Mediální agentury popírají kartel

15. září 2008, 08:00 - (pp)
15. září 2008, 08:00

Pro podezření z kartelové dohody začal minulý týden Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) na podnět advokáta Radka Pokorného vyšetřovat mediální agentury Medea, OMD Czech a Media Veiw.

Přední mediálky nepopírají a nikdy nepopíraly vzájemnou spolupráci, ale odmítají tvrzení, že postupovaly nezákonně.

Ředitelka Medea PR Daniela Rázková upozorňuje, že na trhu operuje podobných nákupních sdružení celá řada. „Můžeme zmínit nákupní pool Group M s agenturami MediaCom, Mediaedge:cia a MindShare. Další skupinou je Magna Global se společnostmi Universal McCann, Initiative Media a PanMedia Western. Antimonopolní úřad by měl měřit všem hráčům na trhu stejným metrem,“ říká Rázková. „Vždy jednáme ve prospěch našich klientů a nedopustili jsme se žádného nezákonného jednání. V této souvislosti také sdělujeme, že pracovníci ÚOHS si po objasnění situace neodnesli žádné dokumenty, které by se týkaly vztahů Medey s klienty,“ dodává.

Podle Rázkové není v této chvíli jasné, proč se ÚOHS začal v daném okamžiku zajímat pouze o jediné nákupní sdružení Media View. Nákupní sdružení na trhu mediálních agentur totiž v Česku, stejně jako v jiných evropských zemích, fungují již celou řadu let. Doposud ovšem bez jakýchkoli, třeba jen útržkovitých negativních komentářů nejen ze strany ÚOHS, ale i dalších příslušných státních úřadů.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít