Mitsubishi ASX: nový crossover na trhu

26. července 2010, 14:01 - Erich Handl
26. července 2010, 14:01

Japonská značka Mitsubishi začala v Česku prodávat nový crossover ASX. Bude konkurovat malým terénním autům, cena začíná lehce nad hranicí 400 tisíc korun.

Autor: Mitsubishi

Mitsubishi představilo nový vůz nejprve pod označením RVR na domácím japonském trhu a hned vzápětí v Evropě na březnovém autosalonu v Ženevě pod označením ASX. Vůz navazuje na úspěch většího terénního Outlanderu a nezapře jej ani svými tvary. Karoserii dominuje jednodílná maska chladiče – výrobce jí říká Jet Fighter – jakou disponuje Lancer a po faceliftu i Outlander. Přes boky se táhne výrazný stoupající prolis, vzhled off-roadu novému crossoveru dodávají rozšířené lemy blatníků. Masivní krátkou záď odlehčuje malé okno v C-sloupku.

Výroba ASX probíhá v Japonsku a s větším Outlanderem sdílí vysoký podíl součástí. Oba modely mají taky shodný rozvor 2670 mm. V ostatních rozměrech je ale ASX podstatně střídmější – na délku měří 4295 mm, na šířku 1770 mm a na výšku 1615 mm.

„ASX přichází do rostoucího segmentu crossoverů, bude konkurovat Nissanu Quashquai, Fordu Kuga, Kia Sportage nebo Hyundai ix35. Chceme letos prodat 500 aut v Česku a dvě stovky na Slovensku,“ řekl ředitel dovážející firmy AutoPalace Group Martin Krob. Vůz podle jeho slov sází na příznivou startovní cenu 429 900 korun.

„Auto nabízí pohon na dvě i čtyři kola, tři motory a řadu technických vymožeností. Za zmínku stojí nový agregát s proměnlivým časováním ventilů, systém auto stop and go, stálé denní svícení nebo telefon se sedmi tisíci kontakty. K zajímavostem bude patřit také panoramatická střecha,“ uvedl Krob.

ASX nabízí celkem pět stupňů výbavy. Základ s názvem Inform se bude dodávat jen s pohonem předních kol. Už u něj ale bude standardem sedm airbagů, stabilizační systém M-ASTC, klimatizace, palubní počítač, rádio, elektrické stahování předních i zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a volant nastavitelný ve dvou osách. Stupeň Invite ke standardu přidává automatickou klimatizaci s klimatizovanou schránkou před spolujezdcem, tempomat, lepší rádio se šesti reproduktory a připojením USB, přední mlhovky a 16palcová litá kola.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče