Mazlíčci za všechny prachy

30. srpna 2007, 13:07 - Kateřina Menzelová
30. srpna 2007, 13:07

Za krmení a veterináře vydají Češi více než pět miliard korun

Paní Hana B. (55) je invalidní důchodkyní, která žije v malé obci nedaleko Prahy. Přestože si pro sebe nemůže dovolit žádný nadstandard, pořídila si nečistokrevné štěně módní rasy, bišonka, za kterého zaplatila pět tisíc korun a pro něhož jela 150 kilometrů. Za další tři tisíce korun pro svého mazlíčka zakoupila parfém, speciální sadu hřebenů, několik pelíšků a spoustu hraček. Takovýchto milovníků zvířat, kteří nehledí na výši nákladů spojených s péčí o pohodlí chlupatých kamarádů, v Česku podobně jako v jiných zemích neustále přibývá. Rostou i sumy, které jsou ochotni zaplatit. V Česku se kolem domácích mazlíčků točí miliardový byznys. Základní péče o domácí zvířata přijde ročně na několik tisíc korun. Například v Praze musejí majitelé nechat psy očipovat. Tato povinnost je stojí jednorázově přibližně 600 korun. Chce-li člověk se svým zvířetem cestovat do zahraničí, kromě čipu potřebuje navíc mezinárodní průkaz, za který zaplatí dalších 300 korun. Každý rok je nutné zajistit očkování. Dle veterinářů přijde rozumná preventivní péče o jednoho psa zhruba na tisíc korun ročně. Chovatelů, kteří zajišťují pro svá zvířátka jen nutné minimum, ale ubývá. Naopak se rozrůstá skupina těch, kteří jsou ochotni poskytnout svým mazlíčkům nadstandardní komfort. Na jejich poptávku reagují podnikatelé, již nabízejí značkové oblečky, klenoty, parfémy či ručně vyráběný nábytek. K mání jsou i speciální zvířecí šampony a kondicionéry, plínky a zubní kartáčky. V České republice fungují psí kadeřnictví a kosmetické salony. Češi ročně dopřejí svým domácím zvířátkům krmení za více než tři miliardy korun a další dvě miliardy vydají za jejich léčení. Ani tím však výdaje nekončí. Zatím totiž neexistují přesné statistické údaje o tom, co zaplatí chovatelé za nejrůznější módní doplňky. Jak odhadují provozovatelé „zvířecích“ butiků, 95 procent útrat připadá na majitele psů, necelých pět procent na milovníky koček a jen nepatrná část zbývá na chovatele křečků, morčat a dalších domácích mazlíčků.

Bio, dieta i sušenky.

Největší částky zvířecího byznysu proudí do krmení. Jak vyplývá z údajů společnosti AC Nielsen, utratili Češi za krmivo pro psy a kočky od července loňského roku do letošního července přes tři miliardy korun. Proti stejnému období v roce 2003 a 2004 představuje tato částka 43procentní růst. Nejvýznamnějšími hráči na trhu jsou mezinárodní koncerny. Mezi nejsilnější pětku zařadila firma AC Nielsen značky Dibaq, KSK Bono, Master Foods, Nestlé a Provimi. Analytici nicméně upozorňují, že v krmivech pro psy a kočky jsou zastoupeny také privátní značky, kterým patří zhruba dvacetiprocentní tržní podíl. Kromě granulí a konzerv mohou dnes majitelé mazlíčkům pořídit i speciální stravu. V regálech obchodů lze najít velký výběr psích dobrot s nejrůznějšími příchutěmi, granule rozdělené podle velikosti psa a podle toho, zda trpí, či netrpí nadváhou. Pro obézní psy se vyrábějí light granule. Velký výběr je také psích vitaminů: na vývoj kloubů, proti zubnímu kameni, na dobré zažívání. V nabídce společnosti Luxury Dog figuruje také bio strava a ručně vyráběné sušenky dovážené z Německa. „Lidé si dnes již uvědomují, že když budou šetřit na jídle, vydají později větší částky za veterináře,“ říká Helena Chlumská z psího salonu Hetty. Dodává, že někteří výrobci žrádla nabízejí i vegetariánskou stravu. Zákazníci jsou prý při výběru značek hodně ovlivněni reklamou. „Nedávno byla v televizi reklama na psí žrádlo ProPlan. Spousta lidí potom požadovala tuto značku,“ říká Chlumská. V České republice začala před dvěma měsíci fungovat také první pekárna určená speciálně pro psy. „Patnáct let jsme s kolegyní pracovaly pro mezinárodní společnost. Poté jsme si uvědomily, že kdybychom stejnou dobu pracovaly pro sebe, něco bychom z toho měly,“ říká Milena Mirvaldová, spolumajitelka společnosti Canis 5 P, která v paláci Austria v Praze na Smíchově otevřela psí butik s pekárnou. „V televizi jsme viděly reportáž o pekárně pro psy v Paříži. To mě nadchlo,“ popisuje podnikatelské začátky Mirvaldová. Na internetu našla více informací. Kontaktovala provozovatelku pařížské pekárny a spolu s kolegyní se do Francie vydaly. „Tento byznys pochází z Ameriky. Tam fungují sítě pekáren,“ vysvětluje Mirvaldová. Kromě televizní reportáže rozhodl o otevření firmy ještě jeden faktor. „Vždy jsem si do práce vodila svého psa, proto jsem hledala takové zaměstnání, aby tam se mnou mohl i pes,“ říká podnikatelka. Její West Highland White Terrier je dnes CEO celé společnosti. V butiku každý den pečou psí sušenky. Recepty našly majitelky pekárny na internetu a přizpůsobily je, protože ne všechny prý chutnaly. „Není v nich sůl, protože tu psi neumějí trávit, a ochucujeme je třeba tvrdým sýrem nebo tuňákem. Pečeme ale i sladkosti. Objednat lze také narozeninový dort pro pejsky,“ říká Mirvaldová. Zájem o dodávky sušenek projevilo již několik zverimexů, zatím ale podnikatelky spolupráci nenavázaly. „Otevřely jsme teprve nedávno. Chceme ještě rozšířit sortiment sušenek. Například mnoho psů je alergických na pšenici, a proto připravujeme recepty z rýžové mouky,“ vysvětluje Mirvaldová. Za deset deka psích pochoutek zaplatí chovatelé od 25 do 35 korun. Veškeré suroviny pocházejí z koutků zdravé výživy. „Naše pekárna je zatím jedinou v Česku a asi pátou v celé Evropě,“ dodává Mirvaldová.

Dvě miliardy doktorům.

Druhou nejnákladnější položkou je pro chovatele domácích mazlíčků veterinární péče. Spolehlivá statistika, kolik Češi utratí za léčení zvířat, neexistuje, sumy se ale zcela jistě pohybují v řádech miliard. „Dvě miliardy vydávají chovatelé za veterinární léčiva, z toho pravděpodobně 0,7 miliardy korun připadá na společenská zvířata a 1,3 miliardy na hospodářská,“ říká Karel Daniel, prezident Komory veterinárních lékařů. Platbami za léky ale výlohy u lékařů nekončí. „Za úkony u veterinářů zaplatí chovatelé společenských zvířat 1,3 miliardy korun,“ dodává Daniel. Tato čísla se prý díky rostoucí kupní síle v Česku blíží úrovni v evropských zemích. Vybavením, ale i fungováním se zvířecí kliniky a ordinace příliš neliší od těch lidských. Například brněnská klinika Jaggy či Vetclinic v Horoměřicích nabízejí kromě klasických veterinárních zákroků také cvičení, masáže, magnetoterapii nebo plavání v rehabilitačním bazénku. Pražská Animal Clinic dokonce vlastní krytý bazén s protiproudem a rehabilitační tělocvičnu, ve které je možné s čtyřnohými kamarády cvičit na rehabilitačním balonu, chodit po rovné i nakloněné ploše, běhat slalom mezi kužely, přeskakovat překážky nebo si zaskákat na trampolíně. Za hodinu cvičení s rehabilitační sestrou zaplatí chovatel šest set korun. V české republice jsou již dvě kliniky – vedle brněnské Jaggy také nemocnice v Mimoni -, které nabízejí vyšetření malých zvířat magnetickou rezonancí.
V Česku vedle „veterin“ existují i dvě záchranné služby pro domácí zvířata, Pet Medic a Sejida Trans. Obě jsou součástí integrovaného záchranného systému, čili zasahují někdy i při výjezdech policie, hasičů nebo lidské záchranky. Doba dojezdu k akutně postiženému zvířeti se podobně jako u člověka pohybuje v rozmezí pěti až dvaceti minut.

Zdravotní pojištění.

V západní Evropě a v USA je běžnou záležitostí, že chovatelé mohou platit za své mazlíčky zdravotní pojištění. „V Británii a v Americe funguje toto pojištění na komerční bázi. Chovatel hradí účet u veterinárního lékaře a poté požaduje úplnou nebo částečnou úhradu od pojišťovny. Podmínkou pojištění je nezaměnitelná identifikace pojištěného zvířete, která se většinou provádí čipováním,“ tvrdí Karel Daniel. Také v Česku již mohou milovníci zvířat předcházet vysokým nákladům za jejich léčení. Česká pojišťovna nabízí životní a zdravotní pojištění pro psy nazvané Mazlíček. Od 3. září mohou majitelé sjednávat pro své čtyřnohé kamarády nejen pojištění odpovědnosti či pro případ uhynutí, ale také úhrady léčby jejich úrazů nebo onemocnění. „Při tvorbě tohoto produktu jsme vycházeli ze zkušeností z Velké Británie, Německa a hlavně Švédska, kde má pojištění zvířat více než stoletou tradici a kde je pro majitele zcela běžné mít pro svého domácího mazlíčka patřičné pojištění. Také podle průzkumu, který jsme si nechali zpracovat, jeví o tento produkt zájem více než polovina všech tuzemských chovatelů, kteří dohromady na veterinární léčbu svých psů ročně vynaloží neuvěřitelnou částku, bezmála miliardu korun,“ konstatuje produktový manažer zemědělského pojištění ČP Václav Vilhelm. Pojištění psů Mazlíček zahrnuje tři typy produktů – na léčení úrazu nebo nemoci, pro případ uhynutí nebo utracení a v neposlední řadě pojištění odpovědnosti za škody, které by zvíře způsobilo třetím osobám. „Pojištěn může být každý pes, a to i kříženec bez průkazu původu, který je označen čipem nebo tetováním, aby byla možná jeho přesná identifikace. Podmínkou je, aby byl v době sjednání pojištění zdravý a řádně očkovaný,“ upřesňuje Vilhelm. Základními kritérii u pojištění na veterinární léčbu je stáří psa a jeho zařazení do hmotnostní kategorie. Vztahuje se na náklady veterinárního ošetření v České republice, a to u úrazu po dobu 60 dnů nebo na léčbu náhlého onemocnění po dobu 30 dnů. Roční limit pojistného plnění si stanoví majitel psa sám v rozmezí od patnácti do 30 tisíc korun. Pojištění odpovědnosti je možné sjednat pro všechny psy.

Fashion Week.

Značné částky peněz vydávají chovatelé i za věci, které jejich okolí považovalo až donedávna za kuriozitu. Velkou roli při rozhodování, co pořídit mazlíčkům, hrají módní trendy. Například oblečky na psy již dávno neznamenají jen nevzhledné kalhotky, které používají feny v době hárání, či zimní „bundy“, které oblékají chovatelé menším plemenům během mrazivých dnů. Byť požadavky majitelů ani nabídka nedosahují v tomto ohledu takových rozměrů jako ve Spojených státech, i českým chovatelům jsou již k dispozici oděvy či doplňky prestižních značek, mezi které patří například For Pets Only, Canini nebo Playboy. Exkluzivním zástupcem této značkové módy v Česku je společnost Luxury Dog, která dodává zboží i do butiku na hlavní řídě luxusu v Praze, do Pařížské ulice.
„Firmu jsem založila před dvěma lety. Doma chováme psy a chtěli jsme jim dopřát určitý nadstandard. To, co je běžné v zahraničí, ale u nás tehdy nebylo k dostání,“ říká Valerie Petrášová. Dnes firma zastupuje v Česku a na Slovensku kromě již zmíněných značek ještě společnost Puppia, Jeffo, Wetnoz, Fatboy a Chromebones. Kromě oděvů najdou majitelé psů a koček v nabídce také obojky, pelíšky, tašky, šperky s kameny Swarovski nebo psí parfémy. Zakoupit mohou i speciální nábytek – skříň na oblečení, dřevěnou postýlku a ručně vyřezávané ramínko – vše s motivy kostí. Zvířecí oblečení je možné barevně sladit a ve stejném stylu pořídit i vodítko a obojek. Majitelé mazlíčků, pokud jim pořizují oděvy, dbají na to, aby harmonizovaly i s jejich oblečením. „Společnosti, které navrhují oděvy pro zvířata, se řídí módními trendy. Jejich zástupci navštěvují módní přehlídky Fashion Week, kde se inspirují,“ říká Petrášová. Když si majitelka psa koupí na zimu kabát s kohoutí stopou, může ve stejném stylu opatřit zimní oděv i pro svého psa. Konají se i specializované módní přehlídky pro zvířata. Zatím poslední akce tohoto druhu se v polovině srpna uskutečnila v New Yorku, kde mohli návštěvníci vidět nejen nejnovější módní hity v oblečení, ale také to, jaké obojky a vodítka jsou in, jaké klenoty pořídit pro domácí zvířátka nebo jaké jsou poslední trendy zvířecího nábytku. Majitelé se musejí připravit na to, že pořídit značkové zvířecí oblečení není levnou záležitostí. Základní modely Puppia přijdou zhruba na šest set korun, zimní bundy stojí kolem 1700 korun a za luxusnější kusy se platí kolem dvou tisíc. Ještě o něco více připlatí chovatelé za značku For Pets Only. Oděvy této značky se vyrábí ručně a zdobeny jsou krystaly od Swarovského. „Nejlevnější modely stojí tisíc korun, šaty či komplety s džíny dva tisíce a zimní bundy asi 2500 korun,“ upřesňuje Petrášová. A dodává, že poptávka po luxusním zboží pro domácí zvířátka se neustále zvyšuje. „Ze začátku jsme si připadali jako blázni. Nyní ale majitelé zvířat chtějí exkluzivní věci. Psi jsou dnes jen výjimečně uvázáni u boudy, ve většině případů jsou plnohodnotným členem rodiny. A jejich majitelé pro ně vyžadují ten samý komfort, jaký dopřávají sobě,“ říká Petrášová.

Letos budou i botičky.

Majitelka společnosti Luxury Dog tvrdí, že většímu zájmu odpovídají také rostoucí tržby, i když loňská zima nebyla nijak zvlášť nevlídná a většina Čechů zatím nakupuje oblečení pro mazlíčky právě v chladném počasí. „Odhaduji, že během loňského roku jsme dosáhli tržeb v řádech několika milionů korun,“ konstatuje Petrášová. V současné době se o chod firmy starají tři lidé. Snaží se nabídku stále rozšiřovat. „V zimě jsme například poprvé nabízeli oblečení pro psy ve velikosti 5L, které odpovídají rozměrům labradora,“ říká majitelka Luxury Dog. Mezi zákazníky s luxusním oblečením pro zvířata zatím jednoznačně převládají ženy, které dbají na to, aby jejich oblečení ladilo s modely mazlíčků. Počty mužů, kteří značkové obchody pro zvířata navštíví, se ale zvyšuje. „Tyto výrobky se vyznačují nápaditým designem a jsou z kvalitních materiálů. Nejde o módní výstřelky, ale o funkční produkty,“ vysvětluje Petrášová. Podnikatelka přiznává, že zvířatům je jedno, zda na sobě mají puntíčkové, nebo kostičkové šaty. Důležité ale je, aby se mohla v oděvech volně pohybovat, oděvy neomezovaly jejich pohyb a byly vyrobeny z vhodných materiálů. Na letošní zimu chystá Luxury Dog novinku – na český trh uvede speciální boty pro psy, kteří prý v zimě trpí na posolených chodnících. „Ohledně nabídky luxusních výrobků pro domácí zvířata nedosahují evropské země palety dostupné v Japonsku či v USA. To jsou dva největší trhy, což se týká nejen peněz, které jsou tamní chovatelé ochotni za toto zboží utratit, ale také toho, co pro své mazlíčky vyžadují,“ říká Petrášová. „Věci, které nabízím, nevybírám podle toho, zda jsou, či nejsou kuriózní, ale dbám na to, aby zvířatům poskytla komfort a majitelům se líbily,“ konstatuje. Když si majitelé domácích zvířátek nevyberou modely ze značkových kolekcí, mohou zavítat do zakázkového krejčovství. „Tato služba je vhodná hlavně pro větší plemena nebo pro psy, kteří nemají standardní velikosti,“ tvrdí Milena Mirvaldová, spolumajitelka společnosti Canis 5 P. „Zjistili jsme, že je velký problém sehnat například věci na jezevčíka,“ dodává Mirvaldová. Cena oděvů šitých na zakázku záleží na velikosti psa. Mikina přijde zhruba na pět set korun, hárací kalhotky na dvě stě korun. V butiku Canis 5 P ale seženou chovatelé mnohem více. Svému miláčkovi mohou pořídit i obojky se Swarovského krystaly, tašky na psy, které používá i Paris Hiltonová, pro sebe potom budík, který štěká, či hrací karty s motivy psích plemen. Majitelky butiku otevřely také psí seznamku a na podzim začnou s půjčovnou psích oděvů. „Chceme nabízet věci, které nejsou obvyklé ve zverimexech,“ dodává Mirvaldová.

U kadeřníka.

Téměř běžnou záležitostí se stala pro české psy návštěva salonů. „V Česku stříhám asi osm let, předtím jsem pracovala v salonu v Kanadě,“ říká Helena Chlumská z psího kadeřnictví Hetty. Po příjezdu do Česka se „kadeřnice“ divila, kolik je zde zanedbaných psů. „V Kanadě majitelé vůbec nevědí, co je klíště nebo blecha. Pravidelně každé dva měsíce nechávají psy stříhat,“ říká Chlumská. Dnes je ale situace u nás zcela jiná než před osmi lety. „Osmdesát procent majitelů psů navštěvuje nějaké kadeřnictví,“ říká Chlumská, která kromě stříhání ošetřuje zvířata proti parazitům, koupe je, vyčesává, majitel může pro psa objednat také čištění análních žlázek a drábků nebo čištění zubního kamene. Za ostříhání psa zaplatí jeho vlastník kolem 220 korun. Ceny prý ale půjdou nahoru kvůli rostoucím nákladům na energie. Chlumská tvrdí, že mezi salony panuje tvrdá konkurence. „Lidé hledají, čím by se mohli živit, a myslí si, že stříháním mohou vydělat značné částky. Bohužel úroveň některých salonů je špatná. Přesto se však uživí,“ říká Helena Chlumská. I ona soudí, že chovatelé dnes mají sklon utrácet za své mazlíčky značné částky a chtějí mu dopřát maximální komfort. „Pořizují nejrůznější ozdoby, často vodí své mazlíčky do salonu na koupání. Někdy si říkám, že časté koupání není pro psy příliš zdravé,“ říká Chlumská. Někteří chovatelé prý lásku ženou až do extrémů. Jsou to většinou bezdětní či osamělí lidé nebo zaměstnaní podnikatelé, kteří nemají čas a pořídí svým dětem třeba psa, jenž v mnoha případech slouží jako módní doplněk. „Samozřejmě že pro zvířata není přirozené nosit oblečení, jelikož jim potom nedorůstá srst. Protože je ale většina psů chovaná v bytech a neroste jim zimní srst tak hustá, takže když jdou v zimě ven, plní oblečení svou funkci,“ domnívá se Chlumská.

Komfort v hotelu.

Ještě před několika lety museli majitelé mazlíčků řešit problém, co udělat se zvířetem, když se chystali na dovolenou a nemohli si ho s sebou vzít. Nyní již po celé České republice funguje hustá síť hotelů. Za den v soukromém hotelu pro psy a kočky se v současné době platí od sta do dvou set padesáti korun. Milovník zvířat ale může svému miláčkovi připlatit za větší pohodlí nebo nadstandardní služby. Lze například zajistit pokoj s podlahovým topením či pravidelné koupání. Ve většině hotelů se psy chodí dvakrát denně na procházku, která trvá od půl do jedné hodiny. Každé zvíře má svůj kotec. Krmivo většinou dostává erární, ale je-li pes mladý, háklivý nebo potřebuje speciální dietu, může dostat i žrádlo, které mu do hotelu doveze jeho pán. Od ledna příštího roku začne v Praze fungovat také městský hotel pro psy a kočky. Vznikne v prostorách útulků hlavního města v Troji a v Dolních Měcholupech. Část peněz za krátkodobé ubytování pomůže zvířatům, která svůj domov ztratila úplně. Přestože část tuzemských chovatelů provozovatelům zvířecích hotelů nedůvěřuje a bere mazlíčky s sebou na dovolenou, majitelé těchto zařízení si na nezájem stěžovat nemohou. Většina hotelů v Česku má během letních prázdnin zcela plno. I když tuzemské hotely nabízejí slušný standard, zatím zde nefunguje takové luxusní zařízení, jaká jsou provozována v zahraničí. Například v belgickém Cleb´s Med jsou zvířecí pokoje vybaveny televizí, postelí, křeslem a každá místnost má přístup na venkovní dvůr. Díky nainstalovaným kamerám mohou majitelé ubytovaných mazlíčků sledovat, jak se jim daří i v případě, že tráví dovolenou tisíce kilometrů od domova. „V některých hotelích přehrávají zvířátkům také videokazety s programy, kde vystupuje jejich pán, nebo umožňují majitelům, aby svým zvířátkům do hotelu telefonovali,“ říká Helena Chlumská ze salonu Hetty, která tyto služby považuje za zbytečné.

Na Řípu bez kříže.

Chovatelům domácích zvířat je dnes umožněno i to, aby se se svým mazlíčkem rozloučili „na úrovni“, když uhyne. Ritunka, Terrynek Šmíd, Betynka… Tato jména se objevila na mramorových náhrobcích na hřbitově v pražských Bohnicích určeném domácím mazlíčkům. „K mému překvapení existuje poměrně hodně serverů po celé zeměkouli – tedy serverů s různými národními příponami, v národních jazycích -, které virtuálně imitují zvířecí hřbitovy,“ konstatuje Pavlína Hajnová ze společnosti Center Europe. „V Čechách se objevil takovýto hřbitov ve skutečnosti a hrdě se hlásí k titulu První evropský pietní park s názvem Zahrada přátel nejvěrnějších – hřbitůvek pro malá domácí zvířata,“ dodává. Hřbitov vznikl v roce 1998 na pozemku o rozloze 5600 metrů čtverečních. Zvířecí hřbitov je evropským unikátem, protože v ceně pohřebného je zahrnuto i vysázení okrasné dřeviny na hrob dle přání majitelů. Dosud zde bylo vysázeno 1700 stromků v celkové hodnotě patnácti milionů korun. „Cena za pochování domácího zvířete se odvíjí od váhy. Do deseti kilogramů zaplatí majitel 3500 korun, za větší 5500 korun,“ upřesňuje Hajnová. Kapacita hřbitova je ale již vyčerpána a o jeho dalším osudu rozhoduje soud. Poslední pohřeb se v Bohnicích konal na počátku ledna. V současné době probíhá soudní pře o vydání pozemků v restituci, na kterých se hřbitov nachází. Zhruba dvě stě vlastníků hrobečků se zatím domluvilo s majitelkou pozemku na založení občanského sdružení, které bude o hřbitov pečovat. Dlouhodobá budoucnost unikátního místa je ale ve hvězdách. Restituentka tvrdí, že má zájem se s pozemkovým fondem domluvit na výměně hřbitova za jiný pozemek. Vše ale může proběhnout až po skončení soudu. Další zvířecí hřbitov se nachází pod horou Říp. Pietní místo založili manželé Mihulovi z Vražkova před třemi lety, dosud zde pochovali přes sto zvířat. Protože stále více lidí toužilo dopřát svému čtyřnohému příteli pohřeb i s obřadem, zřídili si Mihulovi také obřadní síň. Rakev pro mazlíčka vyjde na pět set korun, kompletní pohřeb i s dopravou, obřadem a řečníkem stojí „pozůstalého“ dva tisíce korun. Jediné, v čem Mihulovi nemohou vyhovět milovníkům zvířat, je přání vztyčit pomník nebo kříž. Památkáři totiž s ohledem na nedalekou horu Říp povolili na hřbitově pouze ležící náhrobní desky. Ty vztyčené by prý mohly narušit ráz krajiny.

Kolik stojí pejsek Orientační ceny produktů a služeb pro psy, které jsou k dispozici českým chovatelům Nábytek Dřevěná skříň na oblečky 5690 Kč
Ramínko na šaty 245 Kč
Dřevěná postýlka 4205 Kč

Kosmetika Parfém Baby Glam 875 Kč

Oblečení Pupa Dance šaty 2071 Kč
Devil in Gold komplet 2015 Kč
Džínová vesta 941 Kč
Brach nátělník 820 Kč

Šperky a kabelky Dekorační písmena na obojek 180 Kč
Sponka mašlička 540 Kč
Diamond vodítko 2995 Kč
Diamond Harness kšíry 2070 Kč Kabelka na psa Play Glam 5025 Kč
Kabelka Lovely Bag 5025 Kč

Krmení a pamlsky Arašídoví pejskové 250g 188 Kč
Sušenky z pekárny 100g 25 – 35 Kč
Telecí salám 400g 18 Kč
Drůbeží paštika 45 Kč
Vitaminy mořské řasy s vápníkem 63 Kč
Tablety proti cestovní nevolnosti 130 Kč

Salon Stříhání 220 – 1500 Kč

Veterinární péče Práce lékaře 1 min 15Kč + DPH
Práce sestry 1 min 9 Kč + DPH
Odběr krve 80 Kč + DPH
RTG 300 Kč + DPH
Hospitalizace intenzivní péče 1 den 600 Kč + DPH
Odstranění zubního kamene 1 min 18 Kč

Pohřeb Rakev 500 Kč
Cena včetně obřadu a dopravy od 2000 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče