Mercedes-Benz E Cabrio: kabriolet, jemuž nevadí mráz

11. ledna 2010, 13:03 - Erich Handl
11. ledna 2010, 13:03

Ani leden nezastaví fajnšmekry ve výběru kabrioletu pro jízdu na jarní golfový turnaj. Do prodeje jde 11. ledna dvoudveřový Mercedes-Benz třídy E Cabrio – manažerský vůz s látkovou střechou, který garantuje komfort i v nejtužších mrazech.

Autor: Mercedes-Benz

Střecha nového mercedesu se plně ­automaticky otevře a zavře během 20 sekund, a to dokonce během jízdy do rychlosti 40 km/h. Uložena je za zadní dělicí stěnou. Od zavazadlového prostoru ji dělí roletka, kterou je možné v případě uzavřené střechy přesunout do polohy zvětšující prostor pro zavazadla o 90 litrů na celkových 390 litrů. Do sériové výbavy vozu patří průvlak propojující kabinu se zavazadlovým prostorem.

Díky akustické střeše je prý tento mercedes jeden z nejtišších vozů v segmentu čtyřsedadlových prémiových kabrioletů s látkovou střechou. Kryt je údajně odolný vůči vodě i větru a bez omezení je schopen očisty v mycí lince. Silná látková střecha má tepelnou izolaci, která umožňuje ­kabriolet provozovat i v zimních podmínkách.

AIRCAP PROTI TURBULENCÍM
Mercedes novým kabrioletem navázal na tradice. Právě tato značka použila v roce 1989 v modelové řadě SL vůbec poprvé na světě vzduchovou zástěnu. Komfort jízdy v otevřeném voze se dále zvýšil v roce 2004 zavedením vyhřívání zátylku zvaným Airscarf. Nyní přichází další světová novinka: automatická větrná zástěna AirCap, která se po stisknutí ovladače vysune a přispěje prý k výraznému potlačení turbulencí v prostoru pro posádku kabrioletu.

Průkopnickou roli přebírá model třídy E i v oblasti pohonu: Nové naftové a ben­zinové agregáty s přímým vstřikem paliva prý kombinují jejich vysokou účinnost se suverénním výkonem. Příkladně nízká spotřeba byla docílena nejenom novými motory, ale podílela se na ní řada dalších opatření. K nim patří například regulace čerpadel určených pro posilovač řízení a pro dopravu paliva v závislosti na aktuální potřebě, použití pneumatik se sníženým valivým odporem, řízení funkce generátoru podle jízdní situace a palubního napětí nebo příkladně vyřešená aerodynamika.

Nový kabriolet má množství bezpečnostních inovací, které se u mercedesu očekávají. K zvláštnostem dvoudveřového vozu patří ochrana při převrácení, dvojicí přídavných trubek zesílené střešní A-sloupky a upravené sloupky B. Jako první kabriolet Mercedesu má novinka také hlavové airbagy. Cena auta nebyla do uzávěrky tohoto vydání známa.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Revoluce? Už dnes si můžete objednat auto na solární pohon.…
Range Rover Velar nadchne už svým vzhledem. Ale tím to nekončí [první dojmy a velká galerie]
Španělský sourozenec Škody Kodiaq se bude jmenovat Donosti, Aran nebo Teide
Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se mohlo zdát
Rolls-Royce Phantom: Vlastní platforma, přes 130 kg zvukové izolace a komfort létajícího koberce
Technologie
Kompletní parametry Skylake-X s 12 až 18 jádry jsou venku. Takty mají překvapivě vysoko
LibreOffice 5.4 vyšel ke stažení. Generuje menší dokumenty a kvalitnější PDF
Na podzim skončí podpora Windows 10 v1511. Toto vydání už skoro nikdo nepoužívá
Konkurence nebo ne, Intel měl v druhém čtvrtletí rekordní tržby. Zvedl i cíle pro celý rok
Microsoft ruší servisní kanály Current Branch a Current Branch for Business [Windows 10]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít