Na kombík zapomeňte, jde o image

19. března 2007, 00:00 - ERICH HANDL
19. března 2007, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - VOLVO C 30 Člověk se občas musí divit, co všechno se dá na trhu pořídit v úpravě N1 s možností odpočtu DPH. Posledním extravagatním přírůstkem je malé třídveřové Volvo C30, jehož cena začíná na necelém půlmilionu korun. Cétřicítka je stylový vůz, kterým se značka po letech vrátila do segmentu sportovních hatchbacků.

VYZKOUŠELI JSME - VOLVO C 3 0 Člověk se občas musí divit, co všechno se dá na trhu pořídit v úpravě N1 s možností odpočtu DPH. Posledním extravagatním přírůstkem je malé třídveřové Volvo C30, jehož cena začíná na necelém půlmilionu korun.

Cétřicítka je stylový vůz, kterým se značka po letech vrátila do segmentu sportovních hatchbacků. Posledním byl totiž legendární model 480, pak už Volvo vyrábělo jen větší auta. Současná novinka je na severskou značku dost extravagantní, nejzajímavější je přitom celoskleněné víko kufru, které připomíná malé vozy z Kolína.

Oficiálně je C30 vedeno jako kompaktní třídveřové kombi. Kvůli prostoru ho ale nikdo kupovat nebude, kufr má totiž v základu jen 288 litrů. Ani v kabině není místa přehršel, auto je dokonce kvůli jeho nedostatku na zadních sedadlech homologováno jako čtyřmístné.

Dovozci to ale nebrání nabízet vůz ve verzi N1 s montážní přepážkou, která ještě ubere několik drahocenných centimetrů. Odpočet DPH je ale zřejmě příliš lákavý. V nejhubenějším základu přijde C30 na 489 tisíc korun, bez DPH tedy začíná na 424 tisících korunách. To je slušná úspora, ale ještě více se ušetří v nejvyšší výbavě s motorem D5. Za tuto verzi zájemce zaplatí 945 tisíc korun, bez daně ušetří zhruba 150 tisíc korun.

My jsme minulý týden vyzkoušeli právě verzi s nejsilnějším turbodieselem D5. Jízda je to parádní, silný motor skutečně dokáže auto pohánět uváděných 220 kilometrů v hodině, malé Volvo přitom i v této rychlosti sedí na asfaltu perfektně. Stylový interiér evokuje sportovní kupé, i když nezapře, že vůz zčásti vychází z usedlého sedanu S40. Připomíná ho hlavně masivní středový panel. Zážitek podtrhovala skvělá aparatura.

Automatická převodovka pracovala perfektně, test byl jednou rychlou jízdou na předjarních silnicích. Jenže je to zážitek jen pro dva, zadní sedačky jsou kvůli nedostatku místa pro nohy spíše jen nouzové. To platí i o kufru, který má do kombíku daleko. Těch necelých tři sta litrů je tak na golfový bag a tašku se svačinou, žádný velký náklad se tu vozit nedá.

Volvo C30 je tedy vyloženě záležitostí image, elegantní cestou k tomu, jak se blýsknout na golfovém turnaji. Pro převážení nákladu nebo osob jsou na trhu větší a levnější auta.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Volvo C30 nabízí možnost odpočtu DPH, ale montážní přepážka je tu skutečně prostředkem k úspoře, nikoli k užitkovému autu. Cétřicítka je spíše stylové sportovní auto než kombík. Představuje alternativu pro mladé bohaté zájemce, kteří se dosud rozhodovali například mezi jedničkovým bavorákem nebo trojkovou audinou.

TECHNICKÉ ÚDAJE model Volvo C30 D5

typ vozu třídveřové combi

motor pětiválcový turbodiesel

objem válců 2,4 litru

max. výkon 132 kW

max. rychlost 220 km/hod

zrychlení 0-100 8,4 sekundy

spotřeba 6,9 l/100 km

kufr 288 litrů

cena **778 000 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče