Mírný pokrok v mezích zákona

11. října 2004, 00:00 - ERICH HANDL
11. října 2004, 00:00

SUZUKI LIANA 1.6 GLX Japonská Suzuki oživila svůj rodinný model Liana. Nekoná se ale žádná revoluce, vlastně se změnila jen palubní deska.Konstruktéři automobilky ohlásili na letošní rok přepracování praktického, leč usedlého rodinného vanu. Nakonec se ale nový model hodně podobá dosavadnímu, který se na českém trhu objevil před dvěma lety.

SUZUKI LIANA 1.6 GLX Japonská Suzuki oživila svůj rodinný model Liana. Nekoná se ale žádná revoluce, vlastně se změnila jen palubní deska. Konstruktéři automobilky ohlásili na letošní rok přepracování praktického, leč usedlého rodinného vanu. Nakonec se ale nový model hodně podobá dosavadnímu, který se na českém trhu objevil před dvěma lety. Název Liana, který je vlastně zkratkou anglického hesla „Life In A New Age“, tak zní trochu ironicky. Vnější změny představují přepracovanou mřížku chladiče, ochranné lišty a nové nárazníky. Nový je pochopitelně design tradičního samurajského „S“, stejně jako u ostatních aut Suzuki. Zásadní vylepšení se vlastně týká jen interiéru. Proti původnímu stavu zmizela úzká štěrbina s otáčkoměrem a digitálním rychloměrem, na její místo nastoupily veliké budíky. Markantní je především rozšíření střední konzole, představuje teď masivní dominantu celé kabiny. V nabídce motorů figuruje nadále zážehový agregát s objemem válců 1.6 litru a výkonem 78 kilowattů. Týdeník Profit otestoval verzi se zmíněným „šestnáctkovým“ čtyřválcem, který bohužel představuje jedinou možnost pohonu. Auto je tahoun, stroj jde dobře odspodu, dokáže jet skoro 180 kilometrů v hodině. Kombinovaná spotřeba činí 7,1 litru na sto kilometrů jízdy. Slušná je výbava základní verze. Jsou v ní čtyři airbagy, možnost upevnění dětské sedačky, klimatizace, ovládání rádia z volantu a elektricky ovládaná okna. Za 470 tisíc korun je toho celkem dost. Co se nám na Lianě nelíbilo, je nedostatečné odhlučnění kabiny při vysokých otáčkách motoru. Posádka musí na dálnici hodně zesílit rádio, aby bylo vůbec slyšet. Trochu nešťastně je také řešeno již zmíněné ovládání rádia z volantu, řidič si musí na spoustu tlačítek vedle sebe dlouho zvykat. Například peugeoty to mají vyřešeno mnohem lépe. Ale to už jsou drobnosti. Zájemce o praktické auto, kde se dají vozit i náklady, Liana nezklame. Je to stroj, který má hodně místa vzadu, vpředu i v kufru a jako správný Japonec hodně vydrží. SUZUKI LIANA 1.6 GLX

Karoserie pětidveřový van

Motor zážehový čtyřválec

Objem válců 1586 ccm

Max. výkon 78 kW

Max. rychlost 170 km/h

Prům. spotřeba 6,9 l/100 km

Cena vč. DPH 469 900 Kč

V ČEM SPOČÍVÁ ZMĚNA

Nová Suzuki Liana - to je pozměněná mřížka chladiče a vylepšené nárazníky. Přibyly také boční spoilery.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče