Marketing v krizi

25. února 2009, 13:52 - Ivan Pilný
25. února 2009, 13:52

Pro on-line reklamu je důležitý atraktivní obsah

V těžkých dobách, kdy se krátí náklady, přichází řada samozřejmě i na marketing. Moc smyslu to nedává, zákazníky pro své výrobky a služby potřebujeme v době recese o to víc. Důležitá je spíše efektivita vynaložených prostředků. V té souvislosti se mluví čím dál víc o on-line nebo internetovém marketingu. Jeho podíl v marketingovém portfoliu stoupá. Je relativně levný, snadněji měřitelný a internetové připojení má tak či onak většina koupěschopné populace. Zvykáme si čím dál víc nakupovat v internetových obchodech. Zákazníci nicméně nepřicházejí nakupovat na internet „zadarmo“. V internetovém marketingu se dá snadno plýtvat prostředky, a to si v době krize nikdo nemůže dovolit.
Co je tedy důležité? Atraktivní obsah. Konzumace marketingu by měla být pro potenciálního zákazníka zážitkem. Nutné je dobře komunikovat se zvolenou cílovou skupinou. Optimalizovat pro vyhledávače tak, abyste se ocitli na prvních stránkách, je imperativ. Klíčová slova by měla být vybírána jednoznačně podle efektivity zásahu. Tedy levnější, ale relevantnější. Kampaně by se měly souhlasně opírat o zvolená klíčová slova. Potřebná je důkladná analýza dat získaných od zákazníků. Distribuční kanály na internetu a v reálném světě by měly být integrovány. O měření zásahů na internetu se hodně mluví. O to překvapivější je zjištění, že měření efektivity provádí jen polovina zadavatelů internetové reklamy. Kampaň pak lze v reálném čase jen těžko upravovat podle sledování její odezvy. Důležitá je zpětná vazba a komunikace se zájemci o vaše služby a zboží. Nestačí jen e-mail, máme instant messaging, skype, mobilní telefony s esemeskami. Experimenty s virálním marketingem nebo pokusy oslovovat komunity bych nyní odložil. Naopak je třeba sledovat negativní ohlasy. Ty se šíří rychlostí internetu a vaši firmu mohou bleskově položit. Negativní reklamy se nezbavíte, je lépe „angažovat“ vaše kritiky, nahrazovat negativní vnímání pozitivním, hledat odborníky, jejichž názory vaše zákazníky ovlivňují.
Pro internetovou reklamu je současná krize velká šance. Využijí ji však, jak už to bývá, jen někteří.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče