Mezi dvěma světy

14. října 2009, 16:33 - Karel Zaoral
14. října 2009, 16:33

Francouzská elegance patří spíš do kategorie GT

Málokterá automobilka má v současnosti v nabídce kupé střední třídy. Tato kategorie nezapadá příliš do prodejů hlavní třídy, nicméně poslední roky vedou management automobilek k obsazování i okrajovějších částí spektra. Laguna Coupé tedy přichází nikoliv s ambicí trhat rekordy prodejních tabulek, ale spíše se pokusit přilákat k francouzské značce nové klienty, kteří by jinak zamířili k některé ze sportovněji pojatých německých značek.
Exteriér vozu této ambici odpovídá. Od standardní laguny se liší zejména v zadní části, která působí elegantně a dynamicky současně. Zejména úzké pásy LED osvětlení za tmy vypadají hodně futuristicky. Interiér je charakteristický v současnosti asi nejlepší palubní deskou na trhu. Elegantní a kvalitní zpracování plně odpovídá skvělé práci, kterou na tomto kusu interiéru provedl designér. Stejně tak ergonomie ovládání vozu se už v této generaci rodiny Laguna blíží německým standardům. Sedačky vozu jsou pohodlné, avšak chybí jim možnost nastavit délku sedáku. Stejně tak by bylo vhodné, kdyby šly posadit ještě výrazněji níže, než je jejich minimum. Spolu s menším rozsahem nastavení poloh volantu je tak opravdu složité nalézt to správné posazení pro sportovní jízdu. Na druhé straně však kompromisu, který vyniká pohodlím, lze dosáhnout relativně snadno. To je první argument, který Lagunu Coupé zbavuje ryze sportovních ambicí a posunuje ji směrem do kategorie GT.
Třílitrový turbodiesel je hned druhým pádným argumentem. Sportování s naftou sice umí Audi Le Mans, v případě sériových modelů je ale lepší zůstat u benzinu a také u zadní hnané nápravy. Poslední tečkou za sportovní kariérou tohoto kupé je pomalejší automatická převodovka, která však díky sametově hladkému řazení skvěle sedí duchu GT, tedy rychlému a pohodlnému cestování na dlouhé trasy. Francouzské automobilce se tedy nepovedlo vyrobit sportovní auto, nicméně vzniklo opravdu pozoruhodné „gétéčko“. S nízkou spotřebou a vysokým výkonem je tohle auto ideálním partnerem na stovky kilometrů za volantem. Při testu týdeníku EURO vůz projel trasu Praha–Lugano a zpět bez toho, aby řidič potřeboval následné rehabilitace. Přitom kupé umí být i hodně obratné, a to navzdory turbodieselu vpředu, který bývá neklamnou známkou nedotáčivého chování vozu. Příčinou nezvyklé agility je unikátní podvozek s natáčecí zadní nápravou. Kupé se do zatáček pouští aktivně, s chutí, stačí jen lehce pohnout volantem. Redakční test auto zakončilo s průměrnou spotřebou 8,5 litru nafty na sto kilometrů, což je na cestování s plně naloženým a obsazeným vozem opravdu skvělá hodnota. Německá konkurence je sice co do výkonu i točivého momentu třílitrových turbodieselů o fous dál, pro francouzský motor ale hlasuje skvělé odhlučnění, na dlouhých cestách o to důležitější.

KLADY
Design
Interiér
Motor
Podvozek
Nízká spotřeba ZÁPORY
Drobné vady slícování
Vysoký posez za volantem
Malý rozsah nastavení volantu tabulka:
Renault Laguna kupé
Motor přeplňovaný vznětový vidlicový šestiválec
Objem 2993 ccm
Převodovka šestistupňová automatická Nejvyšší výkon 173 kW
Maximální rychlost 242 km/h Zrychlení 7,3 s (0–100)
Spotřeba 10,6/5,7/7,2 (l/100km)
Cena 959 900 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče