Mazda 3 - sportovní i rodinný vůz s malým kufrem

18. září 2009, 05:37 - Erich Handl
18. září 2009, 05:37

Japonská Mazda letos nabídla druhou generaci modelu 3. Vůz konkuruje v nabité střední třídě, kde soutěží vedle jiných se Škodou Octavia, VW Golf, Opelem Astra nebo vozem Kia cee’d.

Autor: Mazda

Mazda 3 byla poprvé představena veřejnosti v roce 2004, kdy nahradila předchozí model nižší střední třídy s označením 323. Zajímavostí je, že na japonský trh je dodávána pod názvem Axela. Vůz je posazen na globální platformě C1, vyvinuté koncernem Ford. Karoserie vychází z konceptu MX-Sportif a je k dispozici ve dvou variantách – jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback. |TECHNICKÉ ÚDAJE|

model - Mazda 3 MZR-CD typ vozu - pětidveřový hatchback motor - turbodiesel objem válců - 2,2 litru max. výkon - 110 kilowattů max. rychlost - 208 km/h zrychlení 0-100 km/h - 9,2 s spotřeba - 5,4 l/100 km kufr - 340 litrů cena (test. verze) - 572 900 Kč

Trojkové mazdě byla v minulých letech vytýkána fádnost. Na letošní verzi jsme ocenili sportovní střih: přiostření hran, zešikmení světlometů či výrazné tvarování bočního klínovitého profilu vozu. Kabinu našeho testovacího hatchbacku zdobila přehledná přístrojová deska a japonsky precizně zpracované obložení. Cestující si na nedostatek místa nemohou stěžovat, horší je to ale s kufrem. Do jeho 340 litrů jsme toho mnoho nesložili. Nepomohlo ani sklopení opěráků zadních sedadel (zvětšení jen na 430 litrů), převozu dlouhých předmětů navíc vadil výrazný schod. To konkurenční Škoda Octavia se v základu chlubí více než 500 litry! Naše mazda to ale vyvážila dobrými jízdními vlastnostmi. V zatáčkách působila lehkým dojmem, podvozek byl decentně utlumen. Příjemné bylo i řazení a spotřeba našeho dieselu 2,2 litru na úrovni průměrných 5,4 litru nafty na sto kilometrů. Letošní „trojka“ na nás působila solidním dojmem, který podtrhuje tříletá záruka. Jejím problémem ale bude cena. Většina konkurentů se letos podbízí za ceny kolem 350 tisíc korun, Mazda 3 začíná na 400 tisících. Kdo chce přitom slušněji vybavený model s klimatizací, musí zaplatit 450 tisíc korun. |JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ|

Mazda 3 je především rodinným vozem, který najde uplatnění i jako spolehlivý a úsporný vůz pro přepravu osob ve firmách či autopůjčovnách. Malý kufr ale odradí řemeslníky či taxikáře.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Co potřebujete vědět o pojištění pro zvířata předtím, než ho založíte
Chcete přijmout brigádníka? Rady a tipy, jak na zaměstnávání brigádníků!
Až 52 600 Kč za semestr aneb poplatky za delší studium na VŠ
Auta
Nové Audi A8 dostane unikátní podvozek, který reaguje na…
Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se volil také nejlepší elektromotor
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Že jste ještě neviděli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, stejně už je vyprodané
Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro má v hledáčku nejostřejší BMW GS
Technologie
Opera 46 významně zlepšuje stabilitu a omezuje stránky na pozadí
Psaní tahem prstu funguje už i v češtině, kalkulačka umí konvertovat měny [Windows Insider]
Standard Unicode 10.0 přináší znak bitcoinu a 56 nových emoji včetně vousáče a ponožek
Paměti a SSD budou dál zdražovat, zlepšení cen může nastat až v roce 2018
Tip: Hromadu užitečného softwaru za 534 dolarů můžete mít jen za 12 dolarů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít