Mercedes-Benz třídy E je určen pro manažera i taxíkáře

04. února 2010, 04:20 - Erich Handl
04. února 2010, 04:20

Německý Daimler loni uvedl na trh další generaci manažerského sedanu třídy E. Limuzína vyšší střední třídy se prodává od 999 600 korun.

Autor: Mercedes

Písmeno E provází mercedesy už od roku 1950. Tehdy se na trhu objevil model 230 E, který byl vybaven „Einspritz“ motorem, tedy pohonnou jednotkou se vstřikováním paliva. Éčko pak zůstalo více než padesát let celé třídě mercedesů. Její poslední generace se poprvé ukázala loni na autosalonu v Detroitu. Profit vyzkoušel vůz vybavený naftovým třílitrem o výkonu 170 kilowattů.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - E 350 CDI BlueEFFICIENCY typ vozu - čtyřdveřový sedan motor - naftový šestiválec objem válců - 3 litry max. výkon - 170 kilowattů max. rychlost - 250 km/h zrychlení 0-100 km/h - 6,8 s spotřeba - 6,8 – 7,1 l/100 km kufr - 540 litrů cena (základ) - 1 307 810 Kč

Design nového éčka zůstal konzervativní, skoro pětimetrová karoserie je ale prý o třicet procent tužší než u předchůdce. Naštěstí jsme to při testu neměli možnost prověřit. O vysoké úrovni komfortu této generace ale konstruktéři nelhali. Kombinace asistenčních systémů řidiče nabízí mimo jiné funkce rozpoznání jeho únavy, adaptivní asistent dálkového světla nebo systém automatického plného brždění aktivovaný při akutním nebezpečí nehody. Jen co si řidič připnul záchranný pás, dotáhl se mu automaticky kolem ramene. Pohodlná sedadla vyrovnávala v zatáčkách odstředivost aktivním protitlakem do boků. Klimatizace našeho auta měla regulované výdechy i vzadu a také zadní sedadla nabízela funkci vyhřívání, což jsme v lednových mrazech ocenili extra body.

Rovněž jízda byla z velké části ovládána elektronikou. Tlumiče pérování se automaticky přizpůsobovaly aktuální situaci, vzduchové odpružení pracovalo v plynulém režimu řízeném elektronikou. Výsledkem byla tichá jízda, podobající se plavbě po vodě. Pozor ale na zadní pohon v zimních podmínkách. Ani antiprokluzový systém poslední generace nás nedokázal vyprostit z obtížných situací v závějích nebo na ledu. Našemu mercedesu bylo nejlépe na suchém asfaltu. Kdo chce jezdit ve sněhu, měl by si pořídit 4matic s pohonem všech kol.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Mercedes-Benz třídy E je v Německu stavovským vozem taxíkářů. V Česku jistě osloví majitele menších firem či manažery preferující prémiovou značku a poslední technologie za cenu, která se po odpočtu DPH vejde do milionu korun. Pro fajnšmekry už je na trhu i verze kabrio.

Naftový šestiválec s přímým vstřikem startoval ale i v desetistupňovém mrazu perfektně a při jízdě se těžký vůz spokojil se sedmi litry paliva na sto kilometrů. Nové éčko s pohonem zadních kol jsme tak vyhodnotili jako praktický vůz s více než 500litrovým kufrem, který za solidní cenu nabízí poslední výstřelky automobilových technologií. K tomu je ekologický, jeho agregát splňuje normu EU 5 s 139 gramy CO2 na kilometr jízdy.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Auta
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s…
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace. Nový dvoulitr 30t má 300 koní
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Technologie
Úspěch jako hrom. Na oběžné dráze je první česká nanodružice
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Facebook hledá v Hollywoodu originální skriptované pořady. „Vysílat“ by mohl brzy
Více Linuxu ve Windows Storu. Microsoft pro testování uvolnil dvě edice SUSE
Hvězdou YouTubu beze slov. Tyhle kanály vás budou bavit, i když se v nich nemluví
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít