Máme už přes 200 stanic

03. července 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
03. července 2006, 00:00

Převzetí čerpacích stanic Aralu společností OMV trvalo tři měsíce a stálo 120 milionů korun. Podle generálního ředitele společnosti OMV Česká republika Karla Slepicky se mohou bývalí zákazníci Aralu těšit mimo jiné na rozšířenou nabídku pohonných hmot.

GENERÁLNÍ ŘEDITEL SPOLEČNOSTI OMV ČESKÁ REPUBLIKA KAREL SLEPICKA: Převzetí čerpacích stanic Aralu společností OMV trvalo tři měsíce a stálo 120 milionů korun. Podle generálního ředitele společnosti OMV Česká republika Karla Slepicky se mohou bývalí zákazníci Aralu těšit mimo jiné na rozšířenou nabídku pohonných hmot.

Jak pozná změnu barvy své čerpací stanice bývalý zákazník Aralu?

V první řadě bude mít k dispozici 218 místo 70 čerpacích stanic. Částečně se změní i nabídka pohonných hmot, protože prodáváme náš špičkový stooktanový benzin OMV Super 100, který dosud čerpací stanice Aral nenabízely. OMV rovněž nabízí speciální letní naftu Sprint Diesel a zimní naftu mimořádných vlastností pod značkou Alpin Diesel, což Aral rovněž neměl. Přibude také celá škála dalších služeb, jako jsou restaurace, bistra a podobně. Mírně se změní sortiment v obchodech na čerpacích stanicích.

OMV také provozuje čerpací stanice značky Avanti. Jaký je mezi nimi rozdíl?

Rozdíl je už v podobě těchto pump. Čerpací stanice Avanti nenabízejí tak rozsáhlé služby jako čerpací stanice OMV. Je to dáno i velikostí shopu nebo jeho omezenou nabídkou. Čerpací stanice Avanti jsou pro zákazníka, který požaduje rychlé obsloužení a spolehlivou kvalitu paliva.

Jste jedním z klíčových hráčů na trhu, který ovlivňuje do jisté míry i cenu pohonných hmot. Jak se podle vás bude vyvíjet cena v nejbližší době?

Vývoj se dá těžko předpovídat. Je podmíněn vývojem cen ropy ve světě. Dnes není situace zrovna uspokojivá, nedá se předpovídat, co se stane v Íránu a podobně. Je tu také trochu přehřátá spotřeba z Číny a Indie, kde roste poptávka. Přesto skupina OMV ve střednědobém výhledu očekává pokles cen ropy.

Jak se díváte na český trh s čerpacími stanicemi? Je tu prostor pro výstavbu nových pump „na zelené louce“?

Šanci k radikálnímu růstu počtu čerpacích stanic tady moc nevidím. Snad kromě nových silnic a dálnic. Staví se nová nákupní centra, vznikají nové komunikace.

Jak vnímáte konkurenci čerpacích stanic u hypermarketů? To je samozřejmě jedna z velkých konkurencí, mají však naprosto odlišnou klientelu. My se soustředíme na garantovanou kvalitu produktů a špičkové služby pro mobilní zákazníky. Hypermarketové čerpací stanice mají oproti většině značkových jedinou výhodu, cenu. Typického zákazníka zajímá hlavně cena benzinu, nebo služby poskytované na čerpací stanici? Samozřejmě, čím je prodejní cena benzinu vyšší, tím hraje i větší roli. Dá se říci, že pokud cena přesáhne určitou hranici, tak zákazník více slyší na levnější benzin. Dnes ale zákazník očekává i určitý komfort, jako jsou kvalitní pohonné hmoty s garantovanou kvalitou, shop, myčka a příjemná obsluha. Takže zákazník přihlíží nejen k ceně, ale také k dalším faktorům. ŠIRŠÍ NABÍDKA

**Změnu značky čerpacích stanic z Aral na OMV pozná bývalý zákazník Aralu zejména podle širší nabídky pohonných hmot i sortimentu v shopech.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče