Marketingová masáž

28. prosince 2007, 14:03 - Ivan Pilný
28. prosince 2007, 14:03

Glosy postaršího technokrata

Masáže turecké, thajské, sportovní i kondiční občas dopřáváme svému tělu. Náš mozek je v médiích rovněž vystaven občasným masážím, které jsou čím dál více bulvární a krátkodobé, takže v pohodě projdou oběmi hemisférami celkem bez následků… Ovšem pozor! Obrovský technologický pokrok se stává podkladem něčeho, co tu ještě nebylo. Operátoři, mediální agentury, portály, výrobci her, marketingoví konzultanti vyrážejí do bitvy o naše mozky. V uších zní slova jako personalizace, cílený marketing, profil zákazníka. A tak dále. Mobilní operátoři podle zatížení sítě vědí, kdy se vstává na Moravě nebo kdy lidé v Praze nestíhají ranní schůzky a esemeskují. Televizní seriály slouží víceméně k udržení diváka u televize mezi reklamami. V zájmu udržení brandu do kapesníku značky Kleenex nesmrkáme, ale vyléváme emoce. Kosmetika Axe se dere nejen do televizních „panáků“, ale i na internet. Takzvaný product placement, tedy reklama výrobku nebo služby, zastiňuje děj a některé klipy nebo krátké filmy nejsou nic jiného než evidentní reklama. Reklamní spoty včetně hereckého obsazení jsou vtipnější a kreativnější než řada filmů nebo inscenací. Není divu, platí se za ně líp. Reklama vstupuje do her, chystá se likvidovat i dosud seriózní komunitní portály jako Facebook. Jeho majitelé připustí a budou podporovat zasílání zpráv do vaší komunity, že se vám to či ono líbilo.
Takže si začínám dávat pozor, ke komu se přidám, zvlášť když jeho početná komunita začne fungovat jako rozesilatelé uživatelských spamů. Pohyb vašeho oka po obrazovce je už také předmětem analýz. V mobilech pípají reklamy zasílané jako „poplatek“ za esemesky zdarma. Radiové tagy RFID na výrobcích umožní in-store reklamu, po které tolik touží supermarkety. Koupíte si maso na řízky a v mobilu nebo při průchodu kolem regálů vám vnutí ještě strouhanku. A třeba paličku.
Ještě, že útok na některé smysly, jako jsou čich, hmat a chuť se dá těžko realizovat a ty zůstávají mimo. Zatím. Ovšem dovedu si představit, že při průchodu kolem obchodu s kosmetikou budete pokropeni vůní, kterou jste před půlrokem koupili své manželce či přítelkyni. Technologie a personalizace se jistě dříve nebo později vypořádá i se zbylými smysly.
Problém tkví v tom, že v rádiu nebo v televizi funguje kouzelné tlačítko, které vás obtěžování ihned zbaví. V mobilech nebo počítačích je sice také, ale bohužel s přívalem reklamního smetí likvidujete i potřebnou službu. Je asi nejvyšší čas investovat do nového produktu jménem Jeskyně verze 1.0, který nás odstíní a alespoň vyvolá iluzi soukromí.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Galerie: Co všechno vás čeká v běžném provozu, když si pořídíte Ladu Niva?
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s novým tříválcem
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Technologie
Xiaomi by mohlo nabídnout bezdrátové nabíjení. Zapojilo se do vývoje Qi
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít