Mercedes-Benz E Cabrio: kabriolet, jemuž nevadí mráz

11. ledna 2010, 13:03 - Erich Handl
11. ledna 2010, 13:03

Ani leden nezastaví fajnšmekry ve výběru kabrioletu pro jízdu na jarní golfový turnaj. Do prodeje jde 11. ledna dvoudveřový Mercedes-Benz třídy E Cabrio – manažerský vůz s látkovou střechou, který garantuje komfort i v nejtužších mrazech.

Autor: Mercedes-Benz

Střecha nového mercedesu se plně ­automaticky otevře a zavře během 20 sekund, a to dokonce během jízdy do rychlosti 40 km/h. Uložena je za zadní dělicí stěnou. Od zavazadlového prostoru ji dělí roletka, kterou je možné v případě uzavřené střechy přesunout do polohy zvětšující prostor pro zavazadla o 90 litrů na celkových 390 litrů. Do sériové výbavy vozu patří průvlak propojující kabinu se zavazadlovým prostorem.

Díky akustické střeše je prý tento mercedes jeden z nejtišších vozů v segmentu čtyřsedadlových prémiových kabrioletů s látkovou střechou. Kryt je údajně odolný vůči vodě i větru a bez omezení je schopen očisty v mycí lince. Silná látková střecha má tepelnou izolaci, která umožňuje ­kabriolet provozovat i v zimních podmínkách.

AIRCAP PROTI TURBULENCÍM
Mercedes novým kabrioletem navázal na tradice. Právě tato značka použila v roce 1989 v modelové řadě SL vůbec poprvé na světě vzduchovou zástěnu. Komfort jízdy v otevřeném voze se dále zvýšil v roce 2004 zavedením vyhřívání zátylku zvaným Airscarf. Nyní přichází další světová novinka: automatická větrná zástěna AirCap, která se po stisknutí ovladače vysune a přispěje prý k výraznému potlačení turbulencí v prostoru pro posádku kabrioletu.

Průkopnickou roli přebírá model třídy E i v oblasti pohonu: Nové naftové a ben­zinové agregáty s přímým vstřikem paliva prý kombinují jejich vysokou účinnost se suverénním výkonem. Příkladně nízká spotřeba byla docílena nejenom novými motory, ale podílela se na ní řada dalších opatření. K nim patří například regulace čerpadel určených pro posilovač řízení a pro dopravu paliva v závislosti na aktuální potřebě, použití pneumatik se sníženým valivým odporem, řízení funkce generátoru podle jízdní situace a palubního napětí nebo příkladně vyřešená aerodynamika.

Nový kabriolet má množství bezpečnostních inovací, které se u mercedesu očekávají. K zvláštnostem dvoudveřového vozu patří ochrana při převrácení, dvojicí přídavných trubek zesílené střešní A-sloupky a upravené sloupky B. Jako první kabriolet Mercedesu má novinka také hlavové airbagy. Cena auta nebyla do uzávěrky tohoto vydání známa.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít