Na konferenci nebo jako taxík

12. května 2008, 00:00 - Erich Handl
12. května 2008, 00:00

Francouzský Peugeot představil před šesti lety velkoprostorový vůz s označením 807. Model prošel letos faceliftem, který přináší řadu novinek. Disponuje i podnikatelskou verzí N1, Profit jej minulý týden otestoval.

Vyzkoušeli jsme – Peugeot 807 První verze řady 807 se v Evropě prodalo více než 150 tisíckusů a vůz se stal jedním z úspěšných modelů značky. Peugeotjej vyrábí společně s dalšími producenty, takže jeho pokrevnímisourozenci jsou Citroen C8 a Fiat Ullysse. Mezi hlavní konkurentypatří Renault Espace, Ford Galaxy, Chrysler Voyager nebo Kia Carnival.Vůz patří do kategorie takzvaných MPV, tedy rodinných vanů, které jsouněčím mezi osobním autem a dodávkou. Kupují si je alei firmy, které potřebují převážet více lidí či nákladu. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Peugeot 807 má verzi N1 s odpočtem DPH, přestavba vyjde na 19 tisíc korun. S testovaným turbodieselem může sloužit jako variabilní vůz pro střední firmu, či živnostníka, který často převáží lidi i náklad. Auto uveze dohromady s posádkou 705kilogramovou zátěž. Jeho hlavním minusem je relativně vysoká cena, vyvažuje ji ale úsporný motor a solidní výbava. Prostorný ale nepřehledný Letošní verze 807 má výraznější předek, posílenou výbavua především nový motor 2.2 HDi Bi-Turbo o výkonu 125kilowattů. Profit otestoval vůz právě s tímto agregátem spojenýmse šestistupňovou manuální převodovkou. Jaké jsou jízdní dojmy?V kabině je více prostoru, motor je skvělý, jízdní vlastnostisolidní. Výhrady jsme při testu měli k nepřesnému řazení, místozpátečky jsme často řadili jedničku a opačně. Konzervativcům setaké nebude líbit palubní deska, která je přetechnizovaná a dostnepřehledná.    S podrobnostmi nejprve k interiéru. Náš testovací vůz mělpět samostatných sedadel, ale v konfiguraci s třímístnoulavicí by pojal až osm cestujících. Může tedy sloužit i jakomikrobus či velký taxík. Všechny sedačky kromě té řidičovy lzepřesunovat či zcela vyndat, přední sedadlo spolujezdce lze dokonceotočit, takže v autě vznikne konferenční salonek. Po vystěhovánívšech vyjmutelných sedaček lze do vozu napěchovat téměř tři kubíkynákladu, takže 807 umí zastoupit i dodávku.  TECHNICKÉ ÚDAJE   model - Peugeot 807 2,2 HDI typ vozu - pětimístné MPV motor - naftový čtyřválec objem válců - 2,2 litru max. výkon - 125 kilowattů max. rychlost - 200 km/hod   zrychlení 0-100 km/h - 10 sekund spotřeba - 7,2 l/100 km kufr - 1160/ 2948 litrů cena (základ) - 1 114 000 Kč Testovaný turbodiesel o síle 170 koní lze doporučit. Mádostačující výkon a přitom nepolyká přespříliš nafty. Na stokilometrů jízdy potřebuje zhruba sedm litrů, ale umí i za méně.S plnou 80litrovou nádrží lze ujet skoro 1000 kilometrů beztankování. Podvozek se nám zdál mírně nedotáčivý, ale s tím semusí u velkého auta počítat. Spíše pro movitější**

Hlavním handicapem nového Peugeotu 807 u středních firem alebude jeho cena. V nejlevnější verzi je k mání za 952 tisíckorun, s testovaným turbodieselem pod kapotou začíná na zhruba 1,1milionu korun. Někteří konkurenti nabízejí levnější varianty.

Cenovou nevýhodu ale vyvažuje bohatá výbava. Stupeň Premium obsahujev základu například šest airbagů, ABS, ESP, dvojzónovouklimatizaci, elektrické ovládání takřka všeho (okna, zrcátka či posuvnédveře) i rádio s MP3 přehrávačem. Do doplatkovévýbavy patří navigace, vyhřívaná přední sedadla, parkovacíasistent vpředu a xenonové světlomety.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče