Marvil prorazil mezi špičku

15. října 2010, 14:54 - David Kasl
15. října 2010, 14:54

České grafické studio získalo prestižní ocenění

Grafické studio Marvil získalo letošní prestižní red dot award za komunikační design v kategorii časopisy. Patnáctičlenná mezinárodní porota mezi více než šesti tisíci přihlášenými návrhy ocenila „excelentní design“ časopisu TYPO, jehož autorkou je Jana Vahalíková ze studia Marvil. To se tak stalo vůbec prvním grafickým studiem z České republiky, jemuž se podařilo ocenění v kategorii komunikačního designu získat.
„Navzdory dopadům světové ekonomické krize i na oblast grafického designu jsme letos zaznamenali nárůst přihlášených prací. Jejich kvalita zároveň jasně ukazuje, že firmy znovu investují do kvalitního komunikačního designu,“ říká iniciátor soutěže red dot design award Peter Zec. Vítězové letošního ročníku převezmou ocenění 8. prosince během slavnostního gala večera v Casinu Zollverein v německém Essenu. Na vyhlášení navazuje výstava nejlepších světových prací, která potrvá do ledna příštího roku.
Čtvrtletník TYPO se věnuje typografii, grafickému designu a vizuální komunikaci. Je určen profesionálním i začínajícím typografům, písmařům, grafickým designérům, pedagogům a odborníkům na marketing a vizuální komunikaci. Zabývá se fenomény grafického designu a informační grafikou, představuje práce mladých typografů a designérů a přináší rozhovory s významnými osobnostmi oboru. Články jsou publikovány v češtině a angličtině.
„Časopis jsme začali vydávat v roce 2003 společně s kolegy z grafických studií DesignIQ a Lacerta s ambicí vytvořit mezinárodně uznávané odborné periodikum, které pomůže český grafický design propagovat v zahraničí a současně do českého prostředí přinese důležité zahraniční podněty,“ vysvětluje grafická designérka Jana Vahalíková. Studio Marvil, založené v roce 1995, se kromě tvorby logotypů a vizuálních stylů velkých společností zabývá úpravou knih a periodik a spoluvydává magazín TYPO. Studio je autorem například logotypu a vizuálního stylu Skupiny ČEZ. Letos vytvořilo vizuál nové kolekce skla Fresh from Moser, nové sklárny Bohemia Machine či expozici výstavy Cartier na Pražském hradě.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít