Mistr přepychu

07. dubna 2008, 15:58 - Lucie Janotová
07. dubna 2008, 15:58

Giorgio Armani

Kdo v osmdesátých letech neměl ve skříni alespoň jeden oblek či košili Giorgio Armani, nešel s dobou! Skončil klamný svět zbytečností, začala evoluce spotřebitelských chutí a dámské i pánské šatníky se otevřely novým možnostem. Na řadu přichází značková móda Giorgia Armaniho, který nezaujme jen svými nadčasovými modely, ale také vynikajícím smyslem pro obchod. Od roku 1991 jsou jeho modely vybaveny dokonce i letušky společnosti Alitalia. Giorgio Armani se narodil roku 1934 v malém městečku Piacenze v severní Itálii a léta formování nestrávil studiem medicíny na univerzitě a plněním služby vlasti. Brzy se však ukázalo, že ho bohémský svět luxusních látek a precizních střihů, ve kterém vyrůstal, láká mnohem více. Přerušil studium a zpočátku se živil příležitostnou prací jako nákupčí a prodavač pánské módy pro milánský obchodní dům Rinascente. První zkušenosti v oblasti tvůrčího designu získal u firmy Nino Cerruti, která ho oslovila, aby pro ni navrhl sérii pánského oblečení Hitman. A tohle byl pro Giorgia poslední impulz, aby si v roce 1970 se svým partnerem Sergiem Galeottim založil vlastní značku. Armani byl první, kdo obohatil pánskou módu novými prvky, jako byly pulovry s typickou značkou orla a ležérní kožené kazajky. Zvláštním znakem Armaniho designu je již od počátku klasický oblek, který ovlivnil jak pánskou, tak dámskou módu. Armani vyřadil tradiční vycpávky a od konce osmdesátých let se jeho oděvy staly uniformou pro společensky i finančně vyšší vrstvy. Rozhodující již nebyla formální nutnost, aby oblek perfektně seděl, ale radost z nošení oděvu symbolizujícího volnost. I pro zaměstnanou ženu dostal kalhotový kostým přímo mýtický charakter. Dokázal jeho jednoduchému a elegantnímu střihu propůjčit ženský tvar, a protože pod modely prêt-à-porter se v té době nemělo nic nosit, ponechal dostatek místa právě pro to, co bylo vespod. Především pro krajkové spodní prádlo, které získalo v té době značnou oblibu. Když Richard Gere rozkládal ve filmu Muž pro určité hodiny na posteli svoje „pracovní oblečení“, saka, košile a kravaty od Armaniho, znamenalo to pro Armaniho průlom. Stal se miláčkem hollywoodských celebrit, mezi jeho hvězdné zákazníky patřili například Kevin Spacey, Sean Connery či Catherine Zeta-Jonesová. Nyní značka zahrnuje šest velkých sérií módních produktů a rozšířila se i na parfémy, ložní prádlo, čokoládu a hotely. Naprostou novinkou letošního roku je příchod kosmetické řady Giorgio Armani na český trh. Odráží jeho tvůrčí principy, kterými se snaží podpořit sebejistotu žen a zdůraznit jejich pravou osobnost. Tajemstvím dokonale zářivé pleti, kterou je kosmetika Armani proslulá, nespočívá pouze v perfektní kvalitě produktů, ale i ve zjevné jednoduchosti, která prostupuje veškerou jeho prací. Využitím jedinečné patentované přísady Micro-filTM (malé nahoře) jí totiž dodá stejnou lehkost a plynulost jako svým oděvům.

Pro grafiky: zdůraznit citát: “Život je film a mé oblečení jsou jeho kostýmy.” Giorgio Armani nebo “Mým cílem je zdůraznit nejkrásnější rysy ženy.” Giorgio Armani

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče