Mediální agentury popírají kartel

15. září 2008, 08:00 - (pp)
15. září 2008, 08:00

Pro podezření z kartelové dohody začal minulý týden Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) na podnět advokáta Radka Pokorného vyšetřovat mediální agentury Medea, OMD Czech a Media Veiw.

Přední mediálky nepopírají a nikdy nepopíraly vzájemnou spolupráci, ale odmítají tvrzení, že postupovaly nezákonně.

Ředitelka Medea PR Daniela Rázková upozorňuje, že na trhu operuje podobných nákupních sdružení celá řada. „Můžeme zmínit nákupní pool Group M s agenturami MediaCom, Mediaedge:cia a MindShare. Další skupinou je Magna Global se společnostmi Universal McCann, Initiative Media a PanMedia Western. Antimonopolní úřad by měl měřit všem hráčům na trhu stejným metrem,“ říká Rázková. „Vždy jednáme ve prospěch našich klientů a nedopustili jsme se žádného nezákonného jednání. V této souvislosti také sdělujeme, že pracovníci ÚOHS si po objasnění situace neodnesli žádné dokumenty, které by se týkaly vztahů Medey s klienty,“ dodává.

Podle Rázkové není v této chvíli jasné, proč se ÚOHS začal v daném okamžiku zajímat pouze o jediné nákupní sdružení Media View. Nákupní sdružení na trhu mediálních agentur totiž v Česku, stejně jako v jiných evropských zemích, fungují již celou řadu let. Doposud ovšem bez jakýchkoli, třeba jen útržkovitých negativních komentářů nejen ze strany ÚOHS, ale i dalších příslušných státních úřadů.

Mohlo by vás zajímat

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

Hry pro příležitostné hráče