Místo lyží šly na odbyt squashové rakety

02. dubna 2007, 00:00 - (tos)
02. dubna 2007, 00:00

Na špatnou zimu doplatily mimo jiné i prodejny sportovních potřeb a zimního oblečení. Lyže, snowboardy nebo teplé kombinézy se dobře prodávaly N kolem Vánoc, dokud lidé věřili, že zima ještě přijde. Když se ale ani v prvních týdnech letošního roku nedostavila, zaměřili spotřebitelé své nákupní choutky jinam.

Na špatnou zimu doplatily mimo jiné i prodejny sportovních potřeb a zimního oblečení. Lyže, snowboardy nebo teplé kombinézy se dobře prodávaly N kolem Vánoc, dokud lidé věřili, že zima ještě přijde. Když se ale ani v prvních týdnech letošního roku nedostavila, zaměřili spotřebitelé své nákupní choutky jinam. Podle mluvčí obchodního řetězce Tesco Stores ČR Jany Matouškové se nejvíc snížil prodej lyží, lyžařské obuvi, sáněk a bobů. „Zatímco v prosinci zájem zákazníků o zimní sportovní vybavení trval, pokles jsme zaznamenali v lednu a v únoru. Prodeje zvedl občasný sníh, který se na horách objevil, nicméně letošní zima se od té minulé z hlediska prodejů výrazně liší,“ potvrzuje Matoušková. Nižší prodej lyží letos zaznamenala také síť sportovních prodejen Gigasport.

Podle mluvčího společnosti Davida Šedivého ale v zimních měsících naopak vzrostl prodej jiného sportovního zboží. „Potvrdilo se, že Češi chtějí sportovat za každé situace. Poklesy, které nastaly v sortimentu zimních sportů, nahradily naopak nárůsty až o 35 procent v oddělení cyklistiky, turistiky a outdooru,“ vysvětluje Šedivý.

V oddělení Gigasportu zaměřeném na inline brusle a doplňky vzrostl podle něj letos obrat dokonce šestinásobně. „Stejně tak i nárůsty v oddělení squashe či fitness dokazují, že český zákazník se chce hýbat a zimní sporty nahradil alternativními aktivitami,“ podotýká Šedivý. Kvůli výraznému poklesu poptávky letos obchodníci odstartovali zimní výprodeje dříve než v předchozích letech. V některých prodejnách bylo možné hned po Novém roce koupit lyže s téměř 50procentní slevou.

Loni přitom zimní výprodeje začaly většinou až na přelomu ledna a února. Tuzemští výrobci zimního oblečení a sportovního zboží sice letošní teplou zimu zatím na tržbách příliš nepocítili, někteří se však obávají toho, že obchodníci kvůli neprodaným zásobám od nich letos nakoupí méně tohoto zboží na příští sezonu.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče