Místo lyží šly na odbyt squashové rakety

02. dubna 2007, 00:00 - (tos)
02. dubna 2007, 00:00

Na špatnou zimu doplatily mimo jiné i prodejny sportovních potřeb a zimního oblečení. Lyže, snowboardy nebo teplé kombinézy se dobře prodávaly N kolem Vánoc, dokud lidé věřili, že zima ještě přijde. Když se ale ani v prvních týdnech letošního roku nedostavila, zaměřili spotřebitelé své nákupní choutky jinam.

Na špatnou zimu doplatily mimo jiné i prodejny sportovních potřeb a zimního oblečení. Lyže, snowboardy nebo teplé kombinézy se dobře prodávaly N kolem Vánoc, dokud lidé věřili, že zima ještě přijde. Když se ale ani v prvních týdnech letošního roku nedostavila, zaměřili spotřebitelé své nákupní choutky jinam. Podle mluvčí obchodního řetězce Tesco Stores ČR Jany Matouškové se nejvíc snížil prodej lyží, lyžařské obuvi, sáněk a bobů. „Zatímco v prosinci zájem zákazníků o zimní sportovní vybavení trval, pokles jsme zaznamenali v lednu a v únoru. Prodeje zvedl občasný sníh, který se na horách objevil, nicméně letošní zima se od té minulé z hlediska prodejů výrazně liší,“ potvrzuje Matoušková. Nižší prodej lyží letos zaznamenala také síť sportovních prodejen Gigasport.

Podle mluvčího společnosti Davida Šedivého ale v zimních měsících naopak vzrostl prodej jiného sportovního zboží. „Potvrdilo se, že Češi chtějí sportovat za každé situace. Poklesy, které nastaly v sortimentu zimních sportů, nahradily naopak nárůsty až o 35 procent v oddělení cyklistiky, turistiky a outdooru,“ vysvětluje Šedivý.

V oddělení Gigasportu zaměřeném na inline brusle a doplňky vzrostl podle něj letos obrat dokonce šestinásobně. „Stejně tak i nárůsty v oddělení squashe či fitness dokazují, že český zákazník se chce hýbat a zimní sporty nahradil alternativními aktivitami,“ podotýká Šedivý. Kvůli výraznému poklesu poptávky letos obchodníci odstartovali zimní výprodeje dříve než v předchozích letech. V některých prodejnách bylo možné hned po Novém roce koupit lyže s téměř 50procentní slevou.

Loni přitom zimní výprodeje začaly většinou až na přelomu ledna a února. Tuzemští výrobci zimního oblečení a sportovního zboží sice letošní teplou zimu zatím na tržbách příliš nepocítili, někteří se však obávají toho, že obchodníci kvůli neprodaným zásobám od nich letos nakoupí méně tohoto zboží na příští sezonu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do…
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Continental znovu vynalezl kolo, aby mohly elektromobily lépe brzdit
Technologie
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Intel: top Coffee Lake má o 11 % lepší výkon v jednom vlákně. Kvůli AMD přejmenuje čipset
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít