Myslete na zadní kolečka

09. října 2006, 00:00 - PETR BÝM
09. října 2006, 00:00

PODNIKOVÉ POJIŠTĚNÍPojištění proti požáru či následkům havárie firemního vozidla ani zdaleka nekryje všechna podnikatelská rizika. Na straně nabídky je tato skutečnost dostatečně známá. A proto domácí pojišťovny nabízejí širokou paletu produktů. Například pojištění proti platební neschopnosti obchodních partnerů nebo pojištění právní ochrany.

PODNIKOVÉ POJIŠTĚNÍ

Nejrozšířenější pojistkou podnikatelů v Česku je majetkové pojištění. V tomto ohledu sehrály pozitivní roli dvě povodňové katastrofy.

Pojištění proti požáru či následkům havárie firemního vozidla ani zdaleka nekryje všechna podnikatelská rizika. Na straně nabídky je tato skutečnost dostatečně známá. A proto domácí pojišťovny nabízejí širokou paletu produktů. Například pojištění proti platební neschopnosti obchodních partnerů nebo pojištění právní ochrany. Existuje dokonce i pojištění katastrálních rizik (jde o záruku odškodnění vzniklou zpochybněním vlastnického titulu při transakcích s nemovitostmi).

Pestré a komplexní nabídce firemních pojistek ale mnohdy chybí druhá strana. Jinak řečeno - poptávka po produktech, které jsou standardní v západní části Unie, je v České republice zatím spíše slabá. „Předepsané pojištění v České republice za loňský rok činilo přibližně 600 milionů korun. V Belgii, což je velikostí srovnatelná ekonomika, je to šestkrát více,“ komentuje domácí poměry na poli úvěrového pojištění Hynek Rasocha z pojišťovny Čescob Euler Hermes.

Téměř všichni prodejci pojištění se shodují v tom, že v pozadí „bílých“ pojišťovacích míst stojí stejnou měrou neznalost, podceňování rizik a snaha ušetřit. Osvěta je samozřejmě věcí pojišťoven, je to také jejich ekonomický zájem. Je ale pravda, že starat by se měli i podnikatelé. Zajištění vlastního majetku a firemních finančních toků je ostatně jejich nejdůležitějším úkolem.

U větších podniků by se dalo mluvit i o povinnosti, protože závažnější potíže nebo dokonce krach vyvolávají v takových případech také sociální problémy. Přitom zmapování nabídky není nic složitého: internet v tomto ohledu nabízí hodně, návštěva pojišťovacího makléře ještě více.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče