Míří mezi elitu

15. září 2010, 18:04 - Karel Zaoral
15. září 2010, 18:04

Nová generace C3 přestává být lidovým vozem

Už první generace C3 způsobila svým vnějším designem menší pozdvižení. Kulaté avantgardní tvary ostře kontrastovaly s do té doby oblíbenými hranami a přímými liniemi. Nástupce první C3 sice v duchu barokních oblin pokračuje, ale současně se snaží od předchozího provedení odrazit směrem k premiantům třídy. Zcela nový interiér a vynikající diesel pod kapotou k tomu velkou měrou přispívají.
Na oblém tvaru vozu se na první pohled změnilo jen málo. Největší rozruch budí u nové generace C3 bezesporu rozměrné čelní sklo zasahující až nad hlavy řidiče a spolujezdce. To je výhodné v městském provozu, kde je vidět i na velmi vysoko umístěné semafory. Ve voze je díky tomuto řešení také příjemněji – panuje v něm daleko lepší světelná pohoda než v klasických autech s malými okny a plechovou střechou. Při ostrém slunci je možné jedním pohybem panoramatické sklo zastínit, a tak jedinou nevýhodou zůstává jeho cena při poškození. U tohoto provedení vozu se pojistka čelního skla stoprocentně vyplatí. Nový tvar světlometů také naznačuje, jakým designovým směrem se automobilka Citroën hodlá vydat v nejbližší budoucnosti. Interiér nového auta současné citroëny připomíná daleko méně. Palubní deska působí příjemně a moderně. Automobilka zřejmě také pochopila, že být digitální za každou cenu není vždy ku prospěchu věci, a z předchozí generace známé displeje s postarší grafikou a špatnou čitelností zejména za slunce zmizely ve prospěch hodnotněji působících i lépe čitelných klasických kruhových přístrojů. Poloha řidiče za volantem je pro většinu postav ideální, čemuž napomáhá široká paleta nastavení výšky a délky volantu a sedadel. Spolujezdec má dokonce prostoru až zbytečně mnoho. Kdyby jeho sedačku bylo možné posunout ještě deset centimetrů dopředu, nic by se nestalo a vzadu by zbylo na kolena ostatních cestujících podstatně více místa. Takhle se bohužel musejí poněkud uskrovnit. Naopak co se týče výšky, ani přerostlí jedinci by na zadních sedadlech C3 neměli mít problém. Stejně jako se Francouzi trefili do šviháckého designu rodinného auta, povedlo se jim i nastavení podvozku a jízdních vlastností. C3 nabízí spojení komfortní jízdy se schopností pohlcovat rázy od přejezdů většiny nerovností. Oblý, zakulacený design sám o sobě vybízí k poklidné jízdě beze snahy o „schumacherování“ v zatáčkách a nastavení auta tomu odpovídá. Turistické tempo a kochání krajinou je pro C3 zcela přirozeným projevem, naopak snaha o rychlost je okamžitě trestána náklony karoserie a velkou nedotáčivostí danou relativně těžkým motorem vpředu. Nová generace C3 není ideálním nádobíčkem pro sportovce. Mnohem lépe poslouží jako pohodové rodinné přemisťovadlo, charakteristické dobrými brzdami, povedeným odhlučněním a umírněnou spotřebou. V kombinovaném provozu s plně naloženým vozem se spotřeba paliva podle palubního počítače dostala na pět litrů nafty na 100 kilometrů. Jediná výraznější výtka tedy míří k ceně, jež v případě testovaného vozu dosáhla téměř dvojnásobku té základní. C3 už zkrátka nepatří mezi příliš lidové vozy.

***

Klady
Stylový a moderní interiér
Panoramatické čelní sklo
Úsporný motor
Jízdní komfort
Kvalitní odhlučnění
Prostorný interiér
Pohodlná sedadla

Zápory
Vyšší cena

Tabulka:
Citroën C3
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem (ccm): 1560 Převodovka: pětistupňová manuální
Nejvyšší výkon: 66 kW
Maximální rychlost (km/h): 180 Zrychlení 0–100 km/h (s): 11 Spotřeba: 5 l/100 km kombinovaná
Cena: 439 000 Kč (testovaný vůz)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan.…
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Technologie
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
ABBYY FineReader 14: zaostřeno na PDF (vyzkoušeno)
Microsoft dosáhl milníku. Hlas rozpozná stejně dobře jako člověk
Netflix odmítl zaplatit další sezónu seriálu. Produkci Sense8 nabídl pornoweb
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít