Mládí z čokolády nebo kaviáru

17. září 2007, 00:00 - Renata Bartošková
17. září 2007, 00:00

Pryč jsou doby, kdy ženě stačil k ošetření pleti jeden krém. Dnes touží po enzymatickém peelingu, masáži lávovými kameny či ošetření laserem. Nové metody nutí kosmetičky stále se učit, ale zároveň jim rozšiřují klientelu – včetně mužů.

Trendy v kosmetice Pryč jsou doby, kdy ženě stačil k ošetření pleti jeden krém. Dnes touží po enzymatickém peelingu, masáži lávovými kameny či ošetření laserem. Nové metody nutí kosmetičky stále se učit, ale zároveň jim rozšiřují klientelu – včetně mužů.

Máte suchou kůži – co takhle naložit se do kaviáru? Nebo vás snad trápí celulitida. Pak by vám asi prospěla koupel v čokoládě. Pokud se vám nedostává energie, můžete vyzkoušet masáž horkými lávovými kameny. Najít místo, kde vám tyto služby nabídnou, nebude problém.

Kosmetické salony se předhánějí v nabízení posledních hitů. A není divu – zájem lidí pečovat o svůj zevnějšek v Česku stále roste. Na kosmetických křeslech už navíc dávno nesedí jen ženy od třiceti do čtyřiceti let. Spolu s nimi si péči kosmetiček dopřávají středoškolačky i dámy v důchodovém věku. Novou skupinou zákazníků jsou pak muži, především manažeři a podnikatelé.

Ženy často věří na zázrak

Zájem o nové přípravky a postupy je velký. Ženy, ale i muži jsou bombardováni informacemi o novinkách ze všech médií, především pak z časopisů a internetových stránek. V článcích se často nekriticky slibují fenomenální účinky, kterým se nedá odolat.

„Ženy jsou v této oblasti opravdu velmi zvídavé. Když se dočtou o nějaké rádoby fantastické novince, zhruba polovina z nich uvěří, že se opravdu budou dít ty slibované zázraky,“ vypráví předsedkyně Cechu kosmetiček Čech a Moravy Vlasta Feřteková. „Je ovšem nutné si uvědomit, že se sice dá předejít stárnutí, ale jen tomu předčasnému. Biologickému stárnutí nikdo neunikne. Jen si ho člověk nemusí vyvolávat zbytečně brzy ve vlastní režii,“ míní Feřteková.

V kurzu jsou žehličky na obličej

Kosmetické salony se dají rozdělit na tři typy. Zaprvé jsou to takové, v nichž je zákazníkovi poskytnuta klasická péče, zaměřená hlavně na kvalitní masáž. „Především na malých městech tato klasická kosmetika ještě stále přitáhne dostatek zákazníků,“ konstatuje Feřteková.

Ve větších městech, kde je salonů hodně a konkurence je velká, přidávají kosmetičky nové a pro klienta lákavé postupy. „Jsou to například různé procedury stimulující pleť prostřednictvím enzymů. Ženy také často bojují s celulitidou, proti níž se teď hodně používají čokoládové zábaly.“

Druhá skupina salonů nabízí ošetření různými přístroji. V módě jsou lasery, biolampy, různé podtlakové přístroje i koncentrátory kyslíku. „Hitem jsou v současné době elektrické žehličky na obličej, které vyhlazují vrásky. V módě je také hydropeeling, tedy čištění pleti vodou pomocí ultrazvuku,“ prozrazuje Feřteková.

Třetím typem jsou velká kosmetická studia, za nimiž stojí zahraniční kosmetické firmy. Ty neustále vyvíjejí nové techniky a pořádají školení pro zaměstnance svých salonů.

Kosmetičky se shodují, že pravidelné vzdělávání a přicházení s novinkami je v oboru nutností. Typickým příkladem je kosmetický salon Lady v Českých Budějovicích. Jeho majitelkou a zároveň jedinou kosmetičkou je Miluše Těsnohlídková. Salon otevřela před deseti lety a kosmetické služby spojila s masážemi a manikúrou.

Bez novinek by salon neobstál

„Zpočátku byl největší zájem o modeláž nehtů a klasické kosmetické ošetření, hlavně čištění pleti. Dnes naopak více zákazníků vyhledává péči o vlastní přírodní nehty a velmi žádané jsou i výživné či parafínové zábaly na ruce,“ konstatuje kosmetička. Konkurence je podle ní silná, a proto musí svou nabídku rozšiřovat o nové procedury. Letos tak zákazníkům nabídla regenerační ošetření s ceramidy pro zralou pleť a regenerační a hydratační program s kolagenem a elastinem proti celulitidě. K tomu přidala hit poslední doby – masáže horkými lávovými kameny, které mají účinek především relaxační. Přístroje zatím kosmetička Těsnohlídková nepoužívá. Za den má průměrně čtyři až pět zákazníků.

„V poslední době je největší zájem o přípravky a ošetření kolagenem, dále pak o hydratační a regenerační ošetření a ošetření pro zralou pleť,“ konstatuje. Obsloužení jednoho člověka jí zabere zhruba půldruhé hodiny. „Počítám s tím, že budu své služby i nadále rozšiřovat. Vývoj je neustálý. Kosmetika obecně směřuje k přírodním produktům obsahujícím například mořské řasy či bahno,“ dodává Těsnohlídková.

Vedle přírodních produktů se prosazuje i technika

Naopak na přístrojové ošetření, především na laser, vsadila Hana Jánošková, která druhým rokem provozuje kosmetické studio v Táboře. I ona denně ošetří čtyři až pět klientů, převážně žen ve věku od třiceti do šedesáti let. „Občas narážím na to, že hlavně starší lidé mají k laseru nedůvěru. Svoji klientelu jsem ale našla a mám plno,“ říká podnikatelka. Vedle hloubkového čištění pleti laserem nabízí také masáže kosmetickým přístrojem Aerosonic, který funguje na bázi vzduchového podtlaku a ultrazvuku a měl by být zabijákem podkožního tuku.

Exkluzivní prostředí někdy zákazníky odpudí K tomu, aby kosmetický salon prosperoval, nestačí pouze novinky samotné. Samozřejmostí je čisté prostředí a profesionálně vyškolený a příjemný personál. „Často si klienti vybírají studio podle ohlasu svých známých. Dobrou kosmetičku doporučují přátelům a ti po zkušenostech zase dalším. V neposlední řadě je při výběru důležitá také cena poskytovaných služeb,“ vyjmenovává Hana Kuncová, majitelka opavského kosmetického studia Awantein. Salon musí samozřejmě vypadat hezky, ale enormní luxus může být občas na škodu a zákazníky odrazovat. „Klienti pak mají pocit, že studio vydělává právě na ten drahý nábytek. Opravdu je důležitá především kvalitní kosmetička, která si získá důvěru a přitáhne lidi,“ upozorňuje předsedkyně cechu kosmetiček Feřteková. Ani klasické kosmetičky proto nejsou zcela bez šance. Od konkurentů se navíc mohou odlišit i doplňkovými službami. To je případ kosmetičky Kuncové z Opavy, která ke klasické péči o pleť nabízí fotografické služby a takzvané celkové proměny. „Dělám kompletní kosmetiku od úpravy obočí, přes čištění pleti, masáže, líčení, různé zábaly a masky. Moje klientky mají také možnost nechat se nafotit a zhotovit si svůj vlastní kalendář. K tomu nabízím celkovou proměnu image zahrnující úpravu vlasů, kosmetiku, líčení a fotodokumentaci,“ popisuje podnikatelka, která pravidelně spolupracuje s kadeřnicí, masérem a dvěma fotografy. Do salonů chodí i muži starší třiceti let Nejsilnější skupinu zákazníků kosmetických salonů tvoří ženy středního věku, zhruba od třiceti do šedesáti let. „Z mužů chodí nejvíce třicátníci a čtyřicátníci, případně ještě pánové kolem padesáti. V pokročilejším věku se pak jedná spíše o ojedinělé případy,“ konstatuje Feřteková. Zájem o jednotlivá ošetření se liší podle věku klienta. „Mladí lidé mají nejčastěji problémy s akné a zánětlivými projevy. Tady je důležité pleť odborně očistit a ošetřit tak, aby po akné nezůstaly trvalé jizvy. Ve středním věku jde hlavně o zpomalení procesu stárnutí, omezení tvorby vrásek. Zájem je především o hydratační kúru,“ vysvětluje vedoucí kosmetička Redken Loft Salonu Bomton v Praze Sabina Prášková. Příklady cen**

• Kaviárové ošetření suché kůže

   a celulitidy – celé tělo ……………………. 3 000 Kč

• Laserová gelová maska na obličej

   pro regeneraci pleti ………………………….. 690 Kč

• Relaxační masáž horkými lávovými

   kameny – celé tělo ………………………….  480 Kč

• Peeling ovocnými kyselinami ……………… 380 Kč

• Čokoládová kúra na obličej,

   krk a dekolt pro relaxaci …………………….490 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče