Mám už šestého bavoráka

08. listopadu 2004, 00:00 - TOMÁŠ STINGL
08. listopadu 2004, 00:00

S ČÍM PODNIKÁM "Zatáčku můžete projet dvojím způsobem," říká majitel autoopravny Jan Vaško. "Pomalu, anebo v BMW."Jan Vaško vyzkoušel snad všechny typy vozů. "Jezdil jsem renaultem, peugotem, oplem, mnoha škodovkami. Ale spolehlivost BMW je nedostižná," pochvaluje si. Autům rozumí, protože je sám řadu let opravuje.

„Spolehlivost BMW je nedostižná,“ tvrdí Jan Vaško. foto: Profit - Tomáš Stingl

**S ČÍM PODNIKÁM

„Zatáčku můžete projet dvojím způsobem,“ říká majitel autoopravny Jan Vaško. „Pomalu, anebo v BMW.“

Jan Vaško vyzkoušel snad všechny typy vozů. „Jezdil jsem renaultem, peugotem, oplem, mnoha škodovkami. Ale spolehlivost BMW je nedostižná,“ pochvaluje si. Autům rozumí, protože je sám řadu let opravuje. V současnosti vlastní Vaško již šesté BMW v řadě za sebou. Na bavorácích vedle spolehlivosti oceňuje také komfort, rychlost a extrémně vysokou životnost: „Například můj současný vůz byl vyroben už před dvanácti lety a má najeto přes 200 tisíc kilometrů. Přesto jsou téměř všechny součástky ještě původní.“ Vaško přitom koupil BMW 320 I velmi levně. „Před dvěma lety mi ho nabídnul kamarád za 100 tisíc. Že prý má vůz závadu na motoru. Později jsem zjistil, že motor jen nebyl správně seřízen.“

Bavorákem jezdí Vaško na větší vzdálenosti, když ho tlačí čas, nebo když chce

reprezentovat firmu. „Na popojíždění po městě a na převoz špinavých náhradních dílů mám záložního formana,“ říká. Souvisí to se dvěma slabinami, které na BMW

vidí: „Všechny bavoráky mají odjakživa velkou spotřebu. Můj spotřebuje po městě

až 13 litrů na 100 kilometrů.“ Druhou nevýhodou je cena náhradních dílů. „T a je někdy astronomická. Nedávno mi například na semaforu nabouralo jiné auto kufr. U formana bych se s opravou vešel pod deset tisíc korun. U bavoráka mě to vyjde na čtyřicet. A to počítám jen materiál, opravím si to sám.“ a podnikání jsou podle něj právě kvůli úsporám vhodné škodovky. „Nejenže náhradní díly jsou směšně levné, ale podnikatel ušetří také na povinném ručení.“ Naopak nedoporučuje italská auta. „I když některá mají co do rychlosti oslnivý výkon, jsou velmi poruchová.“ Vaško střídá Škodu Forman a BMW podle potřeby. Pro bavoráka má ale prostě slabost. „Je to můj miláček,“ říká a už se těší na další, sedmé BMW v řadě.

BMW 320I

Rok výroby 1992

Najeté kilometry 220 000

Motor zážehový

Spotřeba* 13 l/100 km

Cena 100 000 (ojetý vůz)

Spolehlivost 100 %

*město 

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče