Mýtné ohrožují další průtahy

11. dubna 2005, 00:00 - * TOMÁŠ JOHÁNEK
11. dubna 2005, 00:00

ZPOPLATNĚNÍ SILNIC Rozpad vládní koalice zřejmě zpozdí zavedení elektronického mýta. Sociální demokracie má totiž jinou představu, než kterou dosud prosazoval odstupující ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL). Šimonovského plán na zavedení mýta počítal s tím, že vláda do konce dubna na základě již vypsaného výběrového řízení vybere projektového manažera.

ZPOPLATNĚNÍ SILNIC Rozpad vládní koalice zřejmě zpozdí zavedení elektronického mýta. Sociální demokracie má totiž jinou představu, než kterou dosud prosazoval odstupující ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL). Šimonovského plán na zavedení mýta počítal s tím, že vláda do konce dubna na základě již vypsaného výběrového řízení vybere projektového manažera. Vítěz výběrového řízení se měl podílet na přípravě tendru na generálního dodavatele systému. Ten měl být původně vypsán v červnu tak, aby se již na podzim mohlo začít s budováním systému. Zdá se však, že všechno bude jinak. ROK 2006 MOŽNÁ PADNE Předseda sněmovního hospodářského výboru, vlivný sociální demokrat Josef Hojdar, tvrdí, že chybí potřebná legislativa, a proto je nutné zastavit již probíhající výběrové řízení na projektového manažera. Bez něho nebude tendr na dodavatele a bez dodavatele se nezačne nic připravovat. „Je nereálné připravovat legislativu, když stále chybí definice toho, co od výkonového zpoplatnění očekáváme,“ říká Hojdar. Podle jeho slov je nutné vyřešit tento problém a pak se teprve může připravit potřebný zákon. „Při současném rozložení politických sil v parlamentu však neexistuje reálná možnost, že by se to všechno stihlo již do poloviny příštího roku,“ míní šéf hospodářského výboru. Právě polovina roku 2006 však byla podle ministra Šimonovského termínem, kdy se měl spustit výběr výkonového mýtného minimálně na prvních zkušebních úsecích některých dálnic. Sám Šimonovský odmítá tyto úvahy komentovat s tím, že on ve vládě s největší pravděpodobností skončí. Tvrdí ale, že pro výběrová řízení není nová legislativa nutná a do okamžiku zavádění vybraného systému může být zákon přijatý. Jako o nástupci současného ministra se zatím hovoří o současném šéfovi Státního fondu dopravní infrastruktury Pavlu Švagrovi, který by si v případě svého jmenování do vlády dal nastartování systému výkonového zpoplatnění infrastruktury jako jeden z hlavních úkolů. NA LEGISLATIVU ZBÝVÁ MÁLO ČASU**

I on ale zpochybňuje termín zavedení mýtného v roce 2006. „Na přípravu legislativy, výběrové řízení a samotné zavedení systému zbývá v podstatě rok, což je o hodně silném týmu a zázemí. Já mám pocit, že v tuto chvíli ani tým, ani zázemí až tak silné není,“ tvrdí. V tak krátké době, jako má před sebou nyní Česko, se prý dosud žádné zemi mýtné zavést nepodařilo.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Auta
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace.…
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Také SUV Lada XRay může být „exkluzivní“. Stačí k tomu pár dílů z Dacie
Technologie
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Facebook hledá v Hollywoodu originální skriptované pořady. „Vysílat“ by mohl brzy
Více Linuxu ve Windows Storu. Microsoft pro testování uvolnil dvě edice SUSE
Hvězdou YouTubu beze slov. Tyhle kanály vás budou bavit, i když se v nich nemluví
Tamron představil pořádné tele. První objektiv pro zrcadlovky s 22× zoomem
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít