Místo lyží šly na odbyt squashové rakety

02. dubna 2007, 00:00 - (tos)
02. dubna 2007, 00:00

Na špatnou zimu doplatily mimo jiné i prodejny sportovních potřeb a zimního oblečení. Lyže, snowboardy nebo teplé kombinézy se dobře prodávaly N kolem Vánoc, dokud lidé věřili, že zima ještě přijde. Když se ale ani v prvních týdnech letošního roku nedostavila, zaměřili spotřebitelé své nákupní choutky jinam.

Na špatnou zimu doplatily mimo jiné i prodejny sportovních potřeb a zimního oblečení. Lyže, snowboardy nebo teplé kombinézy se dobře prodávaly N kolem Vánoc, dokud lidé věřili, že zima ještě přijde. Když se ale ani v prvních týdnech letošního roku nedostavila, zaměřili spotřebitelé své nákupní choutky jinam. Podle mluvčí obchodního řetězce Tesco Stores ČR Jany Matouškové se nejvíc snížil prodej lyží, lyžařské obuvi, sáněk a bobů. „Zatímco v prosinci zájem zákazníků o zimní sportovní vybavení trval, pokles jsme zaznamenali v lednu a v únoru. Prodeje zvedl občasný sníh, který se na horách objevil, nicméně letošní zima se od té minulé z hlediska prodejů výrazně liší,“ potvrzuje Matoušková. Nižší prodej lyží letos zaznamenala také síť sportovních prodejen Gigasport.

Podle mluvčího společnosti Davida Šedivého ale v zimních měsících naopak vzrostl prodej jiného sportovního zboží. „Potvrdilo se, že Češi chtějí sportovat za každé situace. Poklesy, které nastaly v sortimentu zimních sportů, nahradily naopak nárůsty až o 35 procent v oddělení cyklistiky, turistiky a outdooru,“ vysvětluje Šedivý.

V oddělení Gigasportu zaměřeném na inline brusle a doplňky vzrostl podle něj letos obrat dokonce šestinásobně. „Stejně tak i nárůsty v oddělení squashe či fitness dokazují, že český zákazník se chce hýbat a zimní sporty nahradil alternativními aktivitami,“ podotýká Šedivý. Kvůli výraznému poklesu poptávky letos obchodníci odstartovali zimní výprodeje dříve než v předchozích letech. V některých prodejnách bylo možné hned po Novém roce koupit lyže s téměř 50procentní slevou.

Loni přitom zimní výprodeje začaly většinou až na přelomu ledna a února. Tuzemští výrobci zimního oblečení a sportovního zboží sice letošní teplou zimu zatím na tržbách příliš nepocítili, někteří se však obávají toho, že obchodníci kvůli neprodaným zásobám od nich letos nakoupí méně tohoto zboží na příští sezonu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Xiaomi by mohlo nabídnout bezdrátové nabíjení. Zapojilo se do vývoje Qi
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít