Marketing v krizi

25. února 2009, 13:52 - Ivan Pilný
25. února 2009, 13:52

Pro on-line reklamu je důležitý atraktivní obsah

V těžkých dobách, kdy se krátí náklady, přichází řada samozřejmě i na marketing. Moc smyslu to nedává, zákazníky pro své výrobky a služby potřebujeme v době recese o to víc. Důležitá je spíše efektivita vynaložených prostředků. V té souvislosti se mluví čím dál víc o on-line nebo internetovém marketingu. Jeho podíl v marketingovém portfoliu stoupá. Je relativně levný, snadněji měřitelný a internetové připojení má tak či onak většina koupěschopné populace. Zvykáme si čím dál víc nakupovat v internetových obchodech. Zákazníci nicméně nepřicházejí nakupovat na internet „zadarmo“. V internetovém marketingu se dá snadno plýtvat prostředky, a to si v době krize nikdo nemůže dovolit.
Co je tedy důležité? Atraktivní obsah. Konzumace marketingu by měla být pro potenciálního zákazníka zážitkem. Nutné je dobře komunikovat se zvolenou cílovou skupinou. Optimalizovat pro vyhledávače tak, abyste se ocitli na prvních stránkách, je imperativ. Klíčová slova by měla být vybírána jednoznačně podle efektivity zásahu. Tedy levnější, ale relevantnější. Kampaně by se měly souhlasně opírat o zvolená klíčová slova. Potřebná je důkladná analýza dat získaných od zákazníků. Distribuční kanály na internetu a v reálném světě by měly být integrovány. O měření zásahů na internetu se hodně mluví. O to překvapivější je zjištění, že měření efektivity provádí jen polovina zadavatelů internetové reklamy. Kampaň pak lze v reálném čase jen těžko upravovat podle sledování její odezvy. Důležitá je zpětná vazba a komunikace se zájemci o vaše služby a zboží. Nestačí jen e-mail, máme instant messaging, skype, mobilní telefony s esemeskami. Experimenty s virálním marketingem nebo pokusy oslovovat komunity bych nyní odložil. Naopak je třeba sledovat negativní ohlasy. Ty se šíří rychlostí internetu a vaši firmu mohou bleskově položit. Negativní reklamy se nezbavíte, je lépe „angažovat“ vaše kritiky, nahrazovat negativní vnímání pozitivním, hledat odborníky, jejichž názory vaše zákazníky ovlivňují.
Pro internetovou reklamu je současná krize velká šance. Využijí ji však, jak už to bývá, jen někteří.

Mohlo by vás zajímat

Finance
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Auta
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je…
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Technologie
Tip: Jak skrýt ikonu Windows Defenderu v oznamovací oblasti? [Windows 10]
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Legendární John Romero prodává Dooma II. Na diskety se vám i podepíše
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít