Mini Cooper S. Ručně řízená střela země-země

08. března 2004, 00:00 - IVANA SMUTNÁ, VLASTIMIL BAUMAN, PETR VETCHÝ
08. března 2004, 00:00

MÁLOKTERÝ AUTOMOBIL MÁ VE JMÉNĚ ZNAČKY TOLIK PRAVDY JAKO MINI. MINI COOPER JE MALÝ A VE VERZI S JE SAKRAMENTSKY OSTRÝ. BENZINOVÁ ŠESTNÁCTISTOVKA S KOMPRESOREM ZA CENU NEVÍDANÉ SPOTŘEBY S POTĚŠENÍM NA DÁLNICI "NAPRÁSKÁ" KDEJAKÉMU DVOULITRU.

  

O kufru nebo prostoru nemá smysl mluvit. O benzinovém motoru s kompresorem ano! MÁLOKTERÝ AUTOMOBIL MÁ VE JMÉNĚ ZNAČKY TOLIK PRAVDY JAKO MINI. MINI COOPER JE MALÝ A VE VERZI S JE SAKRAMENTSKY OSTRÝ. BENZINOVÁ ŠESTNÁCTISTOVKA S KOMPRESOREM ZA CENU NEVÍDANÉ SPOTŘEBY S POTĚŠENÍM NA DÁLNICI „NAPRÁSKÁ“ KDEJAKÉMU DVOULITRU. Vnější podoba automobilu Mini Cooper je už po léta téměř tatáž. A zde začíná také komerční úspěch nevídaných rozměrů. Jednoduché linie klasického mini vozu, prozrazující rýsovací prkna z šedesátých let, potvrzuje po léta akcentovaná výhoda vozu - kola zasazená až do rohů konstrukce. „Ostré“ esko má na sobě navíc dobře patrné chromované doplňky, bílou střechu a dva silné bílé pruhy na přední kapotě. Interiér je skutečně mini. Většina prostoru uvnitř je věnována cestujícím vpředu a zadní místa jsou jen „do počtu“. Středovému panelu vévodí velikánský rychloměr, zatímco otáčkoměr se poněkud schovává za volantem. Lahůdkou jsou spínače stahování oken a pár dalších v řadě na spodní hraně středové konzole. Všechny spínače jsou chráněny chromovanými kovovými poutky, tak jako to mají piloti těžkých bitevníků, aby náhodou neodjistili bombu nebo palubní kanon. Benzinový agregát vrcholí výkonem podle deklarovaných hodnot v 6000 otáčkách, nejcitelnější nástup akcelerace je ale cítit těsně nad 3500. Ještěže každý stroj je vybaven omezovačem maximálních otáček - emoce z“brutálního“ zrychlování je totiž i pro mírné povahy záhy obtížně ovladatelná. Svou roli na tom má ovšem i hrubý zvuk motoru, který do interiéru proniká v podobě hlasu letitého kuřáka černého armádního tabáku. Samostatnou kapitolou sportovního vozu Cooper je spotřeba. Ta se více než u jiného auta odvíjí od stylu jízdy. Výrobce se ke konkrétním hodnotám vyjadřuje neochotně, a tak nezbývá než uvést vlastní praxi: při nekonfrontačním stylu jízdy se snadno daří ustálit průměrnou spotřebu na sedm litrů. Tak ale stímhle vozem zřejmě nikdo jezdit nebude. Při sportovním stylu spotřeba stoupne na deset až dvanáct litrů. Jízdní vlastnosti Mini Cooperu těží hodně z „vytlače ní“ kol až do rohů konstrukce. I přes přetáčivost, díky lehčí zádi, se automobil drží skvěle ve stopě i ostrých zatáček, pokud řidič podrží motor ve výkonu a hlavně (!) nebrzdí. Základní cena Mini Cooperu S není položkou snadno přehlédnutelnou. Podobnou pozornost si však vůz zaslouží díky dílenskému zpracování, porci bezpečnostních prvků a schopnosti držet cenu během svého stoupajícího věku. + KLADY * vůz se sběratelskou hodnotou * vynikající jízdní vlastnosti * silný motor s kompresorem * obratnost - ZÁPORY * minimální prostor na zadních sedadlech * malý zavazadlový prostor * vysoká pořizovací cena * spotřeba přeplňovaného motoru Zvláštní pozornost zaslouží obratnost a stabilita díky kolům až v rozích konstrukce TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA Mini Cooper S Obsah motoru 1600 ccm Počet válců 4 Max. výkon 120 kW Točivý moment 210 Nm Maximální rychlost 218 km/h Zrychlení z 0 na 100 7,4 s Převodovka 6-manuální Spotřeba ve městě neuvedeno S potřeba na dálnici neuvedeno Spotřeba průměrná neuvedeno Provozní hmotnost 1250 kg Délka 3655 mm Šířka 1690 mm Výška 1415 mm Zavazadlový prostor 150 dm 3 Objem nádrže 50 l Cena 681 300 Kč ČÍM VYNIKÁ? Čím Mini vyniká? Krásou, historií, moderní technikou i konzervativností zároveň. Mini Cooper nenabízí ani velký kufr, ani prostupnost terénem. Jde o automobil, který už z výrobního pásu sjíždí sduší a emotivním výrazem. Stává se pak neprodejným rodinným miláčkem. Pro materialisty je ale na místě konstatovat, že vyniká navíc stabilitou a obratností. NA CO TO AUTO JE?

Mini Cooper S je pro radost majitele a stejně tak je inezaměnitelným odznakem milovníka techniky a slušně situovaného člověka. Už je pryč doba, kdy Mini byl vůz, který si jako ojetý kupovaly nezadané venkovské švadlenky. Vzhledem k jeho rozměrům a minimální variabilitě uspořádání interiéru nelze Mini považovat ani za vůz vhodný do firmy. Když si ho ale pořídí majitel reklamní a kreativní agentury, na finančním úřadě ho zřejmě obhájí.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít