Mercedes-Benz E Cabrio: kabriolet, jemuž nevadí mráz

11. ledna 2010, 13:03 - Erich Handl
11. ledna 2010, 13:03

Ani leden nezastaví fajnšmekry ve výběru kabrioletu pro jízdu na jarní golfový turnaj. Do prodeje jde 11. ledna dvoudveřový Mercedes-Benz třídy E Cabrio – manažerský vůz s látkovou střechou, který garantuje komfort i v nejtužších mrazech.

Autor: Mercedes-Benz

Střecha nového mercedesu se plně ­automaticky otevře a zavře během 20 sekund, a to dokonce během jízdy do rychlosti 40 km/h. Uložena je za zadní dělicí stěnou. Od zavazadlového prostoru ji dělí roletka, kterou je možné v případě uzavřené střechy přesunout do polohy zvětšující prostor pro zavazadla o 90 litrů na celkových 390 litrů. Do sériové výbavy vozu patří průvlak propojující kabinu se zavazadlovým prostorem.

Díky akustické střeše je prý tento mercedes jeden z nejtišších vozů v segmentu čtyřsedadlových prémiových kabrioletů s látkovou střechou. Kryt je údajně odolný vůči vodě i větru a bez omezení je schopen očisty v mycí lince. Silná látková střecha má tepelnou izolaci, která umožňuje ­kabriolet provozovat i v zimních podmínkách.

AIRCAP PROTI TURBULENCÍM
Mercedes novým kabrioletem navázal na tradice. Právě tato značka použila v roce 1989 v modelové řadě SL vůbec poprvé na světě vzduchovou zástěnu. Komfort jízdy v otevřeném voze se dále zvýšil v roce 2004 zavedením vyhřívání zátylku zvaným Airscarf. Nyní přichází další světová novinka: automatická větrná zástěna AirCap, která se po stisknutí ovladače vysune a přispěje prý k výraznému potlačení turbulencí v prostoru pro posádku kabrioletu.

Průkopnickou roli přebírá model třídy E i v oblasti pohonu: Nové naftové a ben­zinové agregáty s přímým vstřikem paliva prý kombinují jejich vysokou účinnost se suverénním výkonem. Příkladně nízká spotřeba byla docílena nejenom novými motory, ale podílela se na ní řada dalších opatření. K nim patří například regulace čerpadel určených pro posilovač řízení a pro dopravu paliva v závislosti na aktuální potřebě, použití pneumatik se sníženým valivým odporem, řízení funkce generátoru podle jízdní situace a palubního napětí nebo příkladně vyřešená aerodynamika.

Nový kabriolet má množství bezpečnostních inovací, které se u mercedesu očekávají. K zvláštnostem dvoudveřového vozu patří ochrana při převrácení, dvojicí přídavných trubek zesílené střešní A-sloupky a upravené sloupky B. Jako první kabriolet Mercedesu má novinka také hlavové airbagy. Cena auta nebyla do uzávěrky tohoto vydání známa.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče