Mountfield chce být připraven pro vstup na burzu v první polovině roku 2013

11. ledna 2012, 15:08 - Miloslav Hamřík, ČTK
11. ledna 2012, 15:08

 Akciová společnost Mountfield, která v Česku a na Slovensku provozuje síť prodejen se zahradní technikou, bazény a potřebami pro volný čas, chce být připravena pro vstup na pražskou burzu v první polovině roku 2013. Samotný vstup, ale provede až podle situace na akciových trzích.

 

Foto: Mountfield

Získaný kapitál firma investuje do dalšího rozvoje sítě prodejen. Vyplývá to z informací, které dnes na tiskové konferenci oznámil generální ředitel a většinový vlastník Mountfieldu Ivan Drbohlav. I po primárním úpisu akcií si Drbohlav hodlá ve firmě Mountfield udržet největší podíl. Část financí získaných vstupem na burzu chce Mountfield podle Drbohlava využít také pro další akvizice, a to nejen v Česku a na Slovensku. Mountfield má nyní základní kapitál 604,2 milionu korun a Drbohlav na konci roku 2010 držel ve firmě zhruba 72 procent akcií.

Vstup na burzu je náš sen již 21 let. Začali jsme o něm jednat již Kolem roku 2006 s naším partnerem Českou spořitelnou. Začátkem minulého roku jsme si řekli, že chceme být připraveni v prvním pololetí roku 2013 pro vstup na pražskou burzu,“ řekl Ivan Drbohlav.

První tuzemskou prodejnu firma otevřela v březnu 1991 v Mnichovicích u Prahy. Nyní má v Česku 55 prodejních center a na Slovensku jich provozuje 17. “Celkově počítáme až s desetiprocentním navýšením počtu prodejen v ČR a na Slovensku oproti stávajícím 72 centrům,“ podotkla výkonná ředitelka společnosti Mountfield Jana Moravová a uvedla, že ve firmě dnes pracuje 1445 zaměstnanců. Mountfield má letos v plánu v ČR přestěhovat pět prodejen a jedná o dalších čtyřech lokalitách pro vznik nových obchodů. Nové pobočky by mohly vzniknout v Českém Krumlově, Opavě, Vrchlabí a Mariánských Lázních nebo Karlových Varech.

Loni činily tržby Mountfieldu 4,19 miliardy korun a její vedení za loňský rok předpokládá zisk převyšující 180 miliónů korun. „Oproti předchozím letům nebyl náš zisk ovlivněn investicemi do našich výrobních závodů. Ty se naopak v loňském roce výrazně podílely na pozitivních finančních výsledcích společnosti,“ podotkl Drbohlav. Zástupci společnosti zároveň představili nové televizní spoty, které vznikly pod taktovkou českého fotografa Adolfa Zíky.

Tržby pěti největších hobbymarketových řetězců a prodejen se zahradní technikou předloni podle odhadu Incoma Gfk po předchozím poklesu stagnovaly na úrovni 27,6 miliardy korun. V roce 2009 se přitom jejich tržby po několika růstových letech kvůli hospodářské krizi meziročně snížily o 2,2 miliardy korun.

Společností s akciemi na pražské burze zatím příliš nepřibývá. Loni na ni vstoupila pouze akciová společnost E4U, která se zabývá investicemi do obnovitelných zdrojů, v roce 2010 pak sázková společnost Fortuna či technologická firma KIT digital.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče