Marvil prorazil mezi špičku

15. října 2010, 14:54 - David Kasl
15. října 2010, 14:54

České grafické studio získalo prestižní ocenění

Grafické studio Marvil získalo letošní prestižní red dot award za komunikační design v kategorii časopisy. Patnáctičlenná mezinárodní porota mezi více než šesti tisíci přihlášenými návrhy ocenila „excelentní design“ časopisu TYPO, jehož autorkou je Jana Vahalíková ze studia Marvil. To se tak stalo vůbec prvním grafickým studiem z České republiky, jemuž se podařilo ocenění v kategorii komunikačního designu získat.
„Navzdory dopadům světové ekonomické krize i na oblast grafického designu jsme letos zaznamenali nárůst přihlášených prací. Jejich kvalita zároveň jasně ukazuje, že firmy znovu investují do kvalitního komunikačního designu,“ říká iniciátor soutěže red dot design award Peter Zec. Vítězové letošního ročníku převezmou ocenění 8. prosince během slavnostního gala večera v Casinu Zollverein v německém Essenu. Na vyhlášení navazuje výstava nejlepších světových prací, která potrvá do ledna příštího roku.
Čtvrtletník TYPO se věnuje typografii, grafickému designu a vizuální komunikaci. Je určen profesionálním i začínajícím typografům, písmařům, grafickým designérům, pedagogům a odborníkům na marketing a vizuální komunikaci. Zabývá se fenomény grafického designu a informační grafikou, představuje práce mladých typografů a designérů a přináší rozhovory s významnými osobnostmi oboru. Články jsou publikovány v češtině a angličtině.
„Časopis jsme začali vydávat v roce 2003 společně s kolegy z grafických studií DesignIQ a Lacerta s ambicí vytvořit mezinárodně uznávané odborné periodikum, které pomůže český grafický design propagovat v zahraničí a současně do českého prostředí přinese důležité zahraniční podněty,“ vysvětluje grafická designérka Jana Vahalíková. Studio Marvil, založené v roce 1995, se kromě tvorby logotypů a vizuálních stylů velkých společností zabývá úpravou knih a periodik a spoluvydává magazín TYPO. Studio je autorem například logotypu a vizuálního stylu Skupiny ČEZ. Letos vytvořilo vizuál nové kolekce skla Fresh from Moser, nové sklárny Bohemia Machine či expozici výstavy Cartier na Pražském hradě.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni…
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Technologie
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Ryzen 3 jde na trh, cenami míří pod Core i3. A konečně vychází i APU Bristol Ridge
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít