Monopol direct mailu

13. prosince 2004, 00:00 - Tomáš Hájek, výkonný ředitel asociace
13. prosince 2004, 00:00

Naše Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu jako profesní sdružení sleduje projednávání novely zákona o poštovních službách a je znepokojena současným vývojem. Zařazení tzv. direct mailu do poštovního monopolu, které již schválila Poslanecká sněmovna (viz Profit č.

45/2004) , podle našeho názoru poškozuje nově vzniklý konkurenční trh poštovních služeb a negativně ovlivní ceny directmailových služeb na trhu. Kromě toho jde o rozšíření monopolu, což je opakem evropských liberalizačních trendů a negací myšlenek evropské směrnice o poštovních službách. Domníváme se, že Česká pošta má jiné možnosti, jak optimalizovat své služby a finanční zdroje pro zajištění univerzální poštovní služby, které vyplývají ze zákona. N ebude-li mít Česká pošta monopol na zasílání direct mailů, stejně zůstane ještě řadu let (díky své propracované infrastruktuře) dominantním operátorem této služby na trhu a bude-li své služby dále zkvalitňovat v souladu s požadavky trhu, může jím být velmi dlouhou dobu. Naopak monopolizace povede k růstu cen a omezení počtu reklamních sdělení, což negativně ovlivní jak tržby klientů České pošty, tak i nakonec pošty samotné.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče