Monopol direct mailu

13. prosince 2004, 00:00 - Tomáš Hájek, výkonný ředitel asociace
13. prosince 2004, 00:00

Naše Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu jako profesní sdružení sleduje projednávání novely zákona o poštovních službách a je znepokojena současným vývojem. Zařazení tzv. direct mailu do poštovního monopolu, které již schválila Poslanecká sněmovna (viz Profit č.

45/2004) , podle našeho názoru poškozuje nově vzniklý konkurenční trh poštovních služeb a negativně ovlivní ceny directmailových služeb na trhu. Kromě toho jde o rozšíření monopolu, což je opakem evropských liberalizačních trendů a negací myšlenek evropské směrnice o poštovních službách. Domníváme se, že Česká pošta má jiné možnosti, jak optimalizovat své služby a finanční zdroje pro zajištění univerzální poštovní služby, které vyplývají ze zákona. N ebude-li mít Česká pošta monopol na zasílání direct mailů, stejně zůstane ještě řadu let (díky své propracované infrastruktuře) dominantním operátorem této služby na trhu a bude-li své služby dále zkvalitňovat v souladu s požadavky trhu, může jím být velmi dlouhou dobu. Naopak monopolizace povede k růstu cen a omezení počtu reklamních sdělení, což negativně ovlivní jak tržby klientů České pošty, tak i nakonec pošty samotné.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče