Martin Bašta: Tokio – byznys a příležitost

18. července 2012, 10:27 - Martin Bašta
18. července 2012, 10:27

Vzhledem k obtížnosti trhu a zvláštnostem japonské kultury je osobní přítomnost na japonském trhu obvykle nezbytná. A kde by měla česká firma začít? Pokud to myslí opravdu vážně, rozhodně rovnou v Tokiu. Je to jedna z největších metropolitních oblastí na světě, ve které se soustřeďuje zhruba čtvrtina japonské populace, něco kolem 35 milionů obyvatel.

Mezi světovými metropolemi je hrubý domácí produkt Tokia nejvyšší na světě, několikanásobně převyšuje hrubý domácí produkt Hongkongu, Soulu, Singapuru či Šanghaje.

Na území japonského hlavního města se nejen uskutečňují velké investiční projekty, ale působí tam zhruba půl milionu malých a středních firem. Řada z nich představuje absolutní světovou špičku v hi-tech oborech, jako jsou nanotechnologie, biotechnologie, robotika nebo informační technologie.

Novou výzvu představuje oblast alternativních zdrojů energií, která se začala velmi dynamicky rozvíjet po loňských událostech ve Fukušimě. Tokio je také jedním z největších spotřebitelských trhů na světě. Podle Japonské centrální banky je spotřebitelský sentiment nejlepší za posledních pět let a solidní domácí poptávka táhne ekonomiku zpět k hospodářskému oživení.

Pro zahraniční firmy to přináší další prodejní příležitosti, jelikož Japonci velmi rádi nakupují. Samozřejmě jen vysoce kvalitní a nejlépe značkové výrobky, za které však neváhají utrácet.


Čtěte také:

Japonská centrální banka uvolnila měnovou politiku

Čína, USA a Japonsko mají také ekonomické resty, kontruje Evropa

Západ USA zaplavují odpadky, nejspíš pocházejí z Japonska


Tokio nabízí i vynikající příležitosti pro zahraniční studenty a vědce. Soustřeďuje se tam zdaleka největší počet univerzit v asijském regionu. S tím souvisí i vysoká hustota státních a soukromých vědeckých a výzkumných kapacit. Z extrémně vysoké koncentrace byznysu a výroby v Tokiu vyplývá obrovská konkurence. Rozvoj obchodní spolupráce je tam složitý a zdlouhavý. Trpělivost představuje hlavní předpoklad úspěchu. Rozhodně se ale vyplatí.

Autor je vedoucím obchodně ekonomického úseku zastupitelského úřadu ČR v Tokiu

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
AMD Ryzen 3 1200 a 1300X – Čtyřjádra za skvělé ceny (uživatelská recenze)
Nejprodávanějším smartphonem světa je iPhone 7, nezměnil to ani Galaxy S8
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
GeForce na bázi Volty letos nebudou. Masová výroba na 12nm procesu začne koncem roku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít