Article, show

Máme potenciál srovnatelný s Prahou

24. dubna 2006, 00:00 - admin
24. dubna 2006, 00:00

NÁMĚSTEK HEJTMANA PAVEL DROBIL: Zřetelné zlepšení ekonomiky v regionu vidí náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro ekonomický a regionální rozvoj Pavel Drobil (ODS). Dlouho očekávané změny přicházejí také v dopravní infrastruktuře.

NÁMĚSTEK HEJTMANA PAVEL DROBIL:

Zřetelné zlepšení ekonomiky v regionu vidí náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro ekonomický a regionální rozvoj Pavel Drobil (ODS). Dlouho očekávané změny přicházejí také v dopravní infrastruktuře.

Co vás v posledních měsících v ekonomice Moravskoslezského kraje nejvíce potěšilo?

Rok 2005 i ten letošní znamenají zřetelný obrat v ekonomice kraje. Těžký průmysl a hornictví sice nezmizí, expandují ale nová odvětví průmyslu a je tu značný zájem zahraničních investorů, kteří obsazují průmyslové zóny. Jsem rád, že vznikají i investiční zóny zcela v režii soukromého kapitálu.

V uplynulých letech jste jako jeden z problémů viděli nedostatečnou dopravní infrastrukturu. Už jsou vidět zlepšení?

Ano, ruku v ruce se zmíněným obratem v ekonomice přichází konečně zásadní obrat i v kvalitě infrastruktury. Po letech planých řečí a několikanásobném teatrálním poklepávání základního kamene dálnice D47 bývalým premiérem Milošem Zemanem je dálnice holým faktem a její výstavba v plném proudu. Mimo jiné se také rekonstruuje silnice R48 a železniční koridor. Moravskoslezský kraj jako vlastník intenzivně rozvíjí letiště Mošnov. Děláme vše proto, aby se naše letiště stalo skutečným mezinárodním letištěm a vstupní branou do Moravskoslezského kraje.

Neobáváte se, že rychlejší spojení naopak řada lidí využije k pravidelnému cestování za prací ven z kraje? Na migraci za prací nevidím nic špatného, pokud je obousměrná. Je vítanou konkurencí a zdrojem pozitivních impulzů dovnitř „krajské“ ekonomiky. Jak se na obratu ekonomiky k lepšímu podílel přímo krajský úřad?

Troufám si říci, že nebýt trpělivé mravenčí práce vedení kraje při vyjednávání o prodeji pozemků v nošovické zóně, nemluvili bychom dnes o příchodu společnosti Hyundai. Ale je to nejen o korejské firmě -průběžně přichází řada nových investorů a nových oborů. I když nezastírám, že si od vstupu Hyundaie slibujeme ještě větší zájem o náš region. V posledních dnech začalo fungovat call centrum GE Money - také příklad osobního nasazení vedení kraje. Přicházejí k nám významné firmy z oblasti elektroniky, Bang & Olufsen například. Spektrum je široké a bude určitě ještě širší.

Myslíte si, že příchod automobilky Hyundai bude přínosem i pro malé a střední firmy v kraji? Nebo jim státní podpora této velké investice spíše neprospěje - třeba proto, že jim bohatší a ještě podpořená firma odláká kvalitní zaměstnance?

Problém takzvaného přetahování zaměstnanců může nastat. Půjde ale o konkurenci, která může zvýšit mzdy v kraji. Myslím, že projekt Hyundai bude přínosem i pro malé a střední firmy, protože dojde ke zvýšení poptávky po různých druzích služeb a subdodavatelských prací.

Pociťujete odliv firem na blízké Slovensko v důsledku tamních ekonomických reforem?

Vím o firmách, které mají na Slovensku daňový domicil - tedy že sice výroba i zaměstnanci jsou fyzicky v našem kraji, ale daně jsou placeny na Slovensku. To je problém, způsobený naší nereformní vládou. Pevně věřím, že po volbách tato v jistém smyslu daňová emigrace skončí. *

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít