Mám už šestého bavoráka

08. listopadu 2004, 00:00 - TOMÁŠ STINGL
08. listopadu 2004, 00:00

S ČÍM PODNIKÁM "Zatáčku můžete projet dvojím způsobem," říká majitel autoopravny Jan Vaško. "Pomalu, anebo v BMW."Jan Vaško vyzkoušel snad všechny typy vozů. "Jezdil jsem renaultem, peugotem, oplem, mnoha škodovkami. Ale spolehlivost BMW je nedostižná," pochvaluje si. Autům rozumí, protože je sám řadu let opravuje.

„Spolehlivost BMW je nedostižná,“ tvrdí Jan Vaško. foto: Profit - Tomáš Stingl

**S ČÍM PODNIKÁM

„Zatáčku můžete projet dvojím způsobem,“ říká majitel autoopravny Jan Vaško. „Pomalu, anebo v BMW.“

Jan Vaško vyzkoušel snad všechny typy vozů. „Jezdil jsem renaultem, peugotem, oplem, mnoha škodovkami. Ale spolehlivost BMW je nedostižná,“ pochvaluje si. Autům rozumí, protože je sám řadu let opravuje. V současnosti vlastní Vaško již šesté BMW v řadě za sebou. Na bavorácích vedle spolehlivosti oceňuje také komfort, rychlost a extrémně vysokou životnost: „Například můj současný vůz byl vyroben už před dvanácti lety a má najeto přes 200 tisíc kilometrů. Přesto jsou téměř všechny součástky ještě původní.“ Vaško přitom koupil BMW 320 I velmi levně. „Před dvěma lety mi ho nabídnul kamarád za 100 tisíc. Že prý má vůz závadu na motoru. Později jsem zjistil, že motor jen nebyl správně seřízen.“

Bavorákem jezdí Vaško na větší vzdálenosti, když ho tlačí čas, nebo když chce

reprezentovat firmu. „Na popojíždění po městě a na převoz špinavých náhradních dílů mám záložního formana,“ říká. Souvisí to se dvěma slabinami, které na BMW

vidí: „Všechny bavoráky mají odjakživa velkou spotřebu. Můj spotřebuje po městě

až 13 litrů na 100 kilometrů.“ Druhou nevýhodou je cena náhradních dílů. „T a je někdy astronomická. Nedávno mi například na semaforu nabouralo jiné auto kufr. U formana bych se s opravou vešel pod deset tisíc korun. U bavoráka mě to vyjde na čtyřicet. A to počítám jen materiál, opravím si to sám.“ a podnikání jsou podle něj právě kvůli úsporám vhodné škodovky. „Nejenže náhradní díly jsou směšně levné, ale podnikatel ušetří také na povinném ručení.“ Naopak nedoporučuje italská auta. „I když některá mají co do rychlosti oslnivý výkon, jsou velmi poruchová.“ Vaško střídá Škodu Forman a BMW podle potřeby. Pro bavoráka má ale prostě slabost. „Je to můj miláček,“ říká a už se těší na další, sedmé BMW v řadě.

BMW 320I

Rok výroby 1992

Najeté kilometry 220 000

Motor zážehový

Spotřeba* 13 l/100 km

Cena 100 000 (ojetý vůz)

Spolehlivost 100 %

*město 

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty, jak na ně?
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Čeští Warhorse Studios vnadí dalším trailerem na Kingdom Come: Deliverance (video)
Další pohroma v cenách grafických karet na obzoru. GDDR5 tento měsíc zdražila o 30 %
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít