Manažerský sedan pro úspěšné

16. června 2008, 00:00 - Erich Handl
16. června 2008, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - VOLVO S80 - Švédské Volvo nabídlo podnikatelům letošní verzi manažerského sedanu S80. Jeho ceny začínají na necelém milionu korun. Co si za ně zájemce pořídí?

Historie řady S80 se píše už deset let, první verze byla na evropské trhy uvedena v květnu 1998. Nenápadný sedan konkuruje hlavně mercedesům třídy E nebo bavorákům pětkové řady. Nabízí pohodlné cestování se spoustou místa vpředu i vzadu. Pro námi testovanou verzi T6 slibuje navíc výrobce plynulé přeplňování turbomotoru a velké výkony při rozumné spotřebě. Jaká je „téšestka“ v praxi?

Tvary aktuální verze se hodně zakulatily, ta tam je tradiční hranatá vizáž severských aut. Označení T6 značí, že pod kapotou najdete stádo 285 koní. Ty dodává benzinový třílitr a díky pohonu všech kol se auto může chlubit zrychlením z 0 na 100 kilometrů v hodině za 6,9 sekundy. Za to by se nemusela stydět leckterá motorka. Maximální rychlost volva činí 250 kilometrů v hodině.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Volvo S80 nemá jako sedan možnost instalace montážní přepážky, odpočet DPH tedy není možný. Je to komfortní manažerské auto, které nabízí eleganci a vysoký výkon – typický vůz pro majitele úspěšné firmy. Jediné zklamání nám přinesl menší kufr. Tento nedostatek ale vyvažuje spousta místa pro nohy cestujících na zadních sedadlech.

Žíznivý drak

Při našem testu se šestiválec choval komfortně, nezaznamenali jsme žádnou prodlevu v nástupu turba, jako u některých jiných agregátů. Šestistupňová automatická převodovka řadí bezchybně. Spotřeba ale není zrovna lidová, podle výrobce se pohybuje kolem 11 litrů benzinu na sto kilometrů, ale s těžkou nohou na plynu to může být také 15 litrů. V zatáčkách se vůz projevuje mírnou nedotáčivostí, kterou ale koriguje elektronika.

Interiér Volva je komfortní, zdobí jej pohodlná sedadla a vkusné obložení interiéru dřevěnou dýhou. Příjemná je skutečnost, že palubní počítač podává informace v češtině. Jediným problémem může být fakt, že rozměrná kabina ukrojila z velikosti kufru. Zavazadlový prostor pojme jen 480 litrů nákladu, což je méně než u konkurence. Dokonce mnohem menší Škoda Octavia se chlubí více než 500 litry. Nakládání do volva také neusnadňuje vysoká hrana zavazadlového prostoru, která výrazně zmenšuje vstupní otvor.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Volvo S80 T6 AWD typ vozu - čtyřdveřový sedan motor - benzinový šestiválec objem - válců 3 litry max. výkon - 210 kilowattů max. rychlost - 250 km/hod zrychlení 0-100 - 6,9 sekundy spotřeba - 11,2 l/100 km kufr - 480 litrů cena (základ) - 1 469 000 Kč Myslí za vás**

Výbava S80 odpovídá současné úrovni manažerských vozů. Má systém varování před předjíždějícím vozidlem v mrtvém úhlu zvaný Blis. Bezchybně pracuje také tempomat a parkovací asistent. Letošní novinkou ve výrobním programu značky je systém výstrahy varování před nedodržováním bezpečné vzdálenosti od předjížděného vozidla. V příplatkovém balíčku za něj spolu s druhým pomocným systémem, který řidiče upozorňuje na vybočení z jízdního pruhu, dá zájemce 19 tisíc korun. Na příplatkovou výbavu ale pozor. Ze základní ceny verze T6 ve výši půldruhého milionu korun se může kvůli doplňkové výbavě vyšplhat cena volva až ke dvou milionům. “Esosmdesátka“ prošla naším testem na výbornou, s výhradou k trochu malému zavazadelníku. Milion korun za startovní verzi není mnoho, za nabitý sedan ale dá majitel firmy skoro dvojnásobek. To už jsou peníze, za které lze pořídit třeba Lexus nebo Mercedes-Benz třídy S.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče