Mercedes míří do sektoru minivanů

21. března 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
21. března 2005, 00:00

AKTUALITA Po vozech třídy A, které pro Mercedes představovaly krok do kategorie menších vozidel, má letos světovou premiéru třída B. Jde o nové modely, které spojují výhody cestovního automobilu s rodinným vozem Třída B jednoznačně vychází z platformy třídy A, nové vozy jsou však delší průměrně o 43 centimetrů.

AKTUALITA

Po vozech třídy A, které pro Mercedes představovaly krok do kategorie menších vozidel, má letos světovou premiéru třída B. Jde o nové modely, které spojují výhody cestovního automobilu s rodinným vozem

Třída B jednoznačně vychází z platformy třídy A, nové vozy jsou však delší průměrně o 43 centimetrů. Karoserie s délkou 4270 milimetrů spadá do rozměrů kategorie kompaktních vozů. Délka se projevila zejména v pohodlí pasažérů na zadních sedadlech, které nyní čeká dostatek prostoru v oblasti kolen a typická vzdušnost v oblasti hlavy. Podle údajů výrobce je podélná vzdálenost mezi sedadly téměř stejná jako u reprezentativní třídy S. Protažení vozu rovněž umožnilo nafouknout zavazadlový prostor až na základních 544 litrů. Složením sedaček se zvýší na 2245 litrů. Interiér rovněž vychází z „áčka“.

POD KAPOTOU VÝKONNÉ MOTORY

Silné naftové motory CDI a moderní motory benzinové odpovídají koncepci vozů Sports Tourer s jejich vyššími nároky na jízdní výkony a na větší požitek z jízdy. Na výběr je k dispozici šest čtyřválců s výkonovým spektrem od 70 do 142 kW. Například nejvýkonnější model B 200 Turbo, vybavený dvoulitrovým zážehovým motorem, zvládne z nuly rychlost 100 km/h během 7,6 sekundy.

Motory jsou přitom nejen výkonné, ale také poměrně úsporné. Model B 200 CDI s naftovým motorem (103 kW) má spotřebu paliva v kombinovaném provozu na hranici 5,6 l/100 km. Pro všechny motory je k dispozici šestistupňová manuální převodovka, případně automatická převodovka s plynulou změnou převodového poměru Autotronic.

BEZPEČNÝ PODVOZEK

Inovace v oblasti podvozku se výrazně podílejí na kombinaci bezpečnosti a komfortu, přičemž obě tyto složky jsou významově postaveny na stejnou úroveň. Elektromechanický posilovač řízení vytváří podpůrnou sílu pro natáčení volantu pomocí elektromotoru.

Další sériově zavedenou technickou pozoruhodností je selektivní tlumicí systém, který síly, s nimiž pracují tlumiče pérování, přizpůsobuje okamžité situaci.

Tradičním nárokům stuttgartské automobilky odpovídá vybavení interiéru. Design a použité materiály se vzájemně doplňují a vytvářejí příjemné a útulné prostředí interiéru. Do sériové výbavy patří nejen klimatizace, čtyřramenný volant s multifunkčními ovladači, loketní opěrka mezi předními sedadly, elektrické ovládání oken s determálními skly, ale také ozdobné díly z upraveného hliníku použité na středové konzoli, na obložení středního tunelu a u čalounění dveří. Zbývá dodat, že u evropských prodejců, tedy i na českém trhu se nové mercedesy objeví v létě letošního roku.

* NÁKLAD

Přepravní kapacita odpovídá velkému vozu kombi. Maximální délka převáženého nákladu je 2,95 metru.

Foto popis| Novinku firmy Mercedes zdobí výkon motoru, ale i nízká spotřeba.

Foto autor| foto: Mercedes ( 2x)

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče