Mazda 3 - sportovní i rodinný vůz s malým kufrem

18. září 2009, 05:37 - Erich Handl
18. září 2009, 05:37

Japonská Mazda letos nabídla druhou generaci modelu 3. Vůz konkuruje v nabité střední třídě, kde soutěží vedle jiných se Škodou Octavia, VW Golf, Opelem Astra nebo vozem Kia cee’d.

Autor: Mazda

Mazda 3 byla poprvé představena veřejnosti v roce 2004, kdy nahradila předchozí model nižší střední třídy s označením 323. Zajímavostí je, že na japonský trh je dodávána pod názvem Axela. Vůz je posazen na globální platformě C1, vyvinuté koncernem Ford. Karoserie vychází z konceptu MX-Sportif a je k dispozici ve dvou variantách – jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback. |TECHNICKÉ ÚDAJE|

model - Mazda 3 MZR-CD typ vozu - pětidveřový hatchback motor - turbodiesel objem válců - 2,2 litru max. výkon - 110 kilowattů max. rychlost - 208 km/h zrychlení 0-100 km/h - 9,2 s spotřeba - 5,4 l/100 km kufr - 340 litrů cena (test. verze) - 572 900 Kč

Trojkové mazdě byla v minulých letech vytýkána fádnost. Na letošní verzi jsme ocenili sportovní střih: přiostření hran, zešikmení světlometů či výrazné tvarování bočního klínovitého profilu vozu. Kabinu našeho testovacího hatchbacku zdobila přehledná přístrojová deska a japonsky precizně zpracované obložení. Cestující si na nedostatek místa nemohou stěžovat, horší je to ale s kufrem. Do jeho 340 litrů jsme toho mnoho nesložili. Nepomohlo ani sklopení opěráků zadních sedadel (zvětšení jen na 430 litrů), převozu dlouhých předmětů navíc vadil výrazný schod. To konkurenční Škoda Octavia se v základu chlubí více než 500 litry! Naše mazda to ale vyvážila dobrými jízdními vlastnostmi. V zatáčkách působila lehkým dojmem, podvozek byl decentně utlumen. Příjemné bylo i řazení a spotřeba našeho dieselu 2,2 litru na úrovni průměrných 5,4 litru nafty na sto kilometrů. Letošní „trojka“ na nás působila solidním dojmem, který podtrhuje tříletá záruka. Jejím problémem ale bude cena. Většina konkurentů se letos podbízí za ceny kolem 350 tisíc korun, Mazda 3 začíná na 400 tisících. Kdo chce přitom slušněji vybavený model s klimatizací, musí zaplatit 450 tisíc korun. |JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ|

Mazda 3 je především rodinným vozem, který najde uplatnění i jako spolehlivý a úsporný vůz pro přepravu osob ve firmách či autopůjčovnách. Malý kufr ale odradí řemeslníky či taxikáře.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Auta
Galerie: Williams se nevěnuje jen Formuli 1. Staví i auta a…
Giannini 350GP je Fiat 500 po obří dávce steroidů. Prohlédněte si tento speciál v akci
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlouhodobém testu: dvouválec na část úvazku
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Technologie
Lara Croft opět míří do kin. Podívejte se na prvního ukázku nového Tomb Raidera
Vivaldi vyšel v nové verzi. Zlepšuje prohlížeč obrázků a správce stahování
Malá dávka oprav a možnost pokračovat ve čtení článků na počítači [Windows Insider]
Stáhněte si zdarma legendární plošinovku Oddworld: Abe’s Oddysee
Týden blbec. Po Outlooku má velký výpadek také Skype
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít