Mercedes A 170 CDI, malý velký vůz s vyšším těžištěm

09. února 2004, 00:00 - KAREL NOVÝ
09. února 2004, 00:00

Pozoruhodnou porci prostoru v praktickém autě do města kazí jen drahé doplňkové vybaveníNAPROSTÉ VYBOČENÍ Z ŘADY JE TŘÍDA "A " ZNAČKY MERCEDES-BENZ. PŘESTO SE JÍ OD ROKU 1997 PRODALO PŘES 750 TISÍC. POČÁTEČNÍ ROZPAKY KOLEM VYŠŠÍHO TĚŽIŠTĚ AUTOMOBIL RYCHLE PŘEKONAL A DNES JE SPOLEHLIVOU SOUČÁSTÍ FAMILIE MERCEDESŮ.

Pozoruhodnou porci prostoru v praktickém autě do města kazí jen drahé doplňkové vybavení

NAPROSTÉ VYBOČENÍ Z ŘADY JE TŘÍDA „A “ ZNAČKY MERCEDES-BENZ. PŘESTO SE JÍ OD ROKU 1997 PRODALO PŘES 750 TISÍC. POČÁTEČNÍ ROZPAKY KOLEM VYŠŠÍHO TĚŽIŠTĚ AUTOMOBIL RYCHLE PŘEKONAL A DNES JE SPOLEHLIVOU SOUČÁSTÍ FAMILIE MERCEDESŮ.

Škoda, že si oči automobilistů dokáží tak rychle zvykat. Před tímhle Mercedesem by totiž bylo na místě vždy znovu a znovu tak trochu žasnout. Celkový vejčitý tvar auta a pak především jednolitý ostrý sklon jak čelního okna, tak i přední kapoty dolů k designově odvážným světlometům je k tomu dobrým důvodem. N ějaký ten podiv je ale potřeba nechat si ina interiér, který zaskočí každého poprvé nastupujícího pasažéra úžasným prostorem. Zvlášť ve druhé řadě sedadel ho nabízí pro kolena až marnotratně. Při přece jen úsporné délce vozu se tento efekt projevuje přirozeně na velikosti zavazadlového prostoru, který už tak olbřímí není. Útěchou je zato velmi snadná manipulace se zadními sedačkami, včetně jejich úplné demontáže. Přístroje i ovladače nejsou v třídě A právě od toho, aby v řidiči vzbuzovaly dojem pilota. Přístrojová deska se omezuje na tři základní ukazatele s jednotným podsvícením, středový panel s ovládáním klima a audia je na tom stejně. Sympatická je krátká, o to ale výš položená řadicí páka s příjemně krátkým a jistým krokem. Jízdní vlastnosti vozu jsou velmi dobré, ikdyž jistý respekt z vyššího těžiště celého automobilu přece jen zůstává. Takové podvědomí zcela přirozeně během provozu neustále přiživuje jednak vyšší a vzpřímenější usazení posádky a pak také nízká hmotnost celého vozidla. To dohromady dává potřebu najíždět zatáčky „rozumně“, i když „áčko“ razantnější jízdu zvládá také dobře. Motoricky není verze A 170 CDI nijak soutěživá. Diesel přesto zaujme vitalitou hned od nejnižších otáček a posléze i úsporností při živějším provozu. Trochu na škodu je klapavý zvuk motoru, který je naštěstí slyšitelný jen vně auta. Do kokpitu doléhá chod agregátu jen minimálně. Plná nádrž vydrží na příjemných 600 příměstských kilometrů. Mercedes A má pořizovací cenu u základního provedení celkem rozumně přístupnou. Zahrnuje přitom ABS, ESP i dva čelní a dva boční airbagy vpředu a z dalšího vybavení například centrální zamykání, imobilizér či mlhovky. Přitom všem zákazníkům je k dispozici seznam příplatkového příslušenství, které dokáže zvednout konečnou cenu třeba io 30 procent.

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

Mercedes Benz A 170 CDI

Obsah motoru 1689 ccm

Počet válců 4 Max. výkon 70 kW

Točivý moment 180 Nm

Maximální rychlost 180 km/h

Zrychlení z 0 na 100 12,1 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě neuvedeno l/100 km

Spotřeba na dálnici neuvedeno l/100 km

Spotřeba průměrná 4,9 l/100 km

Provozní hmotnost 1160 kg

Délka 3575 mm

Šířka 1719 mm Výška 1575 mm

Zavazadlový prostor 390/1740 dm 3

Objem nádrže 54 l

Cena 589 000 Kč

ČÍM VYNIKÁ?

Vnitřní prostor je z rodu úplně jiných dojmů, než které si běžný smrtelník na tento automobil udělá při pohledu zvenku. Celkem malý, i když vyšší vůz, najednou otevírá dveře k sice vzpřímenějším sedadlům než vmercedesovských limuzínách, které ale přímo oplývají prostorem. To platí především o prostoru pro nohy cestujících v druhé řadě.

NA CO TO AUTO JE?

Třída A je automobilem využitelným prakticky kdykoliv a kdekoliv. Na jedné straně nabízí prostor a variabilitu pro převoz jakéhokoliv drobnějšího nákladu spolu s pasažéry. Na druhé zase drží výhodu prestižní značky. „Áčko“ si i proto pořídí žena úspěšného podnikatele nebo jako referentský vůz firma, které se velmi dobře daří a chce to dát najevo. Přitom lze těžit z úsporných dieselů a dlouhé technické životnosti.

+ KLADY

* velký vnitřní prostor

* úsporný provoz

* prestiž značky

* vnitřní variabilita

- ZÁPORY

* dražší doplňková výbava

* vyšší podíl plastů v interiéru

* obtížně seřiditelné ostřikovače

* vyšší těžiště

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče