Mondelez mění vedení. Výrobce cukrovinek povede Dirk Van de Put

02. srpna, 16:33 - čtk
02. srpna, 16:33

Dlouhodobou generální ředitelku amerického výrobce cukrovinek Mondelez Irene Rosenfeldovou nahradí ve funkci stávající šéf kanadského producenta mražených výrobků McCain Foods Dirk Van de Put. Společnost v poslední době trápí přesun poptávky po zdravějších typech sladkostí a pokles příjmů, který ve druhém čtvrtletí přesáhl pět procent, píše list Financial Times. Akcie společnosti Mondelez, které letos ztratily 1,6 procenta, na zprávu zareagovaly krátkodobým růstem o 2,5 procenta.

Irene Rosenfeldová, která firmu vede od roku 2006, tak od listopadu zůstane jen předsedkyní správní rady. Zde bude působit do března 2018, kdy plánuje odchod do důchodu. Poté tuto roli převezme Dirk Van de Put.

Výrobci sušenek Oreo a čokolád Cadbury a Milka se v poslední době nedaří zvyšovat marže a prodeje, neboť spotřebitelé přesouvají poptávku směrem ke zdravějším snackům. Takzvané organické tržby firmy, které jsou klíčovým ukazatelem tohoto sektoru, ve druhém čtvrtletí meziročně klesly o 2,7 procenta a její celkové příjmy stáhly dolů o pět procent na 5,98 miliardy dolarů (132 miliard korun).

Akcie Mondelez

Mondelez International Chart

Pokles příjmů byl citelný zejména v Severní Americe, na druhém největším trhu firmy. Činil 8,5 procenta a sestupný trend dále pokračuje. V Evropě, která je pro Mondelezu jedničkou, prodeje spadly o 5,3 procenta. Společnost uvádí, že za valnou částí propadu mohou červnové kybernetické útoky.

Mondelez uskutečňuje plán snižování nákladů, jehož cílem je snížit do konce roku 2018 náklady o tři miliardy dolarů. Prodejní a administrativní náklady ve čtvrtletí klesly o 13 procent.

Firma se v roce 2012 oddělila od potravinářské skupiny Kraft. Působí ve 165 zemích světa, včetně České rrepubliky, kde je jedničkou ve výrobě a prodeji sušenek a čokoládových cukrovinek. Do jejího portfolia patří světové značky, především čokoláda Milka, sušenky Oreo, BeBe Dobré ráno (belVita) a bonbony Halls, a dále také značky Brumík a TUC či na lokálním trhu známé značky Fidorka, Figaro, Kolonáda, Miňonky a Zlaté. V Česku má továrny v Opavě, Lovosicích a Mariánských Lázních.

Přečtěte si také:

Nestlé vs. Mondelez: souboj obrů o „čokoládové prsty“ pokračuje

Solit a vydělávat. Potravináři si hýčkají nezdravé hotovky

Plánovaná čínská kontrola dovozu potravin sjednotila EU, USA a další exportéry


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ocitli jste se v cizině bez peněz? Banka pomůže, ale ne zadarmo
Nezdravé české zdravotnictví I: 4 důvody, proč odcházejí čeští lékaři do zahraničí?
Právník se slevou anebo rovnou zdarma? Víme, kde ho sehnat
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
Auta
Audi radikálně mění číselné značení modelů. Bude v tom…
Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry. Překvapením nebude ani jedna
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Technologie
Vylepšený NaSvah.cz vám poradí, kde si zalyžovat i v létě
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít