Mysteria na objednávku

29. dubna 2009, 12:14 - David Kasl
29. dubna 2009, 12:14

Nová cestovní kancelář prodává příběhy

„Úplně mě vyděsili. Myslela jsem, jak nebudu zmáčená – a najednou vedle nás přistála helikoptéra a pilot se mě zeptal, jestli jsem Veronika Cataiová,“ popisuje svůj zážitek z dovolené klientka cestovní kanceláře IC Tour. O výletu helikoptérou nad nejvodnatějším vodopádem Detiffoss totiž v oficiálním itineráři zájezdu na Island a Faerské ostrovy nebyla ani zmínka.
Zatímco se nabídka většiny cestovních kanceláří na českém trhu omezuje na dopravu klientů na místo pobytu a zajištění ubytování, Ivan Chrástek se rozhodl jít cestou individuálních zájezdů šitých na míru klientovi. Což by nebyla až taková novinka, kdyby do nabídky nezařadil položku Mystery Tours.
„Snažíme se dát cestování duši,“ vysvětluje padesátiletý podnikatel, který před třemi lety prodal svůj podíl v úspěšné firmě dodávající součástky pro automobilový průmysl. Vloni na podzim, navzdory ekonomické krizi, se z Uherského Brodu vrhl do turistického průmyslu, jehož vyhlídky nejsou momentálně zrovna příznivé. „Kdo se naučí prodávat v této době, bude mít po skončení krize konkurenční výhodu,“ věří Chrástek svému konceptu cestování, založenému na prodeji příběhů.
„Potenciálním zákazníkům představujeme své cestovatelské projekty a po vzoru Thomase Cooka se jim snažíme splnit touhu po hledání toho, co nás přesahuje. Říkám tomu dotknout se nekonečna,“ pokračuje Chrástek. Proto klientům vybírá místa s určitým geomorfologickým, historickým, kulturním či sociálním nábojem. Ať je to Patagonie, poušť Atacama, Machu Picchu, Velikonoční ostrov, Island či Jeruzalém, vždy se snaží klienty ubytovat v kontextu daného místa. Mysteriozitu místa pomáhá zprostředkovat nejen průvodce obeznámený s danou lokalitou, ale také překvapivá aranžmá. „Ta se liší případ od případu, aby se moment překvapení postupně nevytratil,“ podotýká Chrástek. Potenciál českého trhu pro svůj koncept odhaduje na zhruba pět tisíc zákazníků. Pro orientaci: cena sedmnáctidenního zájezdu na Island a Faerské ostrovy s privátními službami (transfer, průvodci) a mystery překvapením se pohybuje mezi 50 až 60 tisíci za osobu. Přestože zatím náklady rostou rychleji než příjmy, neztrácí Chrástek optimismus. „Ve chvíli, kdy budeme ziskoví, půjdeme cestou tří třetin: jedna zůstane ve firmě, druhá půjde majiteli a třetí zpátky společnosti,“ plánuje podnikatel.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Auta
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s…
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace. Nový dvoulitr 30t má 300 koní
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Technologie
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Facebook hledá v Hollywoodu originální skriptované pořady. „Vysílat“ by mohl brzy
Více Linuxu ve Windows Storu. Microsoft pro testování uvolnil dvě edice SUSE
Hvězdou YouTubu beze slov. Tyhle kanály vás budou bavit, i když se v nich nemluví
Tamron představil pořádné tele. První objektiv pro zrcadlovky s 22× zoomem
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít