Mistr čistých linií

10. října 2007, 11:53 - Lucie Janotová
10. října 2007, 11:53

Armani rozehrává paletu tmavých barev

Životní příběh italského návrháře Giorgia Armaniho se začíná odvíjet roku 1934 v Piacenze nedaleko italského Milána. Byť byl malý Giorgio matkou Marií odmalička zasvěcován do tajemství stylu a elegance, rozhodl se hledat své uplatnění v medicíně a službě své vlasti. Netrvalo však dlouho a své rozhodnutí přehodnotil; přece jen mu svět střihů, vzdušných látek a éterických modelek připadal bližší a známější. Přijal tedy místo aranžéra výkladních tabulí v milánském obchodním domě La Rinascente a zanedlouho povýšil na post prodavače a nákupčího módy. Tady se mohla konečně projevit jeho preciznost a neutuchající smysl pro detail. Zákonitě si ho všiml vyhlášený módní návrhář Nino Cerruti a zadal mu úkol navrhnout pánskou linii oblečení značky Hitman. Této výzvy se Armani chopil bez váhání a v kuloárech italské smetánky se začalo šeptat o krajanovi, který šije dokonalé pánské obleky. Zlom v jeho kariéře nastává během sedmdesátých let, kdy spolu se svým partnerem Sergiem Galeottim zakládá módní značku Giorgio Armani a začíná dělat módu po svém. Obleky Giorgia Armaniho se stávají uniformou společensky i finančně úspěšných mužů. Jsou precizní, elegantní a neskonale šik. Armani se nebál inovovat materiály a dokonale si uměl pohrát s paletou tmavých barev. Možná právě proto dostal přezdívku „návrhář bez barvy“. Díky jeho kolekcím se do povědomí veřejnosti dostala barva zvaná greige – směs šedé a béžové. I když tehdy označil italský návrhář Gianni Versace jeho módu za smutnou a nenápadnou, Armani věděl, že styl není jen záležitostí blýskavých látek a velkých vzorů. Toužil po čistých liniích a držel se zásady, že jeho modely nemusejí oslňovat, stačí když v nich září jejich nositelé.
Během osmdesátých let minulého století, kdy do svého portfolia přidal i dámskou linii oblečení, prorazila značka Giorgio Armani v Hollywoodu. Stal se miláčkem celebrit a postupem času se začalo mluvit o „armanizaci“ cen Akademie. Na předávání Zlatých glóbů a cen Grammy se totiž do jeho šatů oblékli postupně všichni, kdo v showbyznysu něco znamenají, od Kevina Spaceyho, Seana Conneryho až po Julii Roberts nebo Catherinu Zeta-Jones. Jeho tvorba začíná pronikat i na filmová plátna. Obléká Richarda Geera ve filmu Americký gigolo, Kevina Costnera v Osobním strážci, Woodyho Hariessona a Juliette Lewis v Takových normálních zabijácích či Bruce Willise v Barvách noci. Fluidum a talent pro obchod Giorgia Armaniho přivedly k pánským a dámským parfémům. Stejně jako střihy šatů, které působí na pohled samozřejmě a jednoduše, i jeho parfémy budí tento dojem. Čisté linie, elegantní flakony a vizionářské technologie vás však přesvědčí, že se za jejich výrobou skrývá precizní znalost technologií a obdivuhodný cit pro vůni. Při výrobě nové pánské vůně Armani Code čerpal Giorgio Armani inspiraci z kouzelného a smyslného světa Hollywoodu. Svěží, kořenité a orientální složení bylo přesným spojením elegance s dokonalostí, mužnosti s moderností a náruživosti s jemností. Novinkou letošního roku je i pánská vůně Attitude. Po přivonění zprvu ucítíte sicilský citron v kombinaci s hořkou kávou, které vůni dávají intenzivní a dobře zapamatovatelný svěží nádech. Po chvíli se rozvoní kardamom s levandulí, přidávající vůni maskulinní tón. Dřevité složky, jako je indonéské pačuli, mají zase schopnost vyvolat symbol síly spojené s citlivostí muže, po kterém ženy touží.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče