Měsíc biopotravin má podpořit jejich spotřebu

08. září 2008, 08:00 - Přemysl Houžvička
08. září 2008, 08:00

Několik desítek akcí, mezi kterými nebudou chybět regionální biodožínky, biojarmarky, ochutnávky biopotravin či exkurze na ekofarmy, bude součástí čtvrtého ročníku informační a propagační akce Měsíc biopotravin a ekologického zemědělství.

Ten začal minulý týden. I když je cena biopotravin většinou vyšší, jejich prodej v Česku v posledních letech prudce roste.

Dosud bylo do kalendáře letošního ročníku Měsíce biopotravin a ekologického zemědělství zařazeno téměř 40 akcí a další mohou organizátoři stále vkládat. Lidé budou moci například navštívit české ekofarmy a ochutnat jejich bioprodukty.

V oblibě mají Češi zejména mléčné biovýrobky, které podle průzkumu společnosti The Nielsen Company vkládá do nákupních košíků 68 procent z těch spotřebitelů, kteří tyto produkty nakupují. Následuje ovoce a zelenina (23 procent), ovocné nápoje a džusy (22 procent), maso (18 procent), drůbež a vejce (13 procent), dětské jídlo (osm procent) a na posledním místě je z hlediska obliby biočaj a biokáva (sedm procent).

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče