Marketing v krizi

25. února 2009, 13:52 - Ivan Pilný
25. února 2009, 13:52

Pro on-line reklamu je důležitý atraktivní obsah

V těžkých dobách, kdy se krátí náklady, přichází řada samozřejmě i na marketing. Moc smyslu to nedává, zákazníky pro své výrobky a služby potřebujeme v době recese o to víc. Důležitá je spíše efektivita vynaložených prostředků. V té souvislosti se mluví čím dál víc o on-line nebo internetovém marketingu. Jeho podíl v marketingovém portfoliu stoupá. Je relativně levný, snadněji měřitelný a internetové připojení má tak či onak většina koupěschopné populace. Zvykáme si čím dál víc nakupovat v internetových obchodech. Zákazníci nicméně nepřicházejí nakupovat na internet „zadarmo“. V internetovém marketingu se dá snadno plýtvat prostředky, a to si v době krize nikdo nemůže dovolit.
Co je tedy důležité? Atraktivní obsah. Konzumace marketingu by měla být pro potenciálního zákazníka zážitkem. Nutné je dobře komunikovat se zvolenou cílovou skupinou. Optimalizovat pro vyhledávače tak, abyste se ocitli na prvních stránkách, je imperativ. Klíčová slova by měla být vybírána jednoznačně podle efektivity zásahu. Tedy levnější, ale relevantnější. Kampaně by se měly souhlasně opírat o zvolená klíčová slova. Potřebná je důkladná analýza dat získaných od zákazníků. Distribuční kanály na internetu a v reálném světě by měly být integrovány. O měření zásahů na internetu se hodně mluví. O to překvapivější je zjištění, že měření efektivity provádí jen polovina zadavatelů internetové reklamy. Kampaň pak lze v reálném čase jen těžko upravovat podle sledování její odezvy. Důležitá je zpětná vazba a komunikace se zájemci o vaše služby a zboží. Nestačí jen e-mail, máme instant messaging, skype, mobilní telefony s esemeskami. Experimenty s virálním marketingem nebo pokusy oslovovat komunity bych nyní odložil. Naopak je třeba sledovat negativní ohlasy. Ty se šíří rychlostí internetu a vaši firmu mohou bleskově položit. Negativní reklamy se nezbavíte, je lépe „angažovat“ vaše kritiky, nahrazovat negativní vnímání pozitivním, hledat odborníky, jejichž názory vaše zákazníky ovlivňují.
Pro internetovou reklamu je současná krize velká šance. Využijí ji však, jak už to bývá, jen někteří.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Co je dobré vědět o exekucích? 2. díl: dědictví, společné jmění manželů a rozvod
Jaké je zadlužení českých domácností?
Nejzadluženější státy světa
Auta
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková…
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním obrázku. Atmosféra je minulostí
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
BMW slaví 40. let řady 7 výroční edicí. Vznikne pouze 200 exemplářů
Technologie
Vodní chlazení pro M.2 SSD. PCIe karty Alphacool chladí pasivem nebo vodním blokem
Threadrippery budou nakonec bez chladiče. Možná jich nebude dost a další informace
Opera 48 developer přidává snímání webů. Nezvládne ale vyfotit celou stránku
Telegram 4.2 nabízí přepracovaný editor fotografií a samozničení multimédií po zobrazení
Které funkce budou odebrány z Windows 10 Fall Creators Update?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít