jsme – Peugeot 807 První verze řady 807 se v Evropě prodalo více než 150 tisíckusů a vůz se stal jedním z úspěšných modelů značky. Peugeotjej vyrábí společně s dalšími producenty, takže jeho pokrevnímisourozenci jsou Citroen C8 a Fiat Ullysse. Mezi hlavní konkurentypatří Renault Espace, Ford Galaxy, Chrysler Voyager nebo Kia Carnival.Vůz patří do kategorie takzvaných MPV, tedy rodinných vanů, které jsouněčím mezi osobním autem a dodávkou. Kupují si je alei firmy, které potřebují převážet více lidí či nákladu. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Peugeot 807 má verzi N1 s odpočtem DPH, přestavba vyjde na 19 tisíc korun. S testovaným turbodieselem může sloužit jako variabilní vůz pro střední firmu, či živnostníka, který často převáží lidi i náklad. Auto uveze dohromady s posádkou 705kilogramovou zátěž. Jeho hlavním minusem je relativně vysoká cena, vyvažuje ji ale úsporný motor a solidní výbava. Prostorný ale nepřehledný Letošní verze 807 má výraznější předek, posílenou výbavua především nový motor 2.2 HDi Bi-Turbo o výkonu 125kilowattů. Profit otestoval vůz právě s tímto agregátem spojenýmse šestistupňovou manuální převodovkou. Jaké jsou jízdní dojmy?V kabině je více prostoru, motor je skvělý, jízdní vlastnostisolidní. Výhrady jsme při testu měli k nepřesnému řazení, místozpátečky jsme často řadili jedničku a opačně. Konzervativcům setaké nebude líbit palubní deska, která je přetechnizovaná a dostnepřehledná.    S podrobnostmi nejprve k interiéru. Náš testovací vůz mělpět samostatných sedadel, ale v konfiguraci s třímístnoulavicí by pojal až osm cestujících. Může tedy sloužit i jakomikrobus či velký taxík. Všechny sedačky kromě té řidičovy lzepřesunovat či zcela vyndat, přední sedadlo spolujezdce lze dokonceotočit, takže v autě vznikne konferenční salonek. Po vystěhovánívšech vyjmutelných sedaček lze do vozu napěchovat téměř tři kubíkynákladu, takže 807 umí zastoupit i dodávku.  TECHNICKÉ ÚDAJE   model - Peugeot 807 2,2 HDI typ vozu - pětimístné MPV motor - naftový čtyřválec objem válců - 2,2 litru max. výkon - 125 kilowattů max. rychlost - 200 km/hod   zrychlení 0-100 km/h - 10 sekund spotřeba - 7,2 l/100 km kufr - 1160/ 2948 litrů cena (základ) - 1 114 000 Kč Testovaný turbodiesel o síle 170 koní lze doporučit. Mádostačující výkon a přitom nepolyká přespříliš nafty. Na stokilometrů jízdy potřebuje zhruba sedm litrů, ale umí i za méně.S plnou 80litrovou nádrží lze ujet skoro 1000 kilometrů beztankování. Podvozek se nám zdál mírně nedotáčivý, ale s tím semusí u velkého auta počítat. Spíše pro movitější**

Hlavním handicapem nového Peugeotu 807 u středních firem alebude jeho cena. V nejlevnější verzi je k mání za 952 tisíckorun, s testovaným turbodieselem pod kapotou začíná na zhruba 1,1milionu korun. Někteří konkurenti nabízejí levnější varianty.

Cenovou nevýhodu ale vyvažuje bohatá výbava. Stupeň Premium obsahujev základu například šest airbagů, ABS, ESP, dvojzónovouklimatizaci, elektrické ovládání takřka všeho (okna, zrcátka či posuvnédveře) i rádio s MP3 přehrávačem. Do doplatkovévýbavy patří navigace, vyhřívaná přední sedadla, parkovacíasistent vpředu a xenonové světlomety.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít