Na český trh míří desítky zahraničních franšíz

19. listopadu 2009, 04:45 - bay, ČTK
19. listopadu 2009, 04:45

Desítky zahraničních franšízových značek uvažují o vstupu na tuzemský trh. Zabývají se prodejem oblečení, obuvi či gastronomií.

Autor: Martin Siebert

Podnikatelé, kteří si koupí možnost používat zavedenou značku a know-how, by tak v následujících letech mohli obsadit až pětinu plochy v obchodních centrech. Vstup do Česka podle mezinárodní poradenské společnosti DTZ chystají například australské gastronomické značky Sunshine Kebab, Gloria Jeans Coffee, Boost Juice, Asagao či prodejce sladkostí Chocolate Graphics. Na Česko se zaměřily i francouzské franšízové firmy Sergeant Major s dětským oblečením, Descamps s bytovým textilem, módní Devianne či bižuterní Les Néreides.

Ze Spojených států připravují expanzi na český trh například Shoebox New York s luxusní dámskou obuví, The Athlete’s Foot se sportovní obuví, Carls Jr. ze sítě CKE Restaurants nebo další gastronomické značky Inc a Applebees. Ze stejné branže přicházejí i italské značky Fratelli La Bufala, Revive Juice Bars, Café Nero či Pizza Mamma Mia. Tyto firmy si mohou vyzkoušet český trh prostřednictvím franšízanta a v případě úspěchu mají možnost zpětně odkoupit síť již zavedených jednotek.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče