Marketing a nové nápady, ne dojmy

08. března 2004, 00:00 - admin
08. března 2004, 00:00

Mezi zkušenostmi čtenářů, které Profit zveřejňoval před deseti lety a jež jsou aktuální i dnes, patří i zkušenost Dany Jirsíkové ze středních Čech, kterou otiskl Profit v čísle 11/2004: Jako vyučená zlatnice jsem byla přesvědčena, že moje povolání je jedno z nejvhodnějších pro soukromé podnikání.

PROFIT PO DESETI LETECH….

Řekla jsem si, že nějaké zkušenosti mám is účetnictvím, proč se nepostavit na vlastní nohy úplně. Že lidé mají o zlato stále zájem, to jsem viděla okolo sebe. Všechno dohromady se mi zdálo dávat dostatečnou záruku, že uspěji. Neměla jsem však dost prostředků na to, abych si pronajala, případně opravila a zařídila provozovnu, a hlavně jsem neměla sílu vyběhávat všechna nutná povolení. Proto jsem se domluvila s dalšími podnikateli, kteří si chtěli otevřít opravnu elektrotechniky, spojenou s půjčováním a prodejem, vyvoláváním fotografií atd. Hledali také spojence. Provozovnu jsme otevřeli sice v centru města, bohužel v postranní, zastrčené uličce. Umístili jsme na hlavní ulici poutač, dali vědět známým. Zdálo se, že nám to vyjde. Na výdajích jsme se podíleli každý svým dílem a vcelku jsme spolu dobře vycházeli. Jenomže krátce nato byla po renovaci otevřena původní prodejna klenotů kousek od nás na náměstí. Zákazníci chodili ze zvyku spíš tam, případně jezdili nakupovat do Prahy, která je od nás nedaleko a kde je daleko větší výběr. Navíc začaly problémy se společníky. Jim se na rozdíl ode mě dařilo, možná i proto, že měli různorodější činnost. Potřebovali další prostor a na ráně byla moje místnost. Všechno dohromady mě dost sebralo, a tak jsem to vzdala.

Poučení:

* Když musím počítat s konkurencí, mohu se prosadit tím, že přitáhnu zákazníky inzercí, určitými výhodami. Musím mít nápad, jak být pro ně zajímavý.

* Než se člověk pustí do soukromého podnikání, měl by si udělat marketing. Není dobré spoléhat na dřívější zkušenost, podmínky jsou dnes jiné.

PROFESE - KONTAKTY - INFORMACE STRATEGIE PRO EU Regionální poradenské a informační centrum při Jihočeské hospodářské komoře pořádá 17. března v Českých Budějovicích odborný seminář zaměřený na aktuální informace o Evropské unii. Na semináři se bude mimo jiné hovořit na následující témata: Evropská unie a její Jednotný trh - jeho smysl a zásady, Legislativa ES/EU, její vynutitelnost v členských zemích, Dopad členství v EU na české podnikatele v jednotlivých oblastech, Obchodní a celní politika, Technické požadavky na výrobky, Měnová politika, Ochrana hospodářské soutěže, Ochrana spotřebitele, Ochrana životního prostředí, Sociální politika, Daně v EU, Ostatní politiky (podpora vědy a výzkumu, průmyslová a dopravní politika), Regionální politika, Volný pohyb osob, zaměstnávání v zemích EU, Bezprostřední změny k 1. 5. 2004, Dlouhodobější výhled, Strategie firem v ČR tel.: 608 572 254 KONTAKTNÍ BURZA VE VÍDNI Hospodářská komora Olomouc pořádá akci s názvem „Kontaktní burza českých a rakouských podnikatelů“ ve spolupráci s obchodním oddělením Českého velvyslanectví v Rakousku, která se koná dne 14. dubna ve Vídni. Podnikatelé jak z naší, tak i z rakouské strany budou rozděleni nejlépe do tří zájmových skupin a to: potravinářství, strojírenství a stavebnictví vč. dřevařského průmyslu a případně dalších. JIHOČESKÉ NABÍDKY A POPTÁVKY Jihočeský kraj ve spolupráci s Jihočeskou hospodářskou komorou již od května 2003 nabízí podnikatelským subjektům Systém nabídek a poptávek, který můžete najít na adrese www.businesspartnerjhk.cz. Systém nabídek a poptávek nabízí zveřejňování a vedení databáze nabídek a poptávek týkajících se nákupu, prodeje, volných kapacit, spolupráce, technologické kooperace apod. Zadání nabídky či poptávky je zcela zdarma. tel.: 387 318 433, e-mail: jelinkova@jhk.cz KOOPERAČNÍ BURZA NA HANNOVER MESSE**

Hospodářská komora ČR ve spolupráci s vedením Hannover Messe organizuje v rámci hannoverského veletrhu i účast na tzv. Českém dnu, jehož součástí budou vzájemná kontaktní jednání českých a zahraničních firem. Na základě profilů českých přihlášených firem budou organizována bilaterální jednání. Tento veletrh je zařazen mezi veletrhy s českou oficiální účastí a koná se od 19.-24. dubna 2004. Akce je plánována od 19. do 21. 4., přičemž pro firemní jednání jsou vyhrazeny druhý a třetí den.

tel: 224 096 254,

e-mail: tycova@komora.cz

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče