Midest 2004 je šancí pro strojírenské firmy

30. srpna 2004, 00:00 - JOSEF NĚMEČEK tiskový mluvčí CzechTrade
30. srpna 2004, 00:00

VELETRH V PAŘÍŽI Největší světový veletrh subdodávek Midest 2004 se uskuteční od 7. do 12. prosince v Paříži. CzechTrade může českým firmám uhradit až 100 procent nájmu za výstavní plochu.

VELETRH V PAŘÍŽI Největší světový veletrh subdodávek Midest 2004 se uskuteční od 7. do 12. prosince v Paříži. CzechTrade může českým firmám uhradit až 100 procent nájmu za výstavní plochu. Veletrh Midest se tradičně zaměřuje na kovoobrábění, zpracování plastu, kaučuku a kompozitních materiálů, na elektroniku, mikrotechniku, výrobní nástroje a formy a na komplexní šíři služeb pro průmysl. Akce se zúčastnilo 2046 vystavovatelů ze 41 zemí. V loňském i předloňském roce navštívilo veletrh přes 47 tisíc návštěvníků ze 71 zemí. Zahraniční návštěvníci (tj. z jiných zemí než Francie) z tohoto počtu tvořili 6177 lidí. O důležitosti, uznání a dobrém jménu veletrhu svědčí fakt, že více než třetina návštěvníků již byla vybavena konkrétní poptávkou včetně technické dokumentace. Na veletrhu tak přímo oslovila své budoucí dodavatele. Česká republika byla vloni na veletrhu zastoupena 17 firmami. Jejich prezentace v národní expozici ČR a v jednotlivých halách podle oborového zaměření přesáhly 200 metrů čtverečních. Ze zemí střední a východní Evropy se jednalo o jedno z nejsilnějších zastoupení a neuniklo zájmu francouzské odborné veřejnosti. Kompletní realizací oficiální účasti ČR pověřilo ministerstvo průmyslu a obchodu agenturu CzechTrade. Před loňskou účastí českých firem na veletrhu provedla tato agentura rozsáhlou mediální kampaň a využila svých kontaktů na francouzské firmy. V ýsledkem bylo pozvání více než 1000 francouzských firem na českou expozici. O možnostech průmyslu České republiky a českých subdodávek informovalo několik francouzských odborných časopisů. „České firmy jsou v zahraničí vysoce ceněny pro kvalitu a přesnost své produkce, odrážející kvalitní pracovní sílu a schopnost rychle odpovědět na specifické požadavky zákazníka. Výhody v porovnání s konkurencí dosahují také v poměru ceny a užitku. Očekáváme, že letos ještě více stoupne počet zahraničních firem, které navštíví české expozice s konkrétní nabídkou spolupráce,“ uvedla Jitka Hanzlíčková, pověřená řízením CzechTrade. Příkladem úspěšného spojení kvality české firmy, promyšlené účasti na veletrhu Midest 2003 a cílené práce CzechTrade je získaný kontrakt společnosti Drop-Press. Francouzská společnost, s pevně vybudovanou pozicí na svém domácím trhu v oblasti kompletace a velkoobchodu elektrických topných radiátorů (včetně dodávek na klíč) se nejprve rozhodla pro vyhledání nejkvalitnějších dodavatelů. K tomu využila služeb širokého spektra poradců a servisních agentur včetně zahraniční kanceláře agentury CzechTrade v P aříži. „Byly nám zaslány vzorky požadovaných radiátorů z hliníkových slitin výrobků pro kontaktování adekvátních firem. Po zahájení komunikace s jednotlivými výrobci a postupném upřesňování požadavků bylo zřejmé, že francouzský partner hledá nové dodavatele především z důvodů zvýšení kvality finálních produktů,“ přibližuje hlavní kritérium výběru Lucie Pazderová, ředitelka pařížské kanceláře CzechTrade. Z množství potenciálních výrobců se nakonec francouzský partner rozhodl pro českou společnost Drop-Press, jež měla ve Francii již určité kontakty a zejména opakovaně vystavovala na pařížském veletrhu Midest. K podpisu smlouvy za 120 milionů korun došlo vloni právě během veletrhu. „Kdybychom se veletrhu v roce 2003 již neúčastnili, stali bychom se v očích francouzské společnosti nestálí, protože by okamžitě vyvstala otázka, jaké máme problémy, že už nevystavujeme,“ tvrdí ředitel marketingového oddělení Drop-Press Radek Opočenský. PODPORA ÚČASTI Malým a středním podnikům nabízí ministerstvo průmyslu a obchodu prostřednictvím agentury CzechTrade úhradu až 100 procent nájmu za výstavní plochu, maximálně do výše 100 tisíc korun. „Náklady na stánek obvyklé velikosti (9 m 2 ) se pak po započtení plného příspěvku mohou pohybovat kolem 75 až 80 tisíc korun,“ říká Jitka Hanzlíčková z CzechTrade. Kontaktní osoby:**

Mgr. Alice Fibigrová, MBA tel.: 224 907 553 alice.fibigrova@czechtrade.cz

Ing. Jan Řechtáček tel.: 224 907 592 jan.rechtacek@czechtrade.cz  

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče