Mazda Premacy nabízí prostor, bezpečí a vytrvalost

22. dubna 2003, 00:00 - Stranu připravil Karel Nový, auta@profit.cz
22. dubna 2003, 00:00

Trochu už zastíněný model si kromě motoru drží všechny moderní kvalityTechnicky maximálně spolehlivou a prostornou Mazdu Premacy zastínila v posledních měsících Mazda 6. Premacy přitom trochu zaostává jen motorem.

Trochu už zastíněný model si kromě motoru drží všechny moderní kvality

Technicky maximálně spolehlivou a prostornou Mazdu Premacy zastínila v posledních měsících Mazda 6. Premacy přitom trochu zaostává jen motorem. Prostor, bezpečnost i jízdní komfort nabízí stále v míře, kterou současný trh žádá.

Překvapivě vysoko se sedí v autě, které zvenčí působí spíš mohutně. Zaujme přitom hodně ostrý úhel spádu přední kapoty a i čelního skla. Po nasednutí a ujištění se, že takto vysoký posez je v Premacy standard, přijde řidič na to, že při parkování se bude muset naučit odhadnout potřebný odstup od překážky vpředu, protože z kapoty nevidí nic. V interiéru osloví cestující prostor a funkčnost. I kapsy na zádech předních sedadel jsou v základu. Sedadla samotná byla nově vytvarována a boční polštáře teď drží pevně i při razantnější jízdě. Jízdní vlastnosti má automobil, který i se čtyřmi čelisťovými brzdami se jeví jako těžší, velmi stabilní. Trochu mu na fantazii ubírá nepříliš dravý motor 2.0i - tady modelu Premacy utekla nová Mazda 6 asi nejdál. Naopak uklidňujícím dojmem působí pevné a přesné řízení. Rozčarováním je u japonského auta vyšší spotřeba. Není lékem „lehčí“ noha, ale na druhé straně také nešplhá nijak vysoko při plném naložení. Mazda je tradičním etalonem bezpečnosti. Té má Premacy už od základu dost. A v poslední úpravě dostala navíc i systém Iso-fix na bezpečné zajištění dětských se

Technické parametry a cena

Mazda Premacy 2.0i

Obsah motoru 1991 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 96 kW

Točivý moment 171 Nm

Maximální rychlost 188 km/h

Zrychlení z 0 na 100 10,7 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě 11,5 l/100km

Spotřeba na dálnici 7,1 l/100 km

Spotřeba průměrná 8,7 l/100 km

Provozní hmotnost 1275 kg

Délka 4340 mm

Šířka 1705 mm

Výška 1600 mm

Zavazadlový prostor 370/719 dm 3

Objem nádrže 58 l

Cena Kč 599 900

Hodnocení

+ KLADY

* ABS a EBD v základní výbavě

* technická vytrvalost

* prostor kolem hlavy

* přijatelná spotřeba

* bezprahový vstup do kufru

- ZÁPORY

* vyšší pořizovací cena

* málo dynamické zrychlení

* slabší topení u podlahy

* větší poloměr otáčení

* malá boční zrcátka

Zvláštní pozornost zaslouží: Úroveň pasivní bezpečnosti od základního modelu

Jak na DPH

Odpočet daně lze uplatnit po montáži jednoduché přepážky instalované za druhou řadu sedadel. Je posuvná na jednoduchých kolejničkách a i s montáží stojí její homologovaná verze 18 tisíc korun. Ze čtyřbodového ukotvení jsou horní spoje v bajonetu a spodní šroubované. Podle dobrozdání značkového mechanika zabere kompletní bezezbytková demontáž celé přepážky slabou půlhodinu neproškoleného člověka.

Na co to auto je?

Mazdu Premacy limituje v použitelnosti jedině objem zavazadlového prostoru. Vzhledem k úrovni bezpečnosti a dobrým jízdním vlastnostem je vhodné ve firmě tento vůz nasadit na dopravu spíše lidí na větší vzdálenosti. Využití pro rodinu - třeba i pětičlennou - není potřeba nijak zvlášť detailně dokazovat. Metrákovou nosnost střechy lze využít větším boxem.

Naloží i pomník, říká hrobník a kameník Václav Polocký,

* Ve vaší práci by se dal čekat černý vůz, ale vaše Mazda Premacy je žlutá.

Život není jenom pořád smutný, má i veselé dny. Premacy už mám druhou. O tu první mě umluvil kamarád a já mu ji prodal.

* Na trhu je mnoho kombíků, proč právě tenhle?

Já jsem dost malý a z tohoto auta vidím dobře ven. Sedím v něm výš. Pak má moc šikovný vstup do kufru, takže naloží v pohodě i pomník. A konečně - takhle nesmrtelný motor nikde jinde nedostanu.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče